استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

آثار و عوارض کمبودهای مجلس عروسی مان

آثار و عوارض کمبودهای مجلس عروسی مان

تازه ازدواج کرده ایم و چند ماه است که رفتیم سر خانه و زندگی خودمان. من از سرزنش شدن متنفرم و دوست ندارم شوهرم سر مسائل مجلس عروسی مان (با این که خیلی کمبودها از طرف خانواده خودش بود) اعصابم را به هم بریزد. وقتی به گذشته فکر می کنم مدام عصبی می شوم و فکر و خیال عذابم می دهد و نمی توانم به همسرم بگویم. از طرفی خیلی از رفتارهای خانواده همسرم ناراحتم می کند. انگار نه انگار من عروس آن ها هستم.




به گزارش دوشیزه به نقل از خراسان ؛ در بیشتر مواقع رفتار دیگران با فرد بازتاب رفتار وی با آن هاست. لطفا بدون جانب گیری به رفتار خود با همسرتان دقت کنید. آیا شما نیز وی را سرزنش یا تحقیر می کنید؟ آیا از رفتارها و سخنانش عیب جویی می کنید؟ اگر متوجه شدید که خودتان رفتارهای منفی داشته اید، آن ها را تغییر دهید. با همسرتان طوری رفتار کنید که دوست دارید وی با شما آن گونه رفتار کند: صمیمی، مهربان و فروتن.








ناراحتی تان را به زبان بیاورید
منتظر نباشید وی تغییر کند تا رفتار شما نیز تغییر کند. شما تغییر را از خودتان آغاز کنید. بدون تردید وقتی در رفتار خود تغییرات مثبتی ایجاد کنید، همسرتان نیز گام هایی را برای بهبود ارتباط خواهد برداشت. اگر با بررسی رفتار خود به این نتیجه رسیدید که شما رفتار سرزنش آمیزی با وی ندارید، احساس منفی خود را از نوع رفتار همسرتان بیان کنید. اگر ناراحتی خود را به زبان نیاورید وی نمی داند که شما چه احساسی دارید. به جای نمایش ناراحتی (مثلا اخم کردن، سخن نگفتن، طعنه و کنایه زدن) با استفاده از کلمات مناسب احساس خود را بیان کنید و بعد خواسته خود را بگویید. برای مثال بگویید «زمانی که من را سرزنش می کنی و از گذشته صحبت می کنی، ناراحت می شوم.» با بیان احساسات خود، زمینه مناسبی را برای رفع مشکلی که چنین احساساتی را به وجود آورده است، فراهم می کنید.

ذهنیت منفی خود را تغییر دهید
اختلاف و سوء تفاهم با خانواده همسر امری اجتناب ناپذیر است. با ازدواج، زوج ها با خانواده ای که تا کنون تعاملی با آن ها به عنوان عروس یا داماد نداشته اند وارد ارتباط می شوند. واقعیت این است که وقتی افراد ازدواج می کنند، به این موضوع توجه نمی کنند که با یک خانواده دیگر وصلت کرده اند. دقت کنید با یک خانواده، نه با یک فرد. ممکن است این خانواده رسم و رسوم، رفتارها، اعتقادات و عادت هایی برخلاف شما داشته باشند. زمانی که این اختلاف نظرها یا تفاوت ها در زمینه رسم و رسوم و غیره به شما و همسرتان سرایت کند، کشمکش و درگیری شروع می شود؛ بنابراین ذهنیت منفی خود را تغییر دهید. این که افراد چه نگرشی به خانواده همسر دارند، بسیار مهم است؛ برای مثال اگر خانم در خانواده ای بزرگ شده که یکی از اعضای خانواده پدر با دخالت کردن باعث ایجاد تنش و نارضایتی مادر فرد از مادرشوهر و عمه و ... شده است در این حالت احتمالا پیش داوری و نگرش خوبی نسبت به خانواده شوهر نخواهد داشت. همین عامل می تواند باعث پیش داوری و شکل گیری افکار منفی درباره رفتارهای خانواده همسر شود که مقدمه بسیاری از سوء تفاهم ها و تنش ها می شود.

به خانواده همسر خود احترام بگذارید
احترام به خانواده همسر جزو ضروریات یک ارتباط خوب است. حتی اگر به شما علاقه ای ندارند، رفتاری انجام ندهید که ارتباطتان بدتر شود. هرگز با آن ها با لحن بد صحبت نکنید و به آن ها توهین نکنید. به ارتباط با آن ها علاقه نشان بدهید و به حرفشان توجه کنید.

سخنی با شوهرتان
قرار بود روز عروسی تان، زیباترین روز زندگی شما باشد پس سعی کنید وقایعی را که در این روز برخلاف میل شما رخ داده است فراموش کنید. این مطلب که مهمانان چه کادوهایی به شما داده اند یا چه جملاتی به شما گفته اند چندان اهمیتی ندارد. مهم خود شما و همسرتان هستید و این که قصد داشتید با دعوت از دوستان و آشنایان، آن ها را در شادی خود شریک کنید و آن روز را برای خود و همسرتان به یاد ماندنی کنید. پس سعی نکنید با یادآوری جملاتی که برایتان خوشایند نبوده یا کاستی هایی که در مهمانی رخ داده است، خاطره آغاز زندگی مشترکتان را خدشه دار سازید.
 

تاریخ درج: 1395/04/05
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله آثار و عوارض کمبودهای مجلس عروسی مان از مجموع 0 امتیاز