استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

مراقب خدمات مجالسی های کلاهبردار باشید

مراقب خدمات مجالسی های کلاهبردار باشید
به گزارش سایت دوشیزه به نقل ازسرویس اقتصادی فردا: ازدواج کردن این روزها آسان نیست یا حداقل به آسانی گذشته نیست. این روزها همه چیز مردم به مدد رسانه های جمعی رنگ و بوی تجمل به خود گرفته و حتی نفس کشیدن مردم تجملاتی است چه برسد به ازدواج. کار به جایی رسیده است که از همان قدم های اول آشنایی یعنی خرید گل و شیرینی خواستگاری نیز بزرگی دسته گل و سنگین بودن جعبه شیرینی ملاکی برای خوب بودن و دست و دلبازی داماد محسوب می‌شود و جالب اینجاست که گل وشیرینی خواستگاری بلافاصله در اینستاگرام یا گروه های تلگرامی و حتی سایت هایی مخصوص نو عروسان رونمایی می‌شود و درباره آن بحث و جدل هم می‌شود!


به این ترتیب است که از ابتدای کار، امر ازدواج با تجمل آغاز می شود و بعد کار به مهریه های عجیب و غریب، جهیزه های آنچنانی و مراسم عروسی پر هزینه و مسکن های انچنانی می رسد و کار آنقدر بالا می گیرد که هزینه یک جشن ازدواج به بالای 200 میلیون تومان هم می رسد.
 
در این میان، تمایل بسیاری از مردم برای برگزاری مراسم های عروسی آنچنانی، راه را برای تخلفات قانونی و غیر قانونی سودجویان و دلالان ازدواج باز می کند. داشتن تقاضا برای عروسی های آنچنانی دست این افراد را برای گرفتن رقم های نجومی از متقاضیان باز می‌گذارد. یکی از راه‌های  گرفتن سودهای کلان از مردم برای برگزاری مراسم آنچنانی، اجاره یک شبه خانه‌ها و تالارهای مجلل عروسی است که هم قانونی و هم غیر قانونی از مردم هزینه‌های کلان دریافت می شود و کسی هم پاسخگوی این وضعیت نیست. حتی گزارش کلاهبرداری‌های ریز و درشت در این زمینه هم بسیار روی خط رسانه ها می رود اما با این حال جوانان همچنان مشتاق به برگزاری جشن های آنچنانی در تالارهای آنچنانی هستند.

مراقب خدمات مجالسی های کلاهبردار باشید

به این ترتیب است که سالن‌ها، باغ‌ها، ویلا ها و خانه‌هایی كه مراسم عروسي در آنها برگزار مي‌شود، روز به روز مثل قارچ از زمین می‌رویند و انتخاب را برای متقاضیان مشکل می کند. در این میان تعدادی باغ و سالن‌های عروسی اسم و رسم‌دار، آنقدر شهرت به هم زده‌اند كه خيلي از عروس و دامادها آرزو دارند در این سالن ها مراسم عروسی برگزار کنند و به قیمت سرسام آور منوهای آن توجه نمی کنند و کاری می کنند که زندگی مشترکشان با قسط و قرض آغاز شود.

بنا بر مشاهدات خبرنگار فردا، تنها ورودیه برخی از این تالارها، باغ تالارها و علی الخصوص خانه ها و پارکینگ هایی که به طور غیر مجاز اجاره داده می شوند، از حداقل 3 میلیون تومان آغاز می شود و به 50 میلیون هم می رسد. یعنی برای اجاره یک روز باغ تالار یا خانه  بدون هیچ وسیله و پذیرایی، باید این مبالغ را پرداخت کرد.

مراقب خدمات مجالسی های کلاهبردار باشید

در این میان منوی خاصی که به متقاضیان ارائه می شود و پر از غذاهای عجیب و غریب و میز و صندلی ها تجملی و ظروف آنچنانی است نیز راهی برای گرفتن پول بیشتر از مردم است.  این روزها علاوه بر باقالی پلو با گوشت، زرشک پلو با مرغ و انواع کباب و غذاهای مرسوم و رایج در عروسی‌ها، نودل چینی مخصوص، غذای آسیایی با سس سیر، پلوی مكزيكی با ميگو، كوكتل ميگو با سس تارتار، سالاد فرانسوی، خوراك زبان با سس ترخون، چيكن فينگر، بره درسته با سس مخصوص، ماهي درسته با تزيين مخصوص، چيكن آلاشريمپ به روش فرانسوی، كباب مكزيكی از فيله گوساله، استیک تنوری با سس ایتالیایی و...  و البته انواع سالادهای عجیب و غریب و دسرهای عجیب تر در منوها جا خوش کرده  و گاهی هزینه نفری 300 تا 500 هزار تومان برای هر نفر را به عروس و داماد که زرق و برق تجمل چشم هایشان را کور کرده تحمیل می کند. قیمت های متوسط نفری 100 تا 150 هزار تومان در این میان عادی و ارزان است!

مراقب خدمات مجالسی های کلاهبردار باشید

البته این سوی قانونی کلاهبرداری از مردم  برای برگزاری جشن های عروسی بدون حد و مرز قیمتی است و سوی دیگر کلاهبرداری هایی است که در این خصوص اتفاق می افتد و کار را برای خانواده ها سخت می کند. کلاهبرداری‌هایی که بیشتر برای برگزاری جشن در تالارهای غیر مجاز صورت می گیرد و بعد خدمات مجالسی که کار را تقبل کرده یک هفته مانده به عروسی ناپدید می‌شود و یا تالار عروسی رزرو شده با آنچه که در فیلم ها و تصاویر به عروس و داماد نمایش داده شده فرق می کند و مثلا سوله یا گاوداری است و عروس دامادی که گول چرب زبانی‌ها و تجملات دفتر خدمات مجالس ها را می‌خورند و بدون دیدن تالار قرارداد می بندند، 3 روز مانده به عروسی چاره ای جز پذیرفتن ماجرا ندارند!

رئیس اتحادیه تالار‌داران درباره تخلفات چه می گوید؟

به تازگی نیز رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس  درباره تخلفات تالارهای غیر مجاز هشدار داده و تاکید کرده از مراجعه به واحدهای غیرقانونی خودداری کنند تا در برگزاری مراسم با مشکل مواجه نشوند.

خسرو ابراهیمی‌نیا با بیان اینکه فعالیت غیرقانونی در این بخش مشکل ساز شده است، به ایسنا گفته: متخلفان و سودجویان با انتشار آگهی های تبلیغاتی خود در روزنامه های کثیرالانتشار و برخی رسانه‌های مجازی اقدام به معرفی خود کرده و مشتری‌یابی می‌کنند و این در حالی است که برای انتشار آگهی، روزنامه ها و رسانه ها باید از اتحادیه استعلام کنند.

وی افزوده: به عنوان مثال موردی داشتیم که گاوداری را به عنوان تالار مراسم معرفی کردند و از چند نفر نیز با ترفند، بیعانه دریافت شد و بعد از چند روز که عروس و داماد برای بازدید از محل برگزاری مراسم مراجعه کردند با گاوداری روبرو شدند و بلافاصله برای دریافت پول خود مراجعه کردند که دیگر نه دفتری بود و نه کسی که بتوانند هزینه خود را از او دریافت کنند.
ابراهیمی‌نیا ادامه داده: متخلفان معمولا آپارتمان یا محلی را به صورت غیرقانونی به مدت خیلی کوتاهی اجاره می‌کنند و بعد از این که توانستند از عده ای بیعانه دریافت کنند از آن محل می‌روند و شماره موبایل خود را نیز تغییر می دهند.
مراقب خدمات مجالسی های کلاهبردار باشید

رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس افزوده: در مورد دیگری از این تخلفات، عده‌ای از میهمانان با خوردن غذای نامناسب در مراسم مسموم شدند و به اتحادیه شکایت کردند.

وی به مردم هشدار داد که حتما به واحدهای مجوزدار و قانونی مراجعه کنند تا با این گونه تخلفات مواجه نشوند. با وجود همه این سخنان اما، هستند تالارهای مجلل و 5 ستاره ای که مجاز هستند و با آپشن های عجیب و غریب خود جوانان را وسوسه می کنند و منوی قیمتی خود را بدون توجه به قوانین بالا می برند.

از سوی دیگر، توجه به تالارها و خانه های غیر مجاز برای برگزاری مراسم عروسی روز به روز بیشتر می شود و مسئولین هم برخورد جدی با این نوع برگزاری جشن ها ندارند و همین مساله کار را مشکل تر می کند. با این تفاسیر است که رویای ازدواج آسان و بی تجمل دود می شود و به راحتی به هوا می رود و بازار کلاهبرداری داغ می شود و این قصه ادامه دارد...

مراقب خدمات مجالسی های کلاهبردار باشید


تاریخ درج: 1395/01/29
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله مراقب خدمات مجالسی های کلاهبردار باشید از مجموع 0 امتیاز