استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

به خواستگار مذهبی تر از خودم بله بگویم ؟

به خواستگار مذهبی تر از خودم بله بگویم ؟
خواستگاری دارم که از اقوام نزدیک است و همه شرایط مناسب را دارد. فقط نکته‌ای که من را نگران می‌کند این است که در مقايسه با من مذهبی‌تر است. در ضمن او 36 ساله‌است و من 26 سال دارم. آیا با این موارد اختلاف باز می‌توانم با او ازدواج کنم؟







به گزارش سایت دوشیزه به نقل از شهرآرا؛ اول اینکه مشخص نیست منظور شما از مذهبی‌تر چيست! این یک مسئله ذهنی است  هر کدام از ما به طور طبیعی یک‌سری از رفتارها را در ديگر افراد به عنوان اشکال مذهبی بودن در نظر می‌گیریم. اگر خواستگار شما فامیل نزدیک است و شناخت کاملی از روحیات او و خانواده‌اش دارید، بهتر است کمی تامل کنید و شتابزده تصمیم نگیرید.

مسئله مهم دیگر این است که همین ابتدا که در جریان رفت و آمدها و آشنایی بیشتر هستید، جلساتی را برای واکاوی عقاید او ترتیب بدهید. بنشینید و بپرسید که منظور او چیست و در هر کدام از شرایط و مراحل زندگی روزمره چه انتظاراتی از شما دارد. به این شکل شما با جزئیات نظرات او آشنا مي‌شويد و راحت‌تر با ماجرا کنار می‌آیید. شاید مذهبی‌تر بودن او به اين معني باشد که مثلا شما پس از ازدواج حجاب چادر را انتخاب کنید یا در انجام نمازهای یومیه دقت بیشتری داشته ‌باشید و مورادی از این قبیل.

اگر همین ابتدا در جریان قرار بگیرید، زندگی آینده‌تان هم دچار مشکل نخواهد شد. بسیاری از زن و شوهرهایی که در حوزه مذهبی با هم اختلاف نظر دارند و هیچ‌کدام هم از موضع خود کوتاه نمی‌آیند یا کارشان به جدایی می‌کشد یا با اختلافات و درگیری فراوان با هم زندگی می‌کنند. جدا از همه این موارد توصیه ما این است که اگر جوانی با شرایط و خانواده خوب به خواستگاری شما آمده است که اتفاقا دین‌دار هم هست با دید بازتری درباره ازدواج فکر کنید.


حجت‌‌الاسلام واعظ‌موسوی 
مشاور خانواده

تاریخ درج: 1395/01/19
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله به خواستگار مذهبی تر از خودم بله بگویم ؟ از مجموع 0 امتیاز