استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

اتحادیه صنف تشریفات و خدمات مجالس عروسی

اتحادیه صنف تشریفات و خدمات مجالس عروسی
اتحادیه صنف تشریفات و خدمات مجالس عروسی ؟با وجود اینکه اتحادیه ای برای صنف تشریفات و خدمات مجالس عروسی وجود دارد که عرفی را برای قیمت ها و خدمات ارائه شده خدمات مجالس عروسی و تشریفات مجالس عروسی تعیین کرده اند




اما بااین وجو این موضوع را نمیتوانیم کتمان کنیم که برخی خدمات مجالس عروسی هزینه های بیش از عرف دریافت میکنند و جانب انصاف را رعایت نمیکنند. متاسفانه این دسته تالارها و تشریفات مجالس عروسی نسبت به قیمت های تعیین شده از جانب اتحادیه بی توجه بوده و خود قیمت هایی را برای خدمات مجالس عروسی که ارائه میدهند تعیین میکنند.







درصورتیکه خدمات مجالس عروسی این گروه تالار ها امکانات بیشتری را نسبت عرف و سایر تالارها شامل شده باشد تاحدودی میتوان افزایش قیمت آنها را منصفانه دانست اما در صورتیکه خدمات و امکانات ارائه شده از کلیه مجموعه های خدمات مجالس عروسی یکسان باشد بسیار غیرمنصفانه و خلاف شرع است که هزینه های بیشتری را از مشتریان دریافت کنند.


در تعیین هزینه های خدمات مجالس عروسی معیارها و مشخصه های بسیاری وجود دارد. بعنوان مثال بهره مندی از خدمات مجالس عروسی در مناطق شمالی شهر به جهت قرار گرفتن در منطقه جغرافیایی گران قیمت، هزینه های بسیاری را صرف خرید زمین و تجهیزات کرده اند و هزینه های شهرداری و مالیات بیشتری نیز متحمل میشوند به این جهت است که برپایی مراسم عروسی و بهره گیری از خدمات مجالس عروسی در این مناطق هزینه های بالا و در حتی مخارج گزافی را میطلبد و ازاین سو نمیتوان گفت که برگزاری مراسم عروسی در این مجموعه خدمات مجالس عروسی به جهت مخارج و هزینه های بالای آن غیرمنصفانه است چراکه این بالا بودن هزینه ها به جهت شرایط و امکانات منطقه ای و محیطی مجموعه خدمات مجالس عروسی است.

برگزاری جشن نامزدی

برپایی یک جشن عروسی باشکوه با امکاناتی مناسب و بهره گیری از خدمات مجالس عروسی جهت پذیرایی از میهمانان از جمله آمال ارزوهای هر جوانی در آغاز زندگی مشترک است. اما برپایی مراسم عروسی باشکوه با یک مراسم عروسی پرهزینه دو بحث متفاوت است چراکه لزوما" مراسمی باشکوه تلقی نمیشود که با صرف مخارج هنگفت و هزینه های گزاف برگزار شده باشد، برگزاری یک مراسم خوب با امکانات معمول یک جشن عروسی و پذیرایی مناسب لزوما" مراسم باشکوهی خواهد بود.


تعیین نوع پوشش و لباس فرم خاص برای کارکنان بخش خدمات باعث ایجاد هماهنگی و سریع تر پیش رفتن کارها در خدمات مجالس عروسی میشود. اینکه کلیه کارکنان تالار های عروسی از کارکنان خدمات گرفته تا پرسنل اداری تالار ها و نیز کارکنان آشپزخانه، سبب میگردد تا کارکنان به راحتی از دور یکدیگر را شناسایی و هماهنگی های لازم جهت انجام کارها را به راحتی انجام دهند همچنین در زمانیکه محیط بسیار شلوغ است نیز استفاده از لباس فرم مخصوص کارکنان سبب شناسایی راحت آنان از میان جمع میهمانان و دیگر افراد میشود و ارتباط آنان با یکدیگر راحت تر میگردد. از سوی دیگر نیز میهمانان در صورت داشتن درخواستی از کارکنان به راحتی میتوانند آنان را شناسایی و نیاز خود را رفع کنند.

حال در اینجا میخواهیم درخصوص ویژگی های لباس های فرم کارکنان خدمات مجالس عروسی صحبت کنیم:

 انتخاب مکان مراسم نامزدی


1.   طرح و رنگ مناسب
رنگ پارچه ای که برای لباس فرم پرسنل خدمات سالن های خدمات مجالس عروسی انتخاب میشود باید خاص و منحصربفرد باشد. رنگ های آبی، سبز و رنگ های پررنگ و جیغ برای لباس فرم کارکنان خدمات مناسب نیست چرا که این رنگها بخصوص رنگ سبز کارکنان بیمارستان ها را بیاد افراد می آورد و حس خوبی را در میهمانان ایجاد نمیکند. بنابراین بهتر است از پارچه های با رنگ های روشن بویژه رنگ سفید برای لباس فرم کارکنان انتخاب شود. پارچه های با رنگ روشن در صورت کثیفی و لکه شدن براحتی قابل دیده شدن است و این امر سبب میگردد کارکنان درصورت مشاهده کثیفی روی لباس سریعا" لباسشان را تعویض کرده و نسبت به شستشوی لباس اقدام کنند.
2.    مرتب و تمیز بودن لباس فرم
همانطور که در مطلب قبلی گفته شد لباس فرم کارکنان خدمات مجالس عروسی بایستی از میان رنگ های روشن بویژه رنگ سفید انتخاب شود تا در هنگام کثیف شدن، وجود کثیفی و لکه رو آن به وضوح قابل مشاهده باشد. رعایت نظافت شخصی و تمیزی لباس فرم کارکنان امری بسیار مهم بخصوص در زمان حضور پیدا کردن در جمع میهمانان مراسم عروسی است. کارکنان خدمات مجالس عروسی باید توجه بسیاری به پاکیزگی و مرتب بودن لباس خود داشته باشند و این امر نیز باید از سوی مدیریت تحت نظارت قرار گیرد چرا که وجود کثیفی یا کهنه بودن لباس کارکنان خدمات مجالس عروسی وجهه مجموعه تشریفات مجالس عروسی را زیر سوال خواهد برد.
3.    درج یک علامت(نشانه) روی لباس فرم
امروزه در اکثر لباس های فرم خدمات مجالس عروسی از رنگ های روشن بویژه رنگ سفید بسیار استفاده میشود اما از آنجایی که در جمعه میهمانان مراسم بسیار دیده میشود که آنان نیز لباس های سفید برتن کرده باشند بنابراین تمایزی از جهت پوشش بین کارکنان خدمات مجالس عروسی و میهمانان ایجاد نمیشود بدین منظور برای ایجاد تمایز و شناسایی راحت کارکنان از میهمانان میتوان از یک نشانه استفاده کرد. این نشانه میتواند علامت اختصاری مجموعه خدمات مجالس عروسی مربوطه باشد که روی لباس درج میشود یا میتوان از نواری تیره رنگ در قسمت آستین ها یا یقه لباس فرم استفاده کرد. برخی تالارها و خدمات مجالس عروسی نیز بدین منظور از اتیکت بر روی پیراهن کارکنان خود استفاده میکنند.

 هزینه های خدمات مجالس عروسی

4.    متناسب بودن لباس فرم با اندام کارکنان
هنگامیکه مدیریت سالن برگزاری مراسم عروسی تصمیم به انتخاب پارچه و دوخت لباس فرم برای کارکنان خود میگیرد باید هنگام طراحی و برش پارچه کارکنان حضور داشته باشند تا اندازه گیری های لازم برای تک تک کارکنان انجام گرفته تا لباس فرم متناسب با سایز و اندام هریک از آنان اندازه گیری و دوخته شود چراکه لباس فرم گشاد یا وار رفته بر تن کارکنان علاوه بر بی نشم و شلخته جلوه دادن فرد از نظم و انضباط کاری مجموعه خدمات مجالس عروسی میکاهد

برگزاری جشن نامزدی که یکی از تشریفات مجالس عروسی بشمار می آید با توجه به رسومات مختلف شهرها و خانواده ها، متفاوت است. گاها" برگزاری جشن با میهمانان بسیار و مراسمی مفصل و گاها" جشنیخ انوادگی و مختصر با تعداد محدودی میهمان. اما این روزها به جهت هزینه های بالای تشریفات مجالس عروسی با برپایی جشنی مختصر و خودمانی مراسم را برگزار میکنند و پولی که بابت برگزاری یک جشن مفصل قرار بود متحمل شوند را صرف مخارج دیگر ازدواج نظیر تهیه مسکن میکنند.

 انتخاب عکاس و آتلیه عکاسی

امروزه تشریفات مجالس عروسی خانواده ها را متحمل هزینه های گزافی میکند. در انتخاب مکان مراسم نامزدی اطلاع از تعداد دقیق میهمانان مهم است ازاین جهت که اگر تعداد میهمانان کم باشد لزومی به برگزاری مهمانی در تالار و برپایی تشریفات مجالس عروسی نیست و میتوان در منزل نیز مراسم مختصری برگزار کرد. برای برگزاری مراسم نامزدی در منزل در ابتدا بایستی به تعداد میهمانان صندلی تهیه کرد سپس سفره عقدی را انتخاب کرده و در محل مدنظر قرار گرفته شده آنرا برپا کنید. یا اگر نمیخواهید سفره عقد کرایه کنید میتوانید سفره ای به سلیقه خود پهن کنید. محتویات مربوط به سفره عقد عبارتست از: قرآن، آینه و شمعدان، جای انگشتر نامزدی، نقل و نبات، گل، شمع و دیگر اقلام تزئینی میباشد. جایگاه عروس و داماد نیز در بالای سفره در نظر بگیرید. یکی از مواردی که در تشریفات مجالس عروسی بسیار مهم است نوع پذیرایی و یا به عبارتی نوع سرو کردن است که میبایست مشخص گردد. اگر تمایل به پذیرایی بصورت سلف سرویس را دارید باید میزان فضای کافی جهت میز غذا و چیدمان آنرا داشته باشید.

مورد دیگری که جز تشریفات مجالس عروسی بشمار رفته و اهمیت دارد عکاس و فیلمبرداری مراسم است. در انتخاب عکاس و آتلیه عکاسی دقت بسیار داشته باشید. در ابتدا با پرس و جو از دوستان و آشنایان خود درخصوص یافتن آتلیه خوب چند آتلیه عکاسی را مدنظر قرار بگیرید و با مراجعه به هریک از آنها از نمونه کارهایشان دیدن کنید و با درنظر گرفتن بودجه خود آتلیه مناسب را برای مراسم خود انتخاب کنید. درخصوص برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم خود میتوانید به راهنمای تشریفات مجالس عروسی این وبسایت مراجعه کنید.





تاریخ درج: 1398/01/10
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله اتحادیه صنف تشریفات و خدمات مجالس عروسی از مجموع 0 امتیاز