استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

دستمزد 10 میلیونی آرایشگران معروف بابت گریم عروس

دستمزد 10 میلیونی آرایشگران معروف بابت گریم عروس

به گزارش سایت دوشیزه به نقل از روزنامه آرمان : اين روزها با توسعه و گسترش فرهنگ شهرنشيني، بسياري از رسم‌هاي زيبا و در عين حال ساده گذشته، از جامعه رنگ باخته و جاي خود را با تجملات بي‌پايه و اساس عوض كرده است. در اين ميان براي ازدواج، بسياري از دختران براي اينكه زيباترين عروس فاميل شوند با كلي وسواس به جست‌وجوي بهترين آرايشگاه و آرايشگر مي‌پردازند و اصلا به قيمت‌هاي آنها توجهي نمي‌كنند و همين موضوع باعث بالارفتن هزينه ازدواجشان مي‌شود.

به راستي چه اتفاقي افتاده است كه آرايش گرانقيمت عروس، به منزله ارج و قرب و نشانه دوست داشتن داماد در نظر گرفته مي‌شود. در شهرهاي بزرگ به‌ويژه تهران، آرايشگاه‌هاي متعدد كوچك و بزرگي وجود دارند كه برخي از آنها داراي اسم و رسم و قيمت‌هاي نجومي هستند كه مشخص نيست بر چه اساسي اين قيمت‌ها در نظر گرفته شده‌اند و با افزايش شيب از جنوب به سمت شمال شهر، قيمت‌هاي سالن‌هاي زيبايي نيز افزايش مي‌يابد.





به تعدادي از سالن‌هاي زيبايي درجه يك شمال، مركز و جنوب تهران رفتيم تا ميانگين قيمت‌ها و خدماتي كه به عروس ارائه مي‌كند را جویا شویم. در اين ميان نيز تعدادي از آرايشگاه‌هاي جنوب تهران حدود 500 الي يك ميليون و 200 هزار تومان براي آرايش عروس دريافت مي‌كنند. همه مسئولان اين سالن‌هاي زيبايي هم مدعی‌اند كه از مواد درجه يك استفاده مي‌كنند. با بررسي گروه‌هاي مختلف شبكه‌هاي اجتماعي متوجه شديم؛ آرايشگران معروف دستمزدي بين 5 تا 10 ميليون تومان بابت گريم عروس، دريافت مي‌كنند.

مصرف‌گرايي در جامعه كاهش يابد
يك روانشناس درباره اينكه چرا برخي افراد با وجود اينكه توان تامين هزينه آرايشگاه‌هاي گرانقيمت را ندارند ولي هرطور شده براي شب ازدواجشان به آنجا مي‌روند، گفت: متاسفانه جامعه ما خواسته يا ناخواسته وارد مرحله‌اي شده است كه اسم آن را مصرف‌گرايي يا تجمل‌گرايي مي‌گذاريم. ناصر قاسم‌زاد اظهار داشت: اين تجمل‌گرايي به صورت خرده فرهنگ وارد باورهاي ما شده و به صورت عرف درآمده است و اگر به آنها دست پيدا نكنيم، فكر مي‌كنيم كه به اصطلاح هيچ گونه آرامش و قرار نداريم. او با بيان اينكه رسانه‌ها در ايجاد باورها خيلي مهم هستند، گفت: متاسفانه خيلي اوقات برعكس عمل می‌شود، يعني سبكي از زندگي را نشان مي‌دهند كه به قدري در آن امكانات و رفاه وجود دارد كه افراد فكر مي‌كنند اگر بخواهند به آن سطح برسند بايد از همان ابتداي زندگي، خيلي سفت و سخت بگيرند. اين روانشناس اظهار داشت: بايد براي فرهنگ‌سازي و اينكه جامعه را از مصرف‌گرايي صفر بيرون آوريم، تلاش كنيم و مردم بايد به اين باور برسند كه در كنار زندگي، آسايش و لذت بردن، آرامش هم داشته باشند. به گفته او بسياري از عروس‌ها فكر مي‌كنند اگر پول بيشتری بدهند زيباتر مي‌شوند اين در حالي است كه اكثر آرايشگاه‌ها با قيمت‌هاي مناسب خدمات خوب و قابل قبولي ارائه مي‌دهند اما دخترها بيشتر به خاطر اينكه از ديگران عقب نيفتند تن به هزينه‌هاي گزاف آرايشگرها مي‌دهند.

دوري از چشم و هم‌چشمي
يك جامعه‌شناس درباره هزينه‌هاي زياد آرايشگاه و اينكه چرا جامعه به اين سمت رفته است، گفت: همه اينها از چشم و هم‌چشمي دختران و خانواده‌هاي آنها ناشي مي‌شود. شهلا كاظمي‌پور مي‌افزايد: بسياري از جامعه‌شناسان معتقدند كه گرايش به ازدواج كاهش يافته است و يكي از دلایل آن را افزايش هزينه‌هاي مرتبط با آن مي‌دانند. به گزارش فارس، او تاكيد مي‌كند: براي اينكه جوانان از اين امر مهم و مقدس فرار نكنند، بايد با فرهنگ‌سازي و دوري جستن از چشم و هم چشمي، آنها را ترغيب به ازدواج كنيم تا شاهد كاهش بسياري از معضلات جامعه باشيم.
 

تاریخ درج: 1394/12/02
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله دستمزد 10 میلیونی آرایشگران معروف بابت گریم عروس از مجموع 0 امتیاز