استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

الماس محبوب ترین انگشتروحلقه نامزدی

الماس محبوب ترین انگشتروحلقه نامزدی
 اعلام عشق و تعهد افراد به وسیله مبادله حلقه رسمی است که سالها قبل از اینکه ستاره پاپ "بیانسه (Beyonce)" در آهنگ خود به آقایان گوشزد کند حلقه خود را در انگشتانشان قرار دهند، وجود داشت.









به گزارش سایت دوشیزه به نقل از زر :اعلام عشق و تعهد افراد به وسیله مبادله حلقه رسمی است که سالها قبل از اینکه ستاره پاپ "بیانسه (Beyonce)" در آهنگ خود به آقایان گوشزد کند حلقه خود را در انگشتانشان قرار دهند، وجود داشت. پیشینه این مطلب به مصر باستان باز می گردد.

1) مصریان باستان
مصریان باستان، اعتقاد داشتند که یک رگ در انگشت چهارم دست قرار دارد که مستقیماً به قلب متصل است. آنها معتقد بودند با قرار دادن یک حلقه در این انگشت، علاقه بین آنها پایدار مانده و نمی تواند از نوک انگشت بگریزد.

2) یونانیان باستان
زمانی که مصر در سال 332 قبل از میلاد، توسط اسکندر فتح شد، مصریان عقیده خود در رابطه با حلقه ازدواج را به یونانیان انتقال دادند.

3) رومی ها
رومی ها، رسم استفاده از حلقه انگشتر را از یونانیان گرفتند. آنها نیز اعتقاد داشتند که یک رگ در انگشت مستقیماً با قلب در ارتباط است و آنرا رگ عشق می نامیدند.

4) انگلستان
در سال 1549، شاه ادوارد ششم مقرر کرد که انگشت چهارم از سمت راست دست چپ، رسماً به عنوان انگشت حلقه محسوب شود.

5) اسکاتلند    
طبق سنت اسکاتلندی، انگشت حلقه در دست راست بود، اما سرانجام به دست چپ تغییر یافت. این اتفاق در کلیسای رومی ها، در تشریفات مذهبی کاتولیک پل پنجم در سال 1615، افتاد و از آن زمان اعلام شد که دست چپ، دست ازدواج است.

6) الماس، بهترین دوست خانمها
جالب است بدانید، بر طبق افسانه اولین زنی که یک حلقه نامزدی الماس را استفاده نمود، پرنسس ماری از بورگاندی بود که نامزد اطریشی وی آرشدوک ماکسیمیلیان اول از اطریش در تاریخ 17 آگوست 1477، زمانی که از وی خواستگاری نمود، حلقه ای از جنس الماس به وی اهدا کرد.


تاریخ درج: 1394/12/16
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله الماس محبوب ترین انگشتروحلقه نامزدی از مجموع 0 امتیاز