استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

نکات طلايي براي روابط عروس و خواهر شوهر

نکات طلايي براي روابط عروس و خواهر شوهر

زن داداشي دوست داشتني است که بدون سوءاستفاده از جايگاه همسرش در خانواده او جا باز کند.اين کار را به کمک اخلاق خوب خودش بکند نه اين که سفارش شده باشد . وسط قرار دادن همسر از سوءاخلاق به حساب مي آيد. اگر با خواهر شوهرتان مشکل داريد اين مشکل را بين خودتان حل کنيد.بلکه با خودش در ميان بگذاريد .خيلي صادقانه به او بگوييد دوست داريد کدورتها را رفع کنيد و به همين خاطر لازم است با هم گفتگو کنيد. اگر تازه ازدواج کرده ايد و مي خواهيد از يک الگوي رفتاري مناسبي در رابطه با خواهر شوهرتان استفاده کنيد،بهترين حالت اين است که هيچ گونه افراط و تفريطي نکنيد.کاملا طبيعي و منطقي رفتار کنيد.




به گزارش سایت دوشیزه از بیتونه : اگر در نمايش دوستي و محبت خود ،عجله کنيد، ممکن است نتيجه ي عکس بگيريد.شايد رفتارتان خود شيريني جلوه کند. رعايت آداب معاشرت را جدي بگيريد و هيچگاه به جهت نشان دادن صميميت، اصول آداب معاشرت را زير پا نگذاريد.شايد با لودگي، مدتي محبوبيت پيدا کنيد و دوستي هاي تند و شديدي بين شما ايجاد شود اما دوام يک عمر را نخواهد داشت.ابتدا با رعايت آداب معاشرت و احترام ،محبتتان را در غالبهاي کلي و عمومي نشان دهيد .بعد از مدتي که صميميت بيشتري حاصل شد،مي توانيد به شکل خصوصي تري ابراز محبت و دوستي کنيد .به هر حال از پرت کردن خودتان در جمع عاطفي خواهر شوهرها خودداري کنيد و سير تدريجي محبت را حفظ کنيد. چگونه با خواهر شوهرم رابطه خوبي داشته باشم؟ تقريبا بيشتر زوج‌ها در اوايل ازدواج دوست دارند که رابطه‌شان با خانواده همسر يکي از بهترين رابطه‌ها باشد اما در بسياري از موارد همه چيز آن‌طور كه آنها دوست دارند پيش نمي‌رود و داستان هميشگي عروس و مادرشوهر و عروس و خواهرشوهر براي آنها هم تكرار مي‌شود. مشكل بعضي از افراد اين است كه در ارتباطاتشان انعطاف‌‌پذير نيستند و يك شيوه خاص را در ارتباط برقرار كردن با همه آدم‌هاي زندگي‌شان به كار مي‌برند. اما همه افراد از نظر ويژگي‌هاي شخصيتي تفاوت‌هاي زيادي با هم دارند. در واقع جايگاه و نقش آنها در زندگي ما متفاوت است و براي پيش بردن يك رابطه سالم بايد حتما اين دو مولفه را در نظر داشت. رابطه برقرار كردن يك مهارت است كه مي‌توان آن را ياد گرفت و بهبود بخشيد. سيدحسن تقوي، روانشناس و مشاور خانواده درباره روش‌هاي برقراري رابطه صحيح بين عروس و خواهرشوهر به نكات مفيدي اشاره مي‌كند كه در ادامه مي‌خوانيد. ارتباط سالم و موثر چيست؟ يك ارتباط سالم و موثر ارتباطي است كه در آن‌، زمينه رشد براي هر دو طرف فراهم شده باشد، آرامش هر دو طرف در آن رابطه حفظ شده باشد، حق هيچ‌يك از طرفين در آن ارتباط ضايع نشود و به حق و حقوق ديگران هم تجاوز نشده باشد. در يك ارتباط سالم و موثر دو نفر هنگامي كه در كنار يكديگر هستند شرايط شان اينگونه است: حس و حال خوبي دارند. احساس شور و نشاط مي‌كنند. احساس مي‌كنند به داشته‌هايشان افزوده مي‌شود. تعامل دارند. احساس بدهكار بودن و طلبكار بودن ندارند بلكه احساس مي‌كنند در رابطه‌شان يك بده- بستان عاطفي اتفاق مي‌افتد. لزوم داشتن يك ارتباط خوب و سالم با خانواده همسر وقتي شما با فردي ازدواج مي‌كنيد در واقع با او و خانواده‌اش وصلتي انجام داده‌ايد. خانواده همسر هم جزيي از خانواده شما محسوب مي‌شود؛ بنابراين براي اينكه بتوانيد ارتباط خوب و عاشقانه خود را با همسرتان حفظ كنيد بايد با خانواده او هم ارتباط خوب و سالمي داشته باشيد. همچنين به عكس؛ براي داشتن يك ارتباط خوب با خانواده همسر بايد ابتدا يك رابطه خوب با همسرتان داشته باشيد؛ اما مادامي که با همسرتان مشکل داريد، نمي‌توانيد با خانواده او يك رابطه عاطفي برقرار کنيد.

وقتي شما با همسرتان يك رابطه خوب برقرار مي‌كنيد در آينده در زندگي مشترك‌تان از يك منبع قوي و خوب به نام حمايت اجتماعي خانواده برخوردار خواهيد بود. حمايت اجتماعي خانواده‌ها در موقعيت‌هاي تنش‌زا، استرس‌زا و بحران‌هاي زندگي بهترين پناهگاه و مناسب‌ترين عامل كمك‌كننده است. هر چه شبكه ارتباطي ما پوياتر و غني‌تر باشد و منابع حمايتي اجتماعي‌مان تقويت‌شده‌تر باشد، در چالش‌هاي زندگي و مواجهه با استرس‌ها و تنش‌هاي زندگي بهتر مي‌توانيم عمل كنيم. نقش مهم خواهرشوهر معمولا مادرها در همه موارد نظر دخترهايشان را جويا مي‌شوند؛ بنابراين مي‌توان از خواهرشوهر به عنوان مشاور مادرشوهر ياد كرد؛پس وجود يك رابطه خوب بين عروس خانواده و خواهرشوهر در تحكيم پيوند عاطفي‌اي كه بين عروس و خانواده شوهر ايجاد مي‌شود، مي‌تواند تأثيرگذار باشد. اگر يك رابطه خوب، سالم و دوستانه با خواهرشوهرتان داشته باشيد در ايجاد يك ارتباط خوب با ساير اعضاي خانواده شوهر موفق‌تر خواهيد بود و بالعكس. به عبارت ديگر خواهرشوهر به‌عنوان يك عضو كليدي در خانواده شوهر اگر بخواهد، مي‌تواند تنش‌ها را كاهش دهد، اسباب صلح را فراهم كند و برعكس مي‌تواند فضاي ارتباطي زوج جوان را تنش‌زا كند. احترام مهم‌تر از صميميت است عروس و خواهرشوهر بايد مرز بين صميميت، اقتدار و احترام را از هم تفكيك و در روابط‌شان آن را رعايت كنند. احترام گذاشتن به يكديگر در رابطه عروس و خواهرشوهر بيشتر از دوست داشتن و صميمي شدن اهميت دارد؛ بنابراين در درجه اول به عقايد، سليقه ها و تفكرات همديگر احترام بگذاريد. درواقع به جاي اينكه صميميت و احساسات را در رابطه‌تان تقويت كنيد، ابتدا ستون‌هاي احترام را در رابطه‌تان بنا كنيد و بعد اگر توانستيد و شرايط به شما اجازه داد با رعايت حد و حدود يكديگر دوستي‌ها و صميميت‌ها را افزايش دهيد. نقش مهم خواهرشوهر عروس و خواهرشوهر بايد بدون هيچ چشم‌داشتي به همديگر محبت كنند تا صميميت بين‌شان ايجاد شود مرز بين دخالت و حمايت را مشخص كنيد مرز بين دخالت و حمايت بسيار باريك است.


براي اينكه رابطه بين خواهرشوهر و عروس شكرآب نشود، نبايد صحبت‌ها، پيشنهادها و رفتارهايي كه به منظور حمايت ارائه مي‌شود، دخالت تلقي شود. حمايت و نظارت جنبه مثبت دارد اما دخالت جنبه منفي دارد. هيچ‌كس دوست ندارد ديگري در اموري كه مربوط به اوست، دخالت كند اما مشكل زماني شروع مي‌شود كه ديگري قصد حمايت از شما را داشته و شما حمايت و كمك او را دخالت تلقي مي‌کنيد. بيشتر خانواده‌ها قصد حمايت كردن از زوج‌هاي جوان را دارند اما متأسفانه در موارد بسياري اين پيشنهادات به‌عنوان دخالت برداشت مي‌شود و سوءتفاهم‌ها و اختلافاتي را بين عروس و خانواده شوهر ايجاد مي‌كند؛ مثلا خواهرشوهر براي حمايت از برادر و همسر جوانش پيشنهادي ارائه مي‌دهد اما شما از آن برآشفته مي‌شويد و گمان مي‌كنيد كه او در كارهاي شما دخالت مي‌كند. حالا از كجا بايد فهميد كدام دسته از پيشنهادها جنبه حمايتي دارد و كدام‌يك دخالت محسوب مي‌شود؟ به‌عنوان مثال شما خواهرشوهرتان را دعوت كرده‌ايد منزل‌تان. صحبت از مشكلات اقتصادي و گراني مي‌شود و همسرتان مي‌گويد كه فلان روز براي خريد ميوه فلان مقدار هزينه كرديم. خواهرشوهرتان پيشنهاد مي‌دهد كه از فلان ميدان ميوه و تره‌بار اگر خريد كنيد كيفيت ميوه‌هايش خوب و قيمت‌ها مناسب است. ممكن است شما اين پيشنهاد را دخالت برداشت كنيد اما او با اين پيشنهاد خواسته تجربه‌اي را كه در اين زمينه دارد در اختيار شما به‌عنوان يك زوج جوان قرار بدهد. نظارت است يا کنترل؟ مرز بين نظارت و كنترل هم بسيار باريك است. در موارد زيادي هم ديده‌ مي‌شود كه خانواده‌ها قصد نظارت بر امور زوجين جوان را دارند اما آنها به اشتباه برداشت مي‌كنند كه خانواده قصد دارد آنها را كنترل كند؛ به‌عنوان مثال زوج جواني قصد دارند براي ماه عسل به فلان شهر سفر كنند، شما هم به‌عنوان خواهرشوهر به‌تازگي به آنجا سفر كرده‌ايد اما به اين نتيجه رسيده‌ايد که سفر به آن شهر خيلي مناسب نيست و اگر به شهر ديگري بروند بيشتر به آنها خوش خواهد گذشت. اگر شما پيشنهادتان را بدهيد و دلايل‌ خود را بيان كنيد اما در نهايت تصميم‌گيري را به خودشان بسپاريد، پس شما نقش نظارتي داريد اما اگر تمام تلاش‌تان اين باشد كه با آنها مخالفت كنيد، نظر آنها را برگردانيد و حرف خودتان را به كرسي بنشانيد، احتمال اينكه عروس‌تان اين‌گونه برداشت كند كه شما قصد كنترل كردن آنها را داريد، بسيار است.

شما نظرتان را بگوييد و پيشنهادتان را بدهيد؛ اگر آنها بسته به عقايد و سلايق‌شان دوست داشته باشند آن را اعمال مي‌كنند؛ اگر نه شما به‌عنوان يكي از اعضاي دلسوز خانواده وظيفه خود را انجام داده‌ايد. تو نيكي مي‌كن و در دجله انداز شخصي كه قصد نظارت و حمايت دارد نظر مي‌دهد، توصيه مي‌كند، پيشنهاد مي‌دهد اما انتظار ندارد كه حتما نظر او اعمال شود؛ بنابراين اگر شما به‌ عنوان خواهرشوهر قصد حمايت از برادر جوان و همسرش را داريد و مي‌خواهيد تجربه‌تان را در اختيار آنها قرار دهيد، بايد به همين توصيه و پيشنهاد ساده اكتفا كنيد؛ يعني اگر آنها به پيشنهاد شما عمل نكردند و شما ناراحت و با آنها سرسنگين شديد و تصميم گرفتيد ديگر در هيچ موردي كه مربوط به آنهاست هيچ نظري ندهيد يا آنها را بازخواست كرديد، پس شما قصد دخالت داشتيد. اگر دوست داريد به‌عنوان خواهرشوهر رابطه‌اي دوستانه، محترمانه و صميمانه با عروس‌تان داشته باشيد سعي كنيد رفتارها و گفتارهاي حمايتي‌تان به‌گونه‌اي باشد كه دخالت برداشت نشود. چند نكته كليدي براي روابط عروس و خواهر شوهر -خواهرشوهرها نبايد بين عروس‌هاي خانواده تبعيض قائل شوند. - عروس و خواهرشوهر در ابتداي ارتباط بايد بدون هيچ چشم‌داشتي به همديگر محبت كنند تا دوستي و صميميت بين‌شان ايجاد شود. -از همسر برادر پيش برادرتان گلايه نكنيد. -رازهاي شخصي و خصوصي‌تان را ترجيحا با يكديگر مطرح نكنيد. -هرگز بدگويي شوهرتان را پيش خواهرش نكنيد. -در مكالمات‌تان درباره مسائل كلي و روزمره و مسائلي كه مربوط به خودتان است، صحبت كنيد. -در حضور جمع از يكديگر انتقاد نكنيد. -در حضور جمع از يكديگر تعريف و تمجيد كنيد. -اگر با خواهرشوهرتان مشكلي داريد بدگويي او را پيش مادرش نكنيد. -همسر برادر شما در خانواده شما حکم ميهمان دارد .چه در حضور و چه در غيابش به او خيانت نکنيد .خيانت به همسر برادر، شامل هرگونه ضربه زدن به موقعيت او نزد برادرتان مي شود. اگر بين برادرتان و همسرش اختلافي پيش آمد،و از شما کمک خواست،بي طرف بودن را حفظ کنيد بلکه گمان کنيد بين خواهر و شوهر خواهرتان به قضاوت نشسته ايد.به برادرتان اين فرصت را ندهيد که از همسرش نزد شما بدگويي کند.حتما همين چيزها را براي خودتان نمي پسنديد.پس خواهر مهرباني براي همسر برادرتان باشيد.



تاریخ درج: 1394/11/25
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله نکات طلايي براي روابط عروس و خواهر شوهر از مجموع 0 امتیاز