استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

خرج مجلس عروسی به خاطرشادیه ؟!

خرج مجلس عروسی به خاطرشادیه ؟!

مجلس نامزدی چطور بود؟! خوب بود؟! کم و کسری که ایشالا نبود؟! ای بابا خواهش می کنم ! خدا را شکر!!
حالا خودتون را آماده کنید که بریم عرررررووووسی...
مجلس عروسی:
این مجلس به خاطر شادیه اینکه عروس و داماد می خواهند بروند به منزل خودشون برگزار میشه و ایشالا سالیان سال زیر یک سقف باهم زندگی کنند.
مجلس عروسی معمولا به خرج داماد برگزار میشه اما خوب کسانی هم هستند ( مثل پدر گل من) خرج مجلس عروسی را نصف نصف می کنند!




خانواده ی عروس خانوم شدیدا سرشون شلوغه و مشغول تهیه ی جهیزیه هستن تا روز عروسی میهمانان از جهیزیه دیدن کنند.
معمولا قبل از مراسم عروسی روزی را مشخص می کنند تا خانواده ی داماد کامیونی تهیه کنند و به منزل پدر عروس بروند برای بردن جهاز و دم در منزل عروس داماد قبل از بردن اولین وسیله گوسپندی بی نوا را می کشند و همه از روی خون به ناحق ریخته ی آن حیوان بدبخت رد می شوند !(نمی بینم اشکاتون راااا!!!)
اولین وسیله ای که برده میشه آینه و قرآن هست به خاطر مبارکی و خوش یمنی .
وسیله ها برده میشه و خانواده ها به کمک هم جهاز را میچینند . بعضی از خانواده ها بنا به رسومشون بعضی از بزرگان فامیل را هم به احترام دعوت می کنند!
به نظر شخصیه من اینکار خوب نیست و فقط خود خانواده ی عروس و داماد باشند کافیه چون متاسفانه من شنیدم که بعضی اوقات به خاطر اختلاف سلیقه ی خانواده ها کمی اختلاف پیش میاد!
خلاصه برای ناهار اون روز آقا داماد زحمت می کشند و برای خانواده هایی که برای کمک آمدن ناهار تهیه می کنند!
معمولا رسم اینه که جدا از وسایلی که قبل از عقد به پای داماد افتاده ( مثل : یخچال فریزر و ماشین لباس شویی و ..) خانواده ی داماد دو دست لحافت و تشک و یک پتوی دو نفره و یک دست ظروف به سلیقه ی خودشون و یک فرش برای اتاق و اگر سرویس مبلمان را عروس خانوم تهیه کردند یک دست مبل راحتی هم خانواده ی داماد تهیه کنند.
البته برای خود من به غیر از یک دست لحافت و تشک پتو چیز دیگه ای زحمت نکشیدند که برای ما مهم نبود !!
عروس و داماد حداقل دو یا سه ماه قبل از تاریخ مورد نظر برای انتخاب مکان عروسی اقدام کنند البته اگه مجلس در ماه های گرم سال باشه دستشون برای انتخاب بازتره چون می تونند علاوه بر تالار از باغ سراها هم دیدن کنند و مکان مورد نظر را رزرو کنند که ملاک مهمی که باید در نظر بگیرند اول زیبایی و مدل پذیرایی و دوم ظرفیت و سوم نوع شام چهارم قیمت مورد نظر شما!!
هیچ وقت قیمت را فدای کیفیت نکنید! که بعد از مجلس با افسوس نگین ما که انقدر خرج کردیم تاحالا کاش برای این بیشتر بودجه میذاشتیم اما اینطوری آبرومون نمیرفت!!!
بعضی اوقات هم آدم بهتره پلو قیمه ی خوشمزه بخوره اما 8 نوع غذای رنگ و وارنگ بد مزه نخوره!
عزیزانم ترجیحا هم سلف سرویس سعی کنید نگیرید ! متاسفانه هنوز فرهنگ سلف سرویس برای ما ایرانیان عزیز جا نیفتاده !!!
آخ حرص می خورم وقتی میبینم ظرفش را پر از انواع گوشت ها کرده تا جایی که توی راه همونطور میریزه از ظرفش بعد نصفه بیشترش را نمی تونه بخوره و فقط حرص میزنه!!! وای وای وای نزارین از سلف سرویس ها بگم که به غیر از اعصاب خوردی نداره!!!
اِ اِ اِ برای بچه میره ظرفو پره غذا میکنه و بزور میکنه تو حلقش و بازم 4/3 غذا اضافه میاد یا خانومه ظرف برای دسر گیرش نمیاد همونطور ژله ها را روی برنج میریزه!! دیگه از هل دادن توی صف و اینا هیچی نمیگم !
خانومه خوشگلی که حداقل 2 /3 میلیون خرجه لباسش کرده و 1/1.5 میلیون خرجه آرایشگاهش کرده برای یک شامه حداکثر پرسی 50 هزار تومن آبروی خودش را میبره!!!
بگذریم ....
وقتی میهمان محترمانه روی صندلیش نشسته باشه و غذا را با احترام براش سر میز بیارن به خدا خیلی بیشتر بهش می چسبه تا اینکه کلی صبر کنه صف خلوت بشه بعد تازه رفته بکشه بعضی از غذاها تموم شده باشه ... زشته دیگه!!
یا بعضی از بزرگتر ها براشون سخته بشقاب دستشون بگیرن و دورمیز له بشن تا می خوان یک شامی بخورن..!
مثلا من خودم همیشه به مامانم میگم بشینن من براشون بیارم! خوب من نمی دونم که مامان من چقدر میخوره یا کم می کشم یا زیاد اما اگه خود مامان من سر میز باشه خودش راحت برای خودش میکشه!!
بازم به میله خودتونه از ما گفتن بود!!

 

تاریخ درج: 1394/10/29
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله خرج مجلس عروسی به خاطرشادیه ؟! از مجموع 0 امتیاز