استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

نرخ کرایه جدیدترین مدل های ماشین عروس در تهران

نرخ کرایه جدیدترین مدل های ماشین عروس در تهران

به گزارش سایت دوشیزه به نقل از روزنامه ابتکار در صفحه درنگ نوشت: شاید در برابر هزینه های اجاره تالار، هزینه پذیرایی و شام و لباس عروس، اجاره یک اتومبیل لوکس انقدرها هم زیاد به نظر نرسد اما همین مورد می تواند به فاجعه ای بزرگ برای شروع یک زندگی مشترک تبدیل شود.

گل فروشی دل

در این گزارش که در شماره سه شنبه 20 بهمن 1394 خورشیدی به قلم زهرا داستانی انتشار یافته است، می خوانیم: خیلی ها می گویند مراسم عروسی یک شب است و باید برایش سنگ تمام گذاشت و هزینه های کمرشکنش به برگزاری یک مراسم پر زرق و برق می ارزد. اما فارغ از اینها در پس برگزاری یک شب رویایی تنها این طعم تلخ قرض و قسط و چک و وام است که برای عروس و داماد در شب های بعد باقی می ماند.
زندگی مشترکی که به جای خوشی با تلخی آغاز می شود. برگزاری مراسم مجلل و لوکس شاید برای ما ایرانی ها تازگی نداشته باشد اما تب گشت و گذار در خیابان با خودروهای لوکس و قدیمی و گرفتن چند عکس در کنار این اتومبیل های گران قیمت به یکی از علایق بسیاری از زوج های جوان تبدیل شده است.

خرج هایی که دارا و ندار نمی شناسد.
در جهان پر هیاهوی امروز که بسیاری از جوانان گرفتار رسم ها و تجملات نامتعارف شده اند، چه دارا چه ندار. بسیاری از زوج های جوان حاضرند برای آبروداری و حفظ آن چه کلاس خود در این دنیای پرزرق و برق می نامند از صرف هیچ هزینه ای دریغ نکنند و حتی بدهی سال های سال را با یک فخر فروشی معامله کنند.
ساده زیستی امروز در سایه زندگی پر از تجملات کنونی رنگ باخته و این تغییرات تمام آیین ها و سنت های آغاز یک زندگی مشترک را در برگرفته است تا حدی که معیار یک مراسم ساده شب عروسی به مجلل ترین جشن با هزینه های میلیاردی مبدل می شود.

**از تب سلفی گرفتن با ماشین های لوکس تا عکس های عروسی

در دورانی که تب داشتن خودروهای لوکس بالا گرفته است و این موضوع در عکس ها و سلفی های جوانان در شبکه های اجتماعی خود نمایی می کند، سواری با یک ماشین لوکس درمهمترین شب زندگی برای بسیاری از جوانان به یک امر حتمی بدل شده است.
زهرا دختر جوانی است که خود را برای مراسم ازدواجش آماده می کند. او یکی از کسانی است که دوست دارد شب عروسیش با یک ماشین کلاسیک خیابان ها را بپیماید. زهرا می گوید: «مراسم عروسی تنها یک شب است و باید آرزویم برآورده شود. برگزاری یک مراسم مجلل و زیبا آرزوی هر دختری است».

**از پورشه تا لیموزین
در میان اتومبیل هایی که موسسات به عروس و دامادها اجاره می دهند انواع و اقسام ماشین ها برای سلیقه های مختلف به چشم می خورند. از انواع خودروهای تشریفاتی، خودروهای شاسی بلند، کروک، کوپه، خودروهای کلاسیک و قدیمی تا انواع لیموزین ها.
بنز و بی ام و و پورشه خودروهای تشریفاتی هستند که بالاترین قیمت اجاره را به خود اختصاص داده اند. هیوندا سانتافه، کیا موهاوی، تویوتا لنکرو و تویوتا پرادو هم از جمله خودروهایی هستند که در رده خودروهای شاسی بند پر طرفدار ترین ها هستند. مازراتی، لکوس و بنز هم در بین خودروهای کروک محبوب ترین ها هستند.

**کرایه مازراتی چند؟
قیمت خودروهای کرایه ای از 25 هزار تومان در هر ساعت شروع می شود و تا 180 هزار تومان ادامه دارد. در بین خودروهای کرایه ای پایین ترین قیمت اجاره ساعتی متعلق به هیوندا سانتافه و سراتو کوپه است و بالاترین قیمت متعلق به بی ام و X6 و مازراتی است که برای هر ساعت اجاره این ماشین ها باید مبلغ 180 هزار تومان پرداخت شود. در این میان قیمت کرایه خودروهای کلاسیک ساعتی حدود 50 هزار تومان است که در قیاس با سایر خودروها هزینه معقول تری دارد. اجاره اتومبیل عروس شرایط خاصی هم دارد.
اجاره کلیه اتومبیلها در هر روز حداقل 14 تا 15 ساعت است و عروس و داماد نمی توانند ساعاتی بیشتر را با ماشین مدل بالای خود خوش بگذرانند. دومین شرط این است که نرخ کرایه هر اتومبیل از زمان شروع سرویس تا ساعت 12 شب مطابق با قیمتهای ارائه شده محاسبه و قبل از شروع سرویس از عروس و داماد دریافت می شود و از ساعت 12 شب به بعد، قیمتها یک ونیم برابر افزایش خواهد داشت. البته شرط دیگری هم وجود دارد که میزان کرایه اتومبیل ها را بالاتر می برد و آن این است که درصورت خارج شدن اتومبیل از محدوده شهری تهران مانند: اسلامشهر، گرمدره، کرج، شهریار،... نرخ کرایه خودرو، هزینه خروجی را نیز شامل می شود.

**شرط خانمان سوز
اجاره اتومبیل های عروس دو حالت دارد که براساس انتخاب شما نرخ کرایه نیز افزایش یا کاهش می یابد. عروس و داماد می توانند اتومبیل ها را یا با راننده و یا بدون راننده از موسسه اجاره کنند. اما اجاره اتومبیل بدون راننده علاوه بر اینکه هزینه بیشتری را روی دست می گذارد، داماد را نیز وادار می کند تا چکی با ارزش واقعی اتومبیل به عنوان ضمانت به صاحب ماشین بدهد تا در صورتی که رخداد ناگواری برای ماشین و سرنشینان آن اتفاق بیافتد خسارت آن را از فرد کرایه کننده دریافت کند. به عنوان مثال کسی که یک بی ام و x6 را برای مدت 15 ساعت اجاره کند علاوه بر پرداخت 2میلیون و نیم باید چکی در حدود 400 میلیون تومان برای صاحب ماشین بکشد.

**موسسه کرایه اتومبیل عروس و داماد را اسکورت می کند
البته موسسات کرایه اتومبیل عروس برای محکم کاری علاوه بر گرفتن چک ضمانت از داماد، اقدام دیگری را نیز انجام می دهند. در طول مراسم یعنی از زمانی که عروس و داماد در ماشین می نشینند تا زمانی که مراسم عروسی پایان می یابد مالک خودرو یا نماینده این مجموعه پس از تحویل اتومبیل در خودرو دیگری عروس و داماد را همراهی خواهد کرد و بعد از اتمام مراسم همزمان با تحویل اتومبیل، چک ضمانت به داماد تحویل داده خواهد شد.
در این میان علاوه بر اینکه داماد باید کلیه هزینه ها و ضمانت ها را پرداخت کند در صورت بروز حادثه کلیه مسئولیت نگهداری و مراقبت از خودرو اجاره ای بر عهده داماد است. البته اجاره اتومبیل با راننده شرایط را کمی برای داماد هموار تر می کند. در صورت اجاره اتومبیل با راننده، نیازی به ارائه چک ضمانت نیست و کلیه مسئولیت اتومبیل به عهده راننده ای است که عروس و داماد را به مقصد می رساند.

تاریخ درج: 1394/11/25
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله نرخ کرایه جدیدترین مدل های ماشین عروس در تهران از مجموع 0 امتیاز