استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

مشاوره برگزاری عروسی کم خرج و ارزان قیمت

مشاوره برگزاری عروسی کم خرج و ارزان قیمت
به گزارش دوشیزه به نقل از جام جم ؛ دو سال و نیم است که با نامزدم عقد کرده‌ام و به دلایل مشکلات مالی و سر بازی نتوانستیم زودتر ازدواج کنیم. در حال حاضر خانواده همسرم برای این‌که به سر خانه و زندگی خودمان برویم اصرار دارند، اما از طرفی می‌خواهند حتما مراسم جشنی گرفته شود. همسرم هم می‌گوید خیلی دوست دارد که حتما عروسی گرفته شود و لباس عروسی بر تن کند،




 اما من با این همه بدهکاری قادر به برگزاری جشن عروسی نیستم و به همسرم گفته‌ام که بدون مراسم ازدواج کنیم، اما او قبول نمی‌کند و می‌گوید آرزو به دل می‌ماند. نمی‌دانم چگونه همسرم را راضی کنم، من توان جشن گرفتن را ندارم و از طرفی دوران عقد ما هم طولانی شده است و هر دو دوست داریم زودتر سر خانه و زندگی خود برویم. لطفا راهنمایی کنید من چه کار کنم.

پاسخ مشاور: شرایط شما و فشار مالی‌تان را درک می‌کنم، ولی موضوع جشن عروسی برای بعضی از دخترها فقط بهانه‌ای برای شروع زندگی مشترک نیست، بلکه یک آرزوست که اگر برآورده نشود تا آخر عمر با یاد آن ناراحت می‌شوند. وقتی همسرتان می‌گوید ‌ برایش خیلی مهم است که مراسم عروسی داشته باشد، اگر شما جشن نگیرید این امکان وجود دارد که در طول زندگی حتی بعد از سال‌ها گلایه‌های ایشان باعث شود که رابطه‌تان آسیب ببیند.

مساله موجود که علاقه همسرتان به داشتن حتمی مراسم عروسی است، به این‌که به شما‌ یا زندگی خود علاقه ندارد ربطی ندارد، پس در مقابل این علاقه به جای جبهه گرفتن، منطقی برخورد کنید.

به نظر نمی‌رسد منتفی شدن کل مراسم امکان‌پذیر ‌ و حتی به نفع شما باشد، ولی شاید بتوانید مخارج اضافی را حذف کرده و با مدیریت درست مالی کاری کنید که هم خودتان زیر بار قرض اضافی نروید و هم دل همسرتان را به‌دست آورید.

ضروری نیست حتما جشن مفصل با ریخت و پاش‌های اضافه بگیرید. می‌توان با برپایی مراسمی کوچک و صمیمی در خانه‌ یا حتی سالنی ارزانقیمت‌تر هم مراسمی مختصر گرفت. به جای دادن شامی مفصل اقوام را به چای و میوه و شیرینی مهمان کنید.

می‌توان به جای خرید لباس گران عروسی، آن را اجاره کرد. می‌شود به جای دعوت از عکاس و فیلمبردار یکی از اقوام که در این رشته تخصصی دارند، این کار را برایتان انجام دهد و هزینه سرسام‌آور آتلیه را ندهید.

به جای خرید چند‌ نوع میوه و شیرینی می‌توان انواع مختصری تهیه کنید و به جای این همه تجملات با برگزاری جشنی ساده، خاطره جشن ازدواج‌تان را در اذهان اقوام و فامیل خاطره‌ساز کنید.

اگر رسم داشته باشید که در عروسی افراد برای کمک به زوج جوان مبلغی به عنوان هدیه بدهند مقداری از هزینه‌های شما جبران می‌شود.

می‌توانید از همسرتان بخواهید ‌ پول جمع شده صرف خود جشن عروسی ‌شود. با همسرتان همدلی کنید. اگر هر دو‌ شما از موضع خود پایین نیایید مشکل حل نمی‌شود و کار به لج و لجبازی می‌کشد. مثلا جمله‌ای مانند این می‌تواند رابطه را از ابتدا گرم و درخواست را قابل پذیرش‌تر کند: «می‌دونم دوست داری جشن عروسی داشته باشی، منم خیلی دوست دارم تو را در لباس عروسی ببینم، ولی مشکلات مالی من آنقدر است که نمی‌تونم قول یک جشن مفصل بدم. بیا ببینیم با حداقل‌ها چطور‌ می‌تو‌نیم یک عروسی راه بیندازیم» استفاده از ضمیر ما و نشان دادن این‌که این خواسته شما هم هست، می‌تواند همسرتان را با شما همراه کند. خوشبخت باشید.




تاریخ درج: 1395/07/05
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:
 

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله مشاوره برگزاری عروسی کم خرج و ارزان قیمت از مجموع 0 امتیاز