استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

باغ تالارهای نوساز و جدید عروسی

باغ تالارهای نوساز و جدید عروسی
باغ تالارهای نوساز و جدید عروسی :باغ تالار ضیافت ملارد کرج-باغ تالار ثمین-باغ تالار قصر ایساتیس-باغ تالار قصر سفید-باغ تالار قصر پارسیان-باغ تالار قصر مریم-باغ تالار قصر زرین-باغ تالار قصر بهشت-باغ تالار قصر رز-باغ تالار فردوس-باغ تالار فرمانیه-باغ تالار فلامینگو










باغ تالار عروسی سفید
باغ عروسی سفید یک از باغ های به روز برای برگزاری مراسم عروسی است که در منطقه گرمدره و پایین کلاک بنا شده است. باغ تالار عروسی سفید دارای عمارتی زیبا با معماری مدرن ، باغ با فضای سبز و محیطی مناسب برای پذیرایی هر چه بهتر از میهمانان مراسم عروسی شما می باشد. امکانات و تجهیزات مدرن باغ سفید و خدمات کامل این باغ در کنار مدیریت مناسب ، این مجموعه را با سایر باغ های عروسی متمایز می سازد.
مشخصات باغ تالار عروسی سفید
سال ساخت : 1393
ظرفیت میهمانان : 300 الی 500 نفر
ظرفیت پارکینگ : 250 خودرو
آدرس  باغ تالار عروسی سفید
کیلومتر 27 جاده کرج، کوچه طالبی
--------------------------------------------------
باغ تالار عروسی تاج
باغ تالار عروسی تاج واقع در گرمدره یکی از نوسازترین باغ های عروسی خاص موجود در نزدیکی تهران می باشد.باغ تالار تاج در سال 1393 با شیوه معماری مدرن و با متریال درجه یک برای برگزاری هر چه بهتر مراسم عروسی افتتاح گردید. همچنین این باغ عروسی یکی از مدرن ترین سیستم های تهویه ، خنک کننده و گرم کننده سقفی را داراست که برای برگزاری مراسم در فصول سرد و گرم بسیار حائز اهمیت می باشد.
مشخصات باغ تالار تاج
سال ساخت : 1393
ظرفیت مهمان : 300 – 500 نفر
ظرفیت پارکینگ : دارای گنجایش 400 خودرو
آدرس باغ عروسی تاج
کرج، میدان گرمدره ، خیابان تاج بخش
--------------------------------------------------
باغ تالار  عروسی نگارستان
باغ عروسی نگارستان در منطقه غرب تهران قرار دارد. این باغ مجهز به تمامی امکانات رفاهی می باشد و همچنین این باغ تالار با ظرفیت های منحصر بفرد خود آماده برگزاری مراسم های میباشد. باغ تالار پذیرایی نگارستان یکی از برترین مجموعه ها در زمینه برگزاری انواع مراسم اعم از جشن عروسی، جسن تولد، جشن عقد و نامزدی، همایش و سمینار و…. می باشد. باغ تالارنگارستان دارای رستوران کلاسیک و شیشه ای بسیار زیبا و ۳۶۰ هزار متر مربع فضای سبز بی نظیر و هزاران درخت میوه و در کنار استخر رویایی میباشد.
مشخصات باغ تالار عروسی نگارستان
سال ساخت : مشخص نمی باشد
ظرفیت مهمانان : 300 نفر
ظرفیت پارکینگ : 300 خودرو
آدرس باغ تالار عروسی نگارستان
شهران
--------------------------------------------------
باغ تالار عروسی ویان
باغ عروسی ویان در منطقه وردآورد کیلومتر 20 جاده کرج می باشد. این باغ تالار لوکس سالن برگزاری جشن عروسی است، سالن مربع شکل نو ساز و به رنگ نباتی با ستینگ و چیدمان هماهنگ یکی از ویژگی های خاص این باغ عروسی است و این باغ دسترسی مستقیم سالن پذیرایی جشن عروسی به سالن میز شام است. باغ عروسی ویان برگزار كننده جشن ها ي عروسي و نامزدي در باغ رويايي و كاملا اختصاصی است. نمای باغ عروسی ویان سفید و زیبا است. باغ تالار ویان خاطره یک رویای شیرین را برای شما عزیزان رقم خواهند زد.
مشخصات باغ تالار عروسی ویان
سال ساخت : مشخص نمی باشد
ظرفیت مهمانان : 200 نفر
ظرفیت پارکینگ : مشخص نمی باشد
آدرس باغ تالار عروسی ویان
شهرقدس
--------------------------------------------------
باغ تالار عروسی ونوس
باغ عروسی ونوس در منطقه گرمدره کرج واقع شده است. این باغ تالار لوکس ورودی مناسب دارای محوطه زیبا و با ظرفیت 500 نفر می باشد. از ویژگی های باغ ونوس می توان کیفیت بسیار عالی غذا، سرو غذای آقایان کنار استخر، سرو غذای بانوان در سالن مجزا، چایخانه سنتی در فضای باز، ریسه فضای سبز و محوطه، گل آرایی ویژه سالن ها و ماشین عروس نام برد.باغ تالار ونوس دارای امکاناتی نظیر ورود ماشین عروس داخل محوطه باغ، 20 مدل سفره عقد، آتش بازی، شمع آرایی و… اشاره نمود.
مشخصات باغ تالار عروسی ونوس
سال ساخت : مشخص نمی باشد
ظرفیت مهمانان : 500 نفر
ظرفیت پارکینگ : مشخص نمی باشد
آدرس باغ تالار عروسی ونوس
کرج، گرمدره، کوچه سعادتیه
--------------------------------------------------
باغ تالار صدرا
باغ تالار صدرا با ظرفیت بالغ بر 700 نفر گزینه ای مناسب جهت برگزاری مراسم نامزدی و عروسی مجلل می باشد.
باغ تالار صدرا با تنوع منو و آفر های ویژه با قیمت های باور نکردنی که با امکانات بسیار شامل سالن های لوکس و زیبا بوده و قسمتی هم به صورت روستایی یا روستیک طراحی شده است، این مجموعه در نزدیکی تهران در مسیر شهریار واقع شده است.
سقف های بلند و پنجره های خاص سلطنتی و همچنین طراحی دیزاین داخلی سالن از مزیت های باغ تالار صدرا می باشد که با ایده های اختصاصی و کادر پرسنلی مجرب میزبان مجالس با شکوه است.
هدیه: سفره عقد متنوع به انتخاب شما + میز نان و کندی بار
امکانات و سرویس های ویژه باغ تالار صدرا
1- پارکینگ اختصاصی وسیع باغ عروسی صدرا
2- گل آرایی و شمع آرایی
3- کیفیت بالای غذا و دسر ها
4- تنوع در منوهای باغ عروسی
5- سفره خانه سنتی
6- کافی شاپ باغ صدرا
7- جایگاه اختصاصی مراسم عقد
8- آبشار و برکه باغ عروسی صدرا
--------------------------------------------------
عمارت عروسی زمرد
عمارت عروسی زمرد یکی از مجموعه باغ تالار هایی است که به لحاظ معماری زیبا و متفاوت نظر بسیاری از زوج های خاص پسند را جلب نموده است.
ورودی رایگان در بهار و تابستان عمارت عروسی زمرد
تنها باغ عروسی در تهران که با کیفیت بالا و هزینه ای مناسب در فضایی مجلل مراسم باشکوهی را برگزار می نماید عمارت عروسی زمرد می باشد.
برگزاری جشن مهم عروسی در فضای باز علاوه بر اهمیت داشتن چشم انداز زیبا ملزم به نور پردازی با کیفیت است که در عمارت عروسی زمرد به نحو احسن اجرا شده است.
امکانات و سرویس های ویژه عمارت عروسی زمرد
1- نو ساز و مجلل
2- فضایی تمیز با چیدمان اصولی
3- آبنما و مجسمه
4- استفاده از متد روز دنیا
5- کیفیت بالای غذا و دسر ها
6- کادر مجرب
--------------------------------------------------
باغ تالار عروسی دانش
ورودی رایگان بهار و تابستان  این باغ تالار با یک هکتار مساحت دارای دو سالن به وسعت هرسالن ۴۰۰ مترمربع با ظرفیت ۴۰۰ نفر مهمان به همراه پارکینگ اختصاصی می باشد.باغ دانش با ارائه انواع خدمات عروسی شامل انواع غذاها، سرویس ها، قهوه خانه سنتی، کافی شاپ و انواع میز و صندلی مدرن، نورپردازی و … شبی رویایی را برای عروس و داماد و مهمانان رقم خواهد زد. مجموعه باغ دانش دارای کیترینگ اختصاصی و تشریفات حرفه ای می باشد.
--------------------------------------------------
باغ تالار ملک
باغ تالار ملک با فضایی شیک و مدرن و با ظرفیت بالغ بر 700 نفر در منطقه ملارد واقع گردیده است.
ورودی رایگان در بهار و تابستان باغ تالار ملک
در این باغ تالار مراسم عقد با فضایی مجزا در محیط باز و در کنار استخر اجرا می شود و حتی امکان انجام عقد کلیسایی در باغ تالار ملک وجود دارد.
سرویس ترانسفر مهمانان ویژه مراسم نیز یکی از مزیت های باغ تالار ملک می باشد.
امکانات و سرویس های ویژه باغ تالار ملک
1- باغچه ژاپنی
2- آتش بازی
3- گل آرایی و شمع آرایی
4- پارکینگ اختصاصی
5- برق اظطراری
--------------------------------------------------


باغ تالارهای گرمدره ( باغ تالارهای غرب تهران ) 
--------------------------------------------------
به طور کلی از مشخصه های مهم باغ تالارها که در مجموع انتخاب آنها را نسبت به سایر باغ ها در اولویت قرار می دهد ، می توان به موارد ذیل اشاره نمود : 
نزدیک بودن باغ تالار یا دسترسی آسان به آنها
برخورداری از فضای سبز زیبا 
دارا بودن سالن زیبا ، مجلل و مجهز با گنجایش دلخواه شما ، به عبارتی باغ تالار منتخب شما عروس و دامادهای گرامی می بایستی که در درجه اول سالنی با ظرفیت تعداد میهمانان شما داشته باشد. 
دارا بودن پارکینگ مجزا،مستقل و بزرگ جهت پارک ماشین میهمانان عروسی
برخورداری از سیستم گرمایشی و سرمایشی مدرن و تهویه مناسب سالن باغ تالار 
برخورداری سالن از تعداد کافی رختکن و همچنین سرویس های بهداشتی مجهز و مدرن به صورت مجزا برای خانم ها و آقایان
دارا بودن استیج مناسب ،‌شکیل و زیبا  جهت گروه موزیک و نورپردازی مناسب پیست رقص و همچنین سالن باغ تالار
نورپردازی مناسب محوطه باز باغ تالار به صورتی که در شب ، زیبایی خاصی به محوطه باغ ببخشد.
و در نهایت برخورداری از امنیت کافی جهت برگزاری مراسم                                              
 

در ادامه به معرفی باغ تالارهای غرب تهران  می پردازیم
--------------------------------------------------
باغ تالار باران 
--------------------------------------------------
سالن باغ عروسی باران با ظرفیت 400 نفر از سقف بلند و فضایی زیبا برخوردار است . سالن شام شیک و مجلل باغ عروسی باران به صورت مجزا از سالن اصلی قرار دارد. ظرفیت پارکینک این باغ حدود 300 نفر می باشد.
فضای باز و محوطه سبز باغ باران بسیار زیبا و منحصر به فرد است ، به طوری که ماشینها در بدو ورود از یک محوطه بسیار زیبا و جنگلی عبور می کنند. یکی از نقاط تمایز باغ تالار باران ، وجود ماکتی زیبا و بزرگ از برج ایفل در محوطه باغ است. در فصل تابستان می توان از فضای جلوی این ماکت جهت برگزاری مراسم عقد استفاده نمود و در زمستان عمدتا مراسم عقد در داخل سالن برگزار می شود.
پیست رقص باغ عروسی باران در عین زیبایی و وسعت قابل توجه به صورت ال ای دی می باشد. استیج موزیک باغ باران در بهترین قسمت سالن واقع شده است 
TV شهری از دیگر امکانات باغ باران می باشد که امکان پخش زنده مراسم و پخش کلیپ را فراهم نموده است . نورپردازی حرفه ای ، وجود رختکن ،‌سیستم گرمایش و سرمایش مناسب ، ژنراتور برق و آتلیه فیلم و عکس مجهز از دیگر امکانات باغ باران به شمار می آیند.
--------------------------------------------------
باغ تالار ستاره طلایی ماندگار 
--------------------------------------------------
این باغ تالار زیبا در نزدیکی تهران قرار دارد و از مسیری کاملا سرراست برخوردار می باشد.باغ عروسی ستاره طلایی دارای دو سالن کاملا مجزا ، بسیار زیبا و شیک با ظرفیت 500 نفر می باشد. 
از ویژگی های این باغ می توان به نورپردازی کاملا حرفه ای و  فوق العاده زیبای سالن ، سالن ورودی مسقف و نورپردازی شده ، فضای سبز زیبا و نورپردازی شده همراه با آبنما وبا امکان چیدمان میزهای میهمان و سفره عقد در فضای باز ،‌ سن موزیک با نورپردازی کاملا حرفه ای و زیبا ، 100 متر فضای قهوه خانه  سنتی شیک وبا دیواره شیشه ای همراه با  دکوراسیون مخصوص درفضای باغ ،‌ سرویس های مجزای ایرانی و فرنگی ، پارکینگ اختصاصی با ظرفیت بالا و پارکبان اشاره نمود .
--------------------------------------------------
باغ تالار بیست 
--------------------------------------------------
این باغ تالارزیبا و مجلل در محدوده شهرقدس در نزدیکی جاده مخصوص واقع شده است. از ویژگی های این باغ تالار برخورداری از فضای سبزبسیار زیبایی است که شکوه و جلوه خاصی به آن بخشیده است. عروس و داماد و میهمانان برای ورود به سالن این باغ تالار از فضای سبز زیبای آن گذر می کنند و طراحی و دیزاین ورودی عروس و داماد دراین فضای سبز ، زیبایی خاصی به آن می بخشد.
--------------------------------------------------
باغ تالارخوبان 
--------------------------------------------------
این باغ تالارزیبا با ظرفیت 450 نفر و ظرفیت پارکینگ 300 ماشین ، دریکی از بهترین خیابان های گرمدره با دسترسی عالی قراردارد.از ویژگی های این باغ تالار می توان به سالن بسیار لوکس ،‌مدرن با سقف بلند همراه با نورپردازی عالی ،‌تلویزیون شهری ،‌پیست رقص ال ای دی ، استیج زیبا جهت گروه موزیک ،‌ سالن شام بسیار مجلل و وسیع در مجاورت سالن پذیرایی ، ورودی عروس و داماد مسقف همراه با تزیین ثابت ریسه نور، آلاچیق شیشه ای جهت برگزاری مراسم عقد ،‌چایخانه سنتی بسیار زیبا ، مستقر در فضای باغ  و مستقل از سالن ،‌استفاده از چمن مصنوعی و آبنماهای زیبا در فضای باغ اشاره نمود. پارکینگ این باغ تالار از ظرفیتی معادل 200 خودرو برخوردار است.
سالن مجلل و زیبای باغ تالار خوبان با طراحی منحصر بفرد و سقفی بلند و با ظرفیت 400 نفر ، فضایی بسیار زیبا را جهت پذیرایی از میهمانان مراسم شما فراهم نموده است . باغ عروسی خوبان از یک فضایی دنج و بسیار زیبا جهت طراحی و استقرار سفره خانه سنتی خود استفاده کرده است. سالن شام این باغ بسیار مجلل و به صورت مجزا و در کنار سالن پذیرایی این باغ استقرار یافته است.
محل برگزاری مراسم عقد در باغ تالار خوبان ، به صورت یک آلاچیق شیشه ای با چشم اندازی از فضای زیبای باغ و عمارت باغ خوبان در نظر گرفته شده است. استیج موزیک در سالن باغ عروسی خوبان ، در بهترین قسمت سالن واقع شده و امکان استفاده از بندهای موزیک حرفه ای را فراهم نموده است. همچنین پیست رقص مدرن و زیبای سالن خوبان به صورت ال ای دی طراحی شده است.
 TV شهری مدرن این باغ تالار با ابعادی بزرگ ،‌امکان پخش زنده مراسم و کلیپ های عروسی شما را فراهم نموده است. از دیگر امکانات باغ تالار خوبان ، نورپردازی حرفه ای و زیبای سالن و فضای باغ ، سیستم گرمایش و سرمایش مناسب ، ژنراتور برق ، رختکن و آتلیه می باشد.
--------------------------------------------------
باغ تالار777 
--------------------------------------------------
این باغ تالار زیبا با ظرفیت حداکثر 700 نفرمنطقه گرمدره واقع شده است.از ویژگی های بارز این باغ تالار می توان به سالن بزرگ شیک و مجلل ،‌ورودی عروس و داماد بسیارزیبا ، مکان مستقل از سالن و مجهز در محوطه باغ برای چیدن سفره عقد ،‌ سفره خانه بسیار زیبا و مجهز در فضای باغ ،سالن شام مجهز و بزرگ در مجاورت سالن پذیرایی،  پارکینگ بزرگ خودرو با ظرفیت بیش از 200 خودرو و ... اشاره نمود .
--------------------------------------------------
باغ تالارسعادت ( عمارت سعادت ) 
--------------------------------------------------
باغ تالار سعادت با مساحتی بالغ بر 5000 متر مربع در بهترین منطقه گرمدره با دسترسی عالی و همچنین مزیت نزدیکی به اتوبان تهران - کرج و جاده مخصوص کرج واقع شده است. سالن باغ تالار سعادت با سقفی بلند به ارتفاع 6 متر از طراحی منحصر به فرد و لوکس ، نقاشی های زیبا بر روی دیوار و نورپردازی عالی برخوردار می باشد و همراه با سایر امکانات ، فضایی بسیار لوکس و دلنشین را جهت پذیرایی از میهمانان شما مهیا نموده است. سالن شام باغ عمارت سعادت بسیار زیبا و مجلل و مجزا از سالن پذیرایی طراحی گردیده و با دکوری شیک تزیین شده است. پارکینگ باغ تالار سعادت با مساحت 5000 متر مربع ، حدود 300 ماشین را در خود جای می دهد.
سفره خانه باغ عمارت سعادت بسیار بزرگ و با دیزاین مراکشی و سقف عربی ، بسیار زیبا و خاص می باشد. نمای باغ عمارت سعادت بسیار زیبا و منحصر به فرد است و اخیرا در سال 2018 طراحی و اجرا گردیده است. این نما در بین باغ تالارهای منطقه بسیار خاص و ویژه می باشد.
پیست رقص باغ تالار سعادت وسیع بوده و با رباط های سقفی نورپردازی می گردد. استیج موزیک باغ تالار سعادت در بهترین بخش سالن پیش بینی گردیده و بدین ترتیب امکان فعالیت گروه های حرفه ای موزیک را فراهم نموده است.
به منظور برگزاری مراسم عقد در این باغ تالار ، آلاچیقی بزرگ و بسیار زیبا طراحی و اجرا گردیده که چشم اندازی زیبا به باغ تالار بخشیده و همچنین این مکان در پاییز و زمستان به دلیل محصور شدن با شیشه ، فضایی دلچسب را برای برگزاری مراسم عقد شما عزیزان فراهم نموده است.
TV شهری با ابعادی بزرگ و بسیار زیبا از دیگر امکانات موجود در سالن باغ تالار سعادت می باشد که امکان پخش زنده مراسم و همچنین کلیپ را فراهم نموده است.نورپردازی حرفه ای سالن ها و فضای محوطه باغ از دیگر امکانات این عمارت زیبا می باشد.
سایر امکانات باغ تالار سعادت عبارت است از سیستم سرمایش و گرمایش حرفه ای و بسیار عالی ، رختکن ، آتلیه ، سرویس های بهداشتی مخصوص خانم ها و آقایان و همچنین ژنراتور برق می باشد.
--------------------------------------------------
باغ تالار گیلاس
--------------------------------------------------
علت نامگذاری این باغ به دلیل وفوردرختان گیلاس در این باغ تالار می باشد. زیبایی و سرسبزی این باغ تالار در اواخر اسفندماه و اوایل فروردین ماه باعث وجه تمایز این باغ تالار با سایر باغ تالارها شده است. سالن   بسیار زیبا و شیک این باغ تالار با سقف اکوستیک از ظرفیتی تا حدود 350 نفر برخوردارمی باشد.از مشخصه های دیگر این سالن می توان به استیج موزیک مجهز ،‌ پیست رقص ال ای دی ،‌ نورپردازی دیجیتال وجایگاه عروس و داماد بسیار زیبا آن اشاره نمود.
--------------------------------------------------
باغ تالار فرمانیه 
--------------------------------------------------
این باغ تالار در منطقه گرمدره واقع شده واز ظرفیتی معادل 250 نفر برخوردار است. از ویزگی های سالن این باغ تالار،‌ برخورداری از سقف بلندی است که امکان استفاده ازادوات فیلمبرداری از بالا را مهیا می سازد.
باغ تالارفرمانیه از جمله باغ تالارهایی است که برای چیدن سفره عقد ، یک فضای مجزا و مستقل در محوطه سرسبز باغ پیش بینی نموده است.
سالن شام این باغ تالار در مجاورت سالن پذیرایی واقع شده و برای تعداد 250 نفر کاملا مناسب است.
فضای سنتی باغ تالار فرمانیه نیز به صورت کاملا مدرن طراحی گردیده و امکان قرارگیری آتلیه عکاسی را در خود فراهم آورده ، همچنین در ساعاتی از مراسم از این فضای سنتی به صورت لابی نیز می توان استفاده نمود.پارکینگ باغ تالارفرمانیه از ظرفیتی معادل 80 خودرو برخورداراست .
--------------------------------------------------
باغ تالار موناکو
--------------------------------------------------
باغ تالار موناکو با مساحتی بالغ بر 8 هزار متر مربع در منطقه گرمدره واقع شده و از ظرفیتی معادل 250 نفر برخوردار است. از ویزگی های این باغ تالار می توانیم به  ظرفیت بالای پارکینگ آن اشاره نماییم که حدود 300 خودرو را در بر می گیرد.
نمای سالن باغ تالار موناکو با سنگ های زیبا طراحی شده و از نورپردازی خاصی برخوردار است.سالن شام این باغ تالار با دیزاین شیک و مدرن به صورت مجزا از سالن اصلی طراحی گردیده است.
طراحی فضای سبزباغ تالار موناکو شباهت زیادی با مزارغ آمریکایی دارد.سالن پذیرایی این باغ لوکس و زیبا بوده و از سقفی بلندی برخوردار است که این فضا را در ارتباط با استفاده از ادوات فیلمبرداری قوی نموده است .
سالن باغ تلار موناکو مجهز به تلویزیون شهری ، ال ای دی کف ،‌استیج بسیار زیبا و وسیع جهت موزیک به همراه نورپردازی حرفه ای فضا می باشد.TV شهری این باغ تالار امکان پخش زنده مراسم و پخش کلیپ را فراهم نموده است.
طراحی استخر و فضای سبز زیبا در ورودی عروس و داماد ، زیبایی خاصی به این فضا بخشیده است .
محل برگزاری سفره عقد در باغ تالار موناکو در تابستان بسیار زیبا می باشد و با مجسمه های سنگی تزیین شده است.
از دیگر امکانات باغ تالار موناکو می توان به نورپردازی حرفه ای سالن و فضای باغ ، سیستم گرمایش و سرمایش ، ژنراتور برق ، رختکن مجهز و آتلیه اختصاصی اشاره نمود.
--------------------------------------------------
باغ  سلین ( آرامش قدیم ) 
--------------------------------------------------
باغچه سلین با مساحتی بالغ بر 2000 متر مربع و با طراحی کاملا سنتی ، در بهترین منطقه گرمدره از نظر دسترسی واقع شده است. پارکینگ این باغ کوچک ظرفیتی معادل 100 ماشین را داراست.
دو سالن این باغ از ظرفیتی معادل حداکثر 150 نفر برخوردار است . سالن این باغ کوچک ، با ظرفیتی حدود 120 تا 150 نفر و با تزیینی خاص ، به منظور مراسم های کوچک طراحی گردیده . سالن شام این باغ در مجاورت سالن پذیرایی واقع شده و درانتهای آن محوطه  سنتی باغ قرار دارد.
باغ سلین فاقد فضای سبز در اطراف خود می باشد اما دارای یک فضای باز زیبا و کوچک  ، همراه با آبنما می باشد که به منظور استفاده میهمانان مراسم در نظر گرفته شده و همچنین از این فضای زیبای کوچک جهت چیدمان بازارچه سنتی می توان بهره برد.
از مشخصه های باغ سلین ، طراحی تونلی غارمانند است که به منظور ورودی عروس و داماد در نظر گرفته شده ، البته ورودی اصلی  عروس و داماد در این باغ کوچک بوده که به درب پارکینگ منتهی می گردد. در سالن اصلی این فضای باغچه مانند و در مجاورت جایگاه عروس و داماد می توان ، طراحی و چیدن سفره عقد عروس و داماد را انجام داد.همچنین این سالن مجهز به استیج کوچک جهت فعالیت گروه های موزیک کوچک می باشد. از دیگر امکانات این فضای باغچه مانند می توان به نورپردازی فضا، ال ای دی کف ، سیستم گرمایش و سرمایش ، ژنراتور برق ، رختکن و آتلیه اشاره نمود.  به هر حال ، اگر به دنبال یک باغ کوچک با قیمت مناسب می باشید می توانید حتما باغ سلین را در گزینه های خود قرار دهید. 
--------------------------------------------------
باغ تالار فردوس
--------------------------------------------------
باغ عروسی فردوس با مساحتی بالغ بر 10 هزار متر مربع در بهترین منطقه گرمدره از نظر دسترسی واقع شده است. پارکینگ این باغ تالار ظرفیت حدود 300 ماشین را دارد. نمای زیبای باغ تالار فردوس با الهام از نمای کاخ سفید در سال 2015 طراحی گردیده و بسیار زیبا و خاص می باشد.
سالن پذیرایی باغ تالار فردوس با ظرفیت حدود 400 نفر ، از طراحی منحصر به فردی برخوردار است. دیزاین خاص ، سقف بلند 6 متری ،‌نورپردازی های زیبا بر روی سقف ، امکان تعویض رنگ دیواره های سالن ( 12 رنگ ) از ویژگی های منحصر به فرد سالن باغ تالار فردوس به شمار می آیند که مجموعا فضایی بسیار خاص جهت پذیرایی از میهمانان شما را فراهم نموده است. سالن شام باغ تالار فردوس به صورت مجزا از سالن اصلی واقع شده و از طراحی بسیار زیبا و شیک برخوردار می باشد.فضای باز باغ عروسی فردوس ، ترکیبی از درختان بلند ، چمن طبیعی و چمن مصنوعی است که همراه با نورپردازی های زیبا در فضا ، وجود برکه و استخر در فضای باغ ، جلوه ای خاص به آن بخشیده و در فصول گرم سال نظیر بهار و تابستان می تواند جهت پذیرایی از میهمانان در نظر گرفته شود.سفره خانه باغ فردوس از دیزاین و طراحی بسیار زیبا برخوردار است و فضایی دلنشین را جهت پذیرایی از میهمانان شما همراه با چای ، قلیان و تنقلات فراهم نموده است.محل برگزاری سفره عقد را در فصل تابستان معمولا بر روی استخر زیبا و منحصر به فرد و در فصول سرد سال در داخل سالن و با گذر از پله هایی لوکس و زیبا در نظر می گیرند.استیج موزیک باغ تالار فردوس بسیار زیبا و خاص و در بهترین بخش سالن پذیرایی واقع شده و امکان استفاده از بندهای موزیک حرفه ای را فراهم نموده است. پیست رقص باغ عروسی فردوس بسیار وسیع ، به شکل دایره ای طراحی گردیده و مجهز به ال ای دی های بسیار زیبا می باشد. tv شهری از دیگر امکانات باغ عروسی فردوس می باشد که امکان پخش زنده مراسم و پخش کلیپ ها را فراهم نموده است. نورپردازی فوق حرفه ای ، سیستم گرمایش و سرمایش ، ژنراتور برق ، رختکن  و آتلیه از دیگر امکانات باغ فردوس به شمار می آیند.
--------------------------------------------------
باغ تالار تاج 
--------------------------------------------------
باغ عروسی زیبای تاج با ظرفیت 400 تا 500 نفر ، با نمایی طراحی شده به شکل تاج پادشاهی و استفاده از طراحی و نمادهای رومی ، فضاهای سبز وسیع ، آبنماها و آبشارهای زیبا و جذاب ، نورپردازی های خاص و منحصر به فرد فضاهای باغ و سالن ها و دیزاین های ویژه 4 فصل ، یکی از زیباترین و خاص ترین باغ تالارهای منطقه گرمدره به شمار می آید. این باغ تالار زیبا در سال 1395 فعالیت خود را آغاز نموده است.پارکینگ اختصاصی باغ تالار تاج ظرفیت 200 خودرو را دارد. در حقیقت پارکینگ و محل پارک ماشین میهمانان دقیقا در ابتدای ورودی یعنی پشت در اصلی قرار دارد.
در مجموع نمای زیبای باغ عروسی تاج ، عبور از فضاهای کلاسیک و سایر نماهای رومی و نورپردازی های گرم و طلایی همگی در موفق بودن این باغ تالار عروسی در منطقه غرب ( گرمدره ) موثر واقع شده اند. بنابراین اگر به دنبال مراسمی به یادماندنی ، ایده آل و متفاوت هستید، در کنار سایر باغ تالارها حتما از این مجموعه هم دیدن فرمایید.از دیگر امکانات باغ تالار تاج می توان به این موارد اشاره نمود: دسترسی آسان و سریع از طریق جاده مخصوص کرج  ، محوطه سبز و لاکچری  ،‌فضای بسیار ویژه برای برگزاری مراسم عقد در فضای باغ   ، سفره خانه سنتی مجهز و مدرن  ،  سالن شام لوکس و مجهز که به صورت مجزا از سالن پذیرایی طراحی گردیده است.
 --------------------------------------------------
عمارت هانا
--------------------------------------------------
 عمارت هانا با ظرفیت تقریبی 400 نفر و مساحت 10 هزار مترمربع ، در بهترین منطقه گرمدره از نظر دسترسی واقع شده است. پارکینگ اختصاصی این عمارت ظرفیت 300 ماشین را دارد.
سالن پذیرایی عمارت هانا با سقفی بلند همراه با نورپردازی های لوکس و همچنین نقاشی های فوق العاده زیبا بر روی سقف ، زیبایی خیره کننده ای را به مکان پذیرایی از میهمانان این عمارت بخشیده است. سالن شام عمارت هانا به صورت مجزا از سالن اصلی طراحی شده و از دکوری بسیار شیک برخوردار است.
نمای عمارت هانا به دلیل استفاده از آجر و سنگ و همچنین طراحی ستون های بلند،  بسیار زیبا و منحصر به فرد است . در فضای باز عمارت هانا ، استخرهای متعددی طراحی شده و همچنین امکان استفاده از درشکه عروس نیز در این عمارت فراهم می باشد. 
محل برگزاری سفره عقد در عمارت هانا ،‌ اتاق شیشه ای فوق العاده زیبایی است که به صورت یک جزیره در میان استخر بزرگ واقع گردیده است.
مکان پیست رقص عمارت هانا دارای نورپردازی های رباطی از سقف می باشد. استیج موزیک عمارت هانا نیز بسیار زیبا و وسیع می باشد و در بهترین قسمت سالن واقع شده و امکان استفاده از بندهای موزیک حرفه ای را نیز فراهم نموده است.
TV شهری با ابعادی بزرگ از دیگر امکانات عمارت هانا می باشد که امکان پخش زنده مراسم و همچنین کلیپ مراسم را فراهم نموده است. این عمارت از نورپردازی های فوق حرفه ای جهت سالن ها و فضاها برخوردار است.
این عمارت از دیگر امکانات نظیر سیستم گرمایش و سرمایش ،‌ژنراتور برق ، رختکن و آتلیه نیز برخوردار می باشد.
 --------------------------------------------------
باغ تالار الماس
باغ تالار الماس به مساحت 10 هزار متر مربع و با ظرفیت 250 تا 300 نفر در منطقه گرمدره واقع شده است. پارکینگ این باغ تالار از ظرفیتی معادل 200 خودرو برخوردار است. نمای باغ تالار الماس در سال 2017 طراحی گردیده و بسیار زیبا و باشکوه می باشد.
سالن پذیرایی باغ تالار الماس با سقفی بلند به ارتفاع 6 متر و نورپردازی لوکس بر روی دیوار از طراحی منحصر به فردی برخوردار است. سالن شام این باغ تالار نیز به صورت مجزا از سالن پذیرایی و با دکوری شیک طراحی گردیده است.
محل برگزاری سفره عقد باغ تالار الماس در تابستان در فضای باغ و در محل یک آلاچیق زیبا در نظر گرفته شده که این فضا در زمستان با شیشه محصور می گردد.
پیست رقص در سالن پذیرایی به صورت بسیار وسیع و در قالب ال ای دی طراحی گردیده است. استیج موزیک نیز در باغ تالار الماس در بهترین بخش سالن واقع شده و امکان استفاده از بندهای موزیک حرفه ای را فراهم نموده است.
TV شهری با ابعادی عالی از دیگر امکانات باغ تالار الماس می باشد که امکان پخش زنده مراسم و پخش کلیپ را فراهم نموده است.
نورپردازی حرفه ای ، سیستم گرمایش و سرمایش ، ژنراتور برق ، رختکن و آتلیه اختصاصی از دیگر امکانات باغ تالار الماس می باشد.



تمام زحماتی که از چند ماه قبل برای مراسم عروسیتان کشیده اید در باغ یا تالاری که انتخاب میکنید نمایش داده میشود، چیدمان میزها ،جایگاه عروس و داماد و البته طعم غذای جشن هر یک در جای خود مهم هستند پس با دقت انتخاب کنید تا بهترین باشید.

این مطلب به عنوان راهنمای انتخاب تالار برای آگاهی بهتر شما گردآوری شده است.

تحریریه نوعروس /یاسمین ثریا:

حتما از مدت‌ها قبل به شکل و شمایل جشن، آذین‌بندی، سرویس جواهرات، حلقه، لباس عروسی، مدل آرایش و موی خود فکر کرده‌اید اما تمامی این ملزومات جشن عروسی باید در یک محل مناسب گرد هم بیایند؛ این محل تالار یا باغی است که انتخاب می‌کنید. بسیاری از نامزدها تصور می‌کنند همین که یک تالار یا باغ با قیمتی مناسب را یافتند بهترین جشن عروسی تاریخ را مطابق میل‌شان در آن برپا خواهند کرد اما افراد باتجربه می‌گویند در انتخاب تالار و باغ باید به نکات مهمی توجه کرد که در غیر این صورت جشن عروسی شما تبدیل به یک فاجعه و آبروریزی خواهد شد.

راهنمای انتخاب تالار تحریریه نوعروس در ادامه آمده است.

حتما با نامزدتان مشورت کنید

در برخی خانواده‌ها رسم است که داماد و خانواده‌اش خودشان محل عروسی را انتخاب می‌کنند چون معتقدند تمام هزینه جشن را خودشان تقبل می‌کنند پس عروس و خانواده‌اش در این مورد حق نظر دادن ندارند اما این روش اصلا عاقلانه و منصفانه نیست.

شما و نامزدتان باید بنا به امکاناتی که در دست دارید بهترین تالار یا باغ را با هم انتخاب کنید.

به وضعیت آب‌و‌هوایی دقت کنید

برپایی جشن عروسی در یک باغ واقعا رویایی است اما باغ تنها در فصول به خصوصی از سال برای عروسی مناسب است پس بسته به این‌که در کدام نقطه کشور و با چه آب‌و‌هوایی زندگی می‌کنید باید مطمئن شوید که در محدوده تاریخ جشن عروسی شما آب و هوا آفتابی است یا ابری و بارانی؟ بهتراست زمانی را برای عروسی خود در باغ انتخاب کنید که دمای هوا حدود 25 – 35 درجه سانتی‌گراد باشد در غیر این صورت باغ آن‌قدر گرم یا سرد است که نمی‌توانید از فضای باز و زیبای آن استفاده کنید و تمام هزینه‌ای که برای آذین بندی و زیباسازی باغ پرداخته اید، هدر می‌رود و مجبور خواهید شد چادری برپا کنید و هزینه دستگاه‌های برودتی و حرارتی را هم بپردازید.

مثلا اگر ساکن تهران هستید فقط از محدوده زمانی 15 فروردین تا پایان شهریورماه می‌توانید در باغ عروسی برگزار کنید زیرا ساعت جشن شما از عصر به بعد است و حتی در ایام عید و اوایل مهرماه هم هوای عصر و شب سرد است خصوصا اگر باغ اطراف تهران باشد.

محل دوری را انتخاب نکنید

بهتر است در انتخاب مکان جشن عروسی خود توجه ویژه‌ای به رفت‌و‌آمد خودتان و مهمان‌ها داشته باشید. بسیاری از تالار‌ها و باشگاه‌های شهر در خیابان‌ها و مراکز اصلی شهر قرار دارند اما در انتخاب باغ و پارکینگ‌ باید دقت بیشتری به خرج دهید و ببینید آیا نشانی این مکان‌ها برای مهمان‌ها سرراست است؟ مهمان‌های شما بیشتر از کدام نقطه شهر به آنجا می‌آیند؟ مثلا اگر بیشتر مهمان‌ها در شرق تهران زندگی می‌کنند اصلا عاقلانه نیست باغی را در نزدیکی کرج اجاره کنید زیرا مهمان‌ها با این وضعیت ترافیک برای رسیدن سروقت باید 2 ساعت زودتر از منزل راه بیفتند تا سر وقت به جشن برسند.

تعداد دقیق مهمان‌ها را مشخص کنید

بسته به بودجه‌تان ممکن است بخواهید یکی از باشکوه‌ترین تالارهای تهران را با تعداد مهمان‌ کمتر اجاره کنید اما اگر تعداد مهمان‌های‌تان را نمی‌توانید کم کنید باید حتما محلی را برگزینید که گنجایش تعداد مهمان های مورد نظر شما را داشته باشد بسیاری از باغ‌ها یا تالارها چند سالن دارند مثلا یکی برای زیر 100 نفر و یکی برای 200 نفر و دیگری برای بالای 500 نفر مهمان.

راهنمای انتخاب تالار
راهنمای انتخاب تالار

تاریخ عروسی انتخاب‌های شما را محدود می‌کند

بسیاری از مجلل‌ترین تالارها و باغ‌های شهر معمولا برای اعیاد و مناسبت‌های خاص از قبل اجاره می‌شوند پس اگر محل به خصوصی را مد نظر دارید و همیشه دوست داشته‌اید عروسی‌تان در آن برگزار شود بهتر است.

حتما از چند ماه جلوتر به آنجا سر بزنید،همه امکانات را بررسی کنید و در صورت توافق قرار داد ببندید.

در برخی موارد هنگام مناسبت‌های خاص نرخ اجاره تالار یا باغ افزایش می‌یابد.

بنابراین اگر بودجه شما این افزایش هزینه را پوشش نمی‌دهد، تاریخ عروسی‌تان را در یکی از روزهای کاری هفته بیندازید یا محلی ارزان‌تر را اجاره کنید.

امکانات محل را بررسی کنید

بخشی از مهم‌ترین مواردی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از :

مبلغ ورودی تالار یا باغ در روزهای مشخص  مانند اعیاد و آخر هفته؛  جایگاه ماشین عروس، پارکینگ (طبقاتی، روباز، سربسته)، اتاق عقد مجزا، اتاق عقد داخل سالن، سفره عقد، عاقد برای خطبه عقد، محل بازی کودکان، سفره خانه سنتی، کافی‌شاپ، دکوراسیون، لوسترهای لوکس، نورپردازی، عکس‌برداری، فیلم‌برداری، موزیک، گل‌آرایی، بادکنک آرایی، مشعل‌آرایی، شمع آرایی، نورپردازی، نمایش و شعبده بازی، تزیینات میز و صندلی‌ها، آرایشگاه، میوه، شیرینی، شستشوی میوه، تهیه غذا، سرویس بهداشتی، خدمه،

مهمان‌دار، نیروی امنیتی، آسانسور، و تلویزیون های شهری یا  LCD، LED، WiF

محلی امن و مستقل را انتخاب کنید

این روزها بسیاری از افراد سودجو و بی‌تجربه برای کسب در آمد وارد حرفه های مربوط به خدمات عروسی شده‌اند؛ آنها ممکن است با کلی بازار گرمی شما را به فضاهایی نامناسب ببرند و شما را تا پای عقد قرارداد بکشانند. توجه داشته باشید که فضای باغ اگر خارج از شهر است باید امنیت کافی داشته باشد در غیر این صورت ممکن است در راه رسیدن به باغ یا در طول جشن مشکلاتی برای شما و مهمان‌ها پیش بیاید. بهتر است از انتخاب باغ‌هایی که در کوره‌راه هستند خودداری کنید.

فضای باغ باید با دیوار مناسب از اطراف آن جدا شده باشد تا دیگران به مجلس شما دید یا دسترسی نداشته باشند. مثلا اگر عروسی را در پارکینگ می‌گیرید مراقب باشید ساکنین طبقه بالا از طریق آسانسور وارد جشن شما نشوند. اگر فضای به خصوصی را دوست دارید مثلا فضای مذهبی بهتر است از انتخاب تالار ها و باغ‌هایی که در فضایی مشترک چند سالن دارند بپرهیزید.

به نورپردازی توجه کنید

اگر مراسم عقد شما بعد از ظهر است بهتر است اتاق عقد پنجره کافی برای ورود نور داشته باشد تا عکس‌های‌تان بهتر شوند اما اگر اتاق پنجره ندارد از نورپردازی کافی آن مطمئن شوید در غیراین صورت مهمان‌های شما بعد از یکی دو ساعت ماندن در یک اتاق تاریک و پر ازدحام دلگیر می‌شوند. اگر تالار یا باغ تزیینات از قبل طراحی شده‌ای دارد حتما به نور سردر، راهروی ورودی، نورپردازی سالن، نورپردازی جایگاه عروس وداماد، میز شام، روشنایی سرویس‌های بهداشتی و … توجه کنید. اگر دوست دارید در جشن آتش بازی و مشعل داشته باشید مطمئن شوید فضای انتخابی شما برای این برنامه‌ها مناسب‌ است یا خیر؟

از عایق بودن دیوارها اطمینان کسب کنید

برای این‌که سروصدای جشن شما مزاحم همسایه‌ها یا اهالی محلی اطراف باغ نشود حتما باید از آکوستیک بودن دیوارها و فضای جشن مطمئن شوید.

این تدبیرها پخش موزیک را هم برای جشن با کیفیت‌تر می‌کند.

راهنمای انتخاب تالار
راهنمای انتخاب تالار

حواس‌تان به کف محل باشد

اگر قسمتی از باغ را برای شما چادر کشیده‌اند اصلا به حرف دلالی که شما را به آن محل برده گوش ندهید و خودتان تمام کف آن قسمت باغ را بررسی کنید زیرا کف برای چیدمان صندلی‌ها و پای‌کوبی باید کاملا مسطح و برای عروسی آماده شده باشد در غیر این صورت کوچکترین برآمدگی، چاله یا سنگ بیرون زده از زمین سبب افتادن و پیچ خوردن و شکستگی دست و پای مهمان‌ها می‌شود. در سالن دقت کنید کف خیلی لیز و سُر نباشد. اگر کف سالن حالت دوبلکس یا تریبلکس است و فضاها غیر همسطح درست شده است دقت کنید که لبه پله‌ها با تیغه‌های فلزی با نوارهای مفروش مشخص شده باشند در غیر این صورت کودکان، سالمندان و افراد حواس‌پرت و هیجان زده حتما زمین می‌خورند و دردسرش گریبان شما را می‌گیرد.

به کیفیت تهویه توجه کنید

باید دقت کنید که سالن تهویه مناسبی داشته باشد وگرنه گرما و ازدحام هوای بازدم حاضرین در سالن مهمان‌ها و خودتان را کلافه می‌کند. این‌که هنگام بازدید تالار یا سالن باغ احساس بدی ندارید کافی نیست باید نحوه تهویه را در زمانی که تالار یا سالن پر از آدم است بازبینی کنید.

نظافت و نظم محل را بررسی کنید

هنگام بازدید تالار یا باغ حتما به پارچه‌ها و تزیینات از قبل طراحی شده دقت کنید در بسیاری از مواقع عکس بی‌نظیری را در سایت یا آلبوم می‌بینید اما وقتی صندلی‌ها، دیوارها ، سرویس‌های بهداشتی و … را از نزدیک مشاهده می‌کنید متوجه می‌شوید که چرک هستند و لک‌ دارند، دستشویی‌ها تهویه مناسب ندارند یا از سالن دور هستند و ممکن است در قسمتی از سالن بوی بد بپیچد.

اگر عروسی شما در باغ است حتما به کوچه باغ‌های اطراف آن دقت کنید.

در باغ بهتر است شکیل و رنگ خورده باشد؛ اطراف باغ محل نگهداری احشام نباشد.

کوچه باغ‌ها تمییز باشند خصوصا اگر جشن شما در فصول بارشی هستند.

در غیر این صورت مهمان‌ها به شما لعنت می‌فرستند که لباس و ماشین‌های‌شان را گِلی کرده‌اید.

حتی ممکن است برخی ماشین‌ها در راه‌های صعب‌العبور اطراف باغ گیر کنند.

حتما بپرسید در خواست نظافت ویژه محل قبل از جشن عروسی چه هزینه‌ای برای‌تان دارد؟

امکانات پارکینگ را بررسی کنید

محل جشن شما باید فضای مناسبی برای پارک اتومبیل داشته باشد.

شما برای هر 3-4 نفر مهمان‌ یک جای پارک را در نظر بگیرید.

در غیر این صورت مهمان‌ها باید با لباس‌های پلوخوری در فضایی بسیار دورتر از محل جشن پارک کنند و با اعصاب خردشده خودشان را پیاده به در سالن یا باغ برسانند. اگر باغ شما در اطراف شهر است دقت کنید که پارکینگ یک طرف جاده و باغ آن طرف نباشد تا مبادا سانحه‌ای پیش بیاید.

مدیر تدارکات را توجیه کنید

اگر شما خودتان تالار یا باغی را به برگزار کننده عروسی تان معرفی کرده‌اید باید مطمئن شوید که تالار یا باغ مدیر تدارکاتی دارد یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت است، مطمئن شوید که همکاری‌های لازم را با برگزار کننده جشن شما دارد. برای این منظور باید حتما فهرستی از کارهای مورد نظرتان را تهیه کنید و به آنها بسپارید و در قرار داد قید کنید که به وظایف خود عمل کنند.

ساعت تحویل و دریافت سالن را بپرسید

برای این‌ که بتوانید فضا را برای جشن حاضر کنید باید زمان کافی داشته باشید.

حتما مطمئن شوید که سالن این زمان را در اختیار شما می‌گذارد یا خیر.

بسیاری از سالن‌ها جشن را تا ساعت 22:30 و برخی تا ساعت 12:00 بامداد برگزار می‌کنند.

و در این ساعت باید تخلیه سالن صورت بگیرد اما برخی باغ‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا پاسی از بامداد جشن خود را ادامه دهید. گاهی قرارداد را تا 12 شب می‌بندند.

اما تالار موسیقی را ساعت 10 و نیم قطع می‌کنند.

و می‌گویند از حالا به بعد زمان نظافت است و جشن تعطیل است!

راهنمای انتخاب تالار
راهنمای انتخاب تالار

امکانات پذیرایی مجلس را بررسی کنید

اینکه سالن وباغ خودش تهیه غذا و پذیرایی مجلس را بر عهده بگیرد بسته به نظر شما و امکانات سالن دارد.

اما در بسیاری از موارد بهتر است غذا و نحوه پذیرایی را خودتان امتحان کنید.

گاهی هزینه غذا همراه هزینه باغ و تالار محاسبه می شود.

و غذا اصلا خوشمزه، کافی یا شکیل نیست یا مانده است.

اگر نزاکت، نحوه میزبانی، ادب، ظاهر، جنسیت و پوشش خدمات دهندگان مجلس برای‌تان مهم است حتما این موارد را از قبل چک کنید.

پیش بینی های محل برای شرایط اضطراری را بپرسید

آیا سالن یا باغ مدیری دارد که در مواقع اضطراری شرایط را در دست بگیرد؟

مدیر پذیرایی و اداره مجلس باید مراقب تمام لحظات عروسی باشد.

نکته دیگر جریان برق محل است حتما بپرسید که در صورت قطع برق راه‌حل جایگزین دارید یا خیر؟

محل جشن چقدر هزینه می خواهد؟

هزینه‌های محل جشن بسته به منطقه شهر، تزیینات، سرویس‌دهی و مخلفاتی که برای عروسی‌تان انتخاب می‌کنید متفاوت است. در ضمن توصیه می‌کنیم از اسم و رسم محل نترسید گاهی معروف‌ترین هتل‌ها یا تالارها خدمات بسیار با کیفیت‌تر و ارزان‌تری را نسبت به رقبای تازه‌کار و بی‌تجربه‌شان ارائه می‌دهند.

پس باید در مورد قیمت‌ حوصله به خرج دهید و به جاهای مختلف سر بزنید.

نکات کلیدی قرارداد در راهنمای انتخاب تالار

آنچه باید حتما در قرار داد شما با مدیر تالار یا باغ ذکر شود:

نام شما و نام مدیر برگزاری مجلس

تاریخ و زمان شروع و خاتمه برگزاری جشن به علاوه زمان درنظرگرفته شده برای چیدمان قبل جشن و نظافت و جمع‌آوری بعد از جشن

نام و توضیحات توافقی محل برگزاری جشن

نحوه پرداخت هزینه و تعداد اقساط و تاریخ پرداخت

توافق‌های فسخ قرارداد و جریمه‌های احتمالی توسط دوطرف قرارداد

قید تمام وظایف مورد توافق برای صاحب تالار یا باغ

تمام خدمات و وسایلی که مدیر و صاحب تالار یا باغ باید برای زمان جشن فراهم کند.

راهنمای انتخاب تالار
راهنمای انتخاب تالار

20 پرسش مهم که باید از مدیر تالار یا باغ بپرسید

این محل در چه تاریخ‌هایی خالی است؟

گنجایش این فضا چقدر است؟

هزینه اجاره و خدمات اضافه چقدر است؟

نحوه پرداخت چگونه است؟ نقد است یا اقساط؟ چند درصد هزینه را بعد از برپایی جشن پرداخت می‌کنیم؟

آیا در اعیاد و آخرهفته هزینه‌ها افزایش می‌یابد؟

در صورت فسخ قرارداد باید خسارت پرداخت کرد؟

آیا می‌توان از تزیینات دل‌خواه استفاده کرد؟

آیا پارک‌بان ،خدمت‌گزار و محافظ کافی وجود دارد؟

آیا برگزار کننده یا آشپز و مهمانداران مخصوص ما می‌توانند از آشپزخانه، اجاق و یخچال‌های استفاده کنند؟

آیا می‌توانیم گروه موسیقی خودمان را به تالار یا باغ دعوت کنیم؟

پکیج‌های خدمات شما چیست؟ هزینه هر کدام چقدر است و اگر بخواهیم آیتمی از آنها کم یا زیاد کنیم هزنیه‌ها چطور می‌شوند؟

آیا امکان تعویض روکش‌های صندلی، رومیزی‌ها و تزیین‌های سالن وجود دارد؟ در صورتی که این تزیینات را خودمان تقبل کنیم در هزینه‌مان چه تغییری ایجاد می‌شود؟

آیا در پخش موسیقی محدودیتی وجود دارد؟ چه سبک موسیقی‌هایی اجازه پخش دارند؟

سالن چند دستشویی دارید؟

به ازای هر 100 مهمان چند خدمه وجود دارد؟

آیا مازاد غذاها را به ما می‌دهید؟

مسئولیت تمییز کردن سالن بر عهده مسئولین باغ یا تالار است یا برگزار کننده؟

اگر شیئی دزدیده یا گم شود تالار یا باغ مسئولتی دارد؟

آیا برای بچه‌ها پرستار یا محافظی هست؟

آیا امکان پذیرایی با قلیان وجود دارد؟


راهنمای انتخاب تالار عروسی

قرار است عروسی ما در چه ابعادی برگزار شود.
چه تعداد مهمان دعوت خواهند شد و بهترین گزینه برای برگزاری چنین جشنی کدام است.
برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم عروسی
سعی کنید برای کارهای عروسی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و هر هفته برنامه‌ریزی خود را مرور کنید و مرتب به تمام آن‌ها برسید و انجام دهید. این کار باعث می‌شود تا از استرس شما کم شود. معمولاً برای برگزاری عروسی، عروس و داماد هرکدام خواسته و نظرات متفاوتی در نحوه برگزاری مراسم یا برخی از جزییات عروسی دارند. شما می‌توانید باهم مشورت کنید و تمامی دلایل خود را برای هم بازگو نمایید.شما با این کار بیشتر حرف طرف مقابلتان را درک خواهید کرد و به نتیجه خواهید رسید.

لیست مهمانان عروسی
راهنمای انتخاب تالار عروسی
راهنمای انتخاب تالار عروسی

یک لیست از مهمان‌های خود تهیه کنید و یک لیست اضافه هم برای مهمان‌های رزروی داشته باشید. همیشه باید در نظر داشته باشید که لیست شما نوسان دارد یعنی ممکن است که به تعداد میهمانان شما افزوده و یا بالعکس کاسته شود. شما برای این کار بهتر است که یک فهرست جایگزینی تهیه نمایید تا بتوانید در صورت لزوم مهمان‌های رزروی را جایگزین کنید.

موقعیت مکانی و دسترسی محل برگزاری مراسم عروسی
محل برگزاری مراسم باید سرراست باشد تا دسترسی به آن برای همه‌ی مهمان‌ها امکان‌پذیر باشد. انتخاب مکان‌های پرت و دورافتاده، پرترافیک و شلوغ، با دسترسی‌های سخت باعث ایجاد تنش و کلافگی برای مهمان‌ها خواهد شد؛ خصوصاً خانواده‌هایی که بچه‌ی خردسال و یا افراد سالمند دارند. همچنین اگر در دو مکان مراسم دارید باید آن‌ها را نزدیک به هم انتخاب کنید تا دچار کمبود وقت نشوید و همچنین در ترافیک نمانید. مثلاً اگر مراسم عقد را در خانه برگزار می‌کنید و می‌خواهید برای مراسم عروسی به سالن بروید باید به دنبال سالنی باشید که به منزلتان نزدیک‌تر باشد.

مطالب مرتبط  آیا می‌دانید چه نوع پوستی دارید؟
وسعت سالن مراسم عروسی و تالار
وسعت سالن مراسم نیز یک امر قابل‌توجه است که ارتباط مستقیمی با تعداد مهمان‌ها دارد. اگر تعداد مهمان‌های شما کم است، سالن بزرگ انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود. چراکه مهمان‌ها پراکنده می‌شوند و این موضوع مراسم شمارا خلوت و سرد جلوه می‌دهد.

در مقابل اگر تعداد مهمان‌ها زیاد است، سالن کوچک بسیار مشکل‌ساز خواهد بود. پس باید ابتدا لیست نهایی مهمانان مراسم خود را تهیه کنید.

نظافت سالن و تالار عروسی
در هنگام انتخاب تالار عروسی به تمیزی روکش‌ها و رومیزی‌ها، کف سالن و درودیوار آن توجه کنید. حتماً به مدیر تالار عروسی تأکید کنید که برای مهمانی شما، روکش‌ها و رومیزی‌ها می‌بایست تمیز باشند و حتی‌الامکان روز قبل شسته شده باشند و روی این موضوع پافشاری کنید تا متوجه حساسیت شما بشوند.

سرویس‌های بهداشتی و سایر امکانات تالار
حتماً بررسی کنید که سرویس‌های بهداشتی به‌اندازه کافی وجود داشته باشند و درعین‌حال تمیز و بهداشتی هم باشند. علاوه بر این محل سرویس‌ها و مسافت آن‌ها تا محل جشن هم خیلی مهم است.

ایده پردازی برای تالار
سعی کنید آنچه را که در ذهن خود می‌پرورانید با یک طراح آرایه بازگو کنید. از مسئول تالار بخواهید که خدماتی را که شما می‌خواهید را به شما ارائه دهد.چراکه این مراسم ازجمله مراسمی است که دیگر قابل تکرار نیست. نورپردازی مکانی که قرار است عروس خانم در آنجا مستقر شود امری است مهم، پس هنگام بازدید از تالار عروسی به این نکته توجه کنید و حتماً این مکان را برای دو یا چند بار بررسی کنید.

مکانی که عروس قرار است آنجا اسکان پیدا کند باید نورپردازی خاص و چشمگیری داشته باشد. چراکه بیشتر میهمانان جذب محل نشستن عروس می‌شوند.

غذای تالار عروسی
راهنمای انتخاب تالار عروسی
راهنمای انتخاب تالار عروسی

اگر سرو غذا با خود تالار باشد حتماً باید به مواد اولیه‌ای که از آن برای طبخ غذاها استفاده می‌شود؛ دقت داشته باشید. چراکه کیفیت غذا روی بهتر برگزار شدن مراسمتان تأثیر بسزایی دارد.
تالار عروسی را باید به نحوی انتخاب کنید که جای هیچ حرف‌وحدیثی را برای میهمانان باقی نگذارد.
نحوه پذیرایی خدمتکاران تالار هم می‌تواند برای شما امر مهمی تلقی شود.
به لباس خدمتکاران تالار حتماً نظارت کنید. زیرا تمیزی و رعایت ادب و در کل آداب‌دانی آن‌ها برای میهمانان شما مهم است.
مطالب مرتبط  با دخالت‌های بی‌جا در برنامه‌ عروسی چه کنید؟
تست غذا و کیفیت پذیرایی
وقتی که می‌خواهید منوی غذا را انتخاب کنید باید توجه داشته باشید که برای تعداد زیادی از اشخاص که سنین متفاوت و هم‌چنین ذائقه‌های گوناگون دارند؛ غذا سفارش دهید.

پارکینگ باغ و تالار
پارکینگ اتومبیل یکی از مهم‌ترین امکاناتی است که باید به آن توجه کنید. شما تالار پذیرایی یا باغی که انتخاب میکنید حتماً باید مجهز به پارکینگ برای اتومبیل‌ها باشد.

حساسیت در عقد قرارداد تالار پذیرایی
راهنمای انتخاب تالار عروسی
راهنمای انتخاب تالار عروسی

در همان اول کار و موقع بستن قرارداد با مدیر تالار ، حتماً مسائلی را که مدنظرتان است و روی آن حساس هستید را مطرح کنید. از مدیر تالار تقاضا کنید که ظروفی را که قرار است غذاها در آن‌ها سرو شود را به شما نشان بدهد.اگر قرار است غذای مراسم شما سلف‌سرویس باشد؛ حتماً دقت داشته باشید مکانی را که قرار است میهمانان برای صرف غذا به آنجا مراجعه کنند؛ وسیع باشد، زیرا در موقع سرو غذا دچار مشکلاتی خواهند شد.

توجه به جزئیات مهم تالار
در نظر داشته باشید که اگر سقف تالار انتخاب‌شده، کوتاه باشد در روز عروسی، امکان فیلم‌برداری با کرین برای گروه فیلم‌برداری شما وجود نخواهد داشت.
موقعیت نمازخانه ، سرویس بهداشتی و اتاق تعویض لباس بانوان را حتماً در نظر بگیرید.
اگر تالار در طبقات بالای ساختمان قرارداد، حتماً پله‌های تالار را مدنظر بگیرید، چراکه بالاخره لیز بودن پله‌ها مشکل‌ساز می‌شود.
اگر می‌خواهید باغ تالار انتخاب کنید این را حتماً در نظر داشته باشید که چه تاریخی از سال را می‌خواهید برای عروسی‌تان انتخاب کنید.
تاریخ عروسی در تابستان است یا در فصلی سرد؟ اگر در فصل سرد می‌خواهید مراسم عروسی بگیرید پس باغ تالار گزینه‌ای مناسب برای شما نیست.
در خدمات تالار زیاده‌روی نکنید
مؤسسات برگزارکننده مجالس، خدمات متفرقه زیادی ارائه می‌دهند از بادکنک آرایی گرفته تا اجاره کردن هلی‌کوپتر و کالسکه طلایی و لیموزین شما به‌اندازه بودجه و مقدار هزینه‌ای که می‌خواهید متقبل شوید می‌توانید یک‌شب رؤیایی را برگزار نمایید.

پذیرایی از عکاس، و فیلم‌بردار تالار
در روز عروسی آن‌قدر با عکاس، فیلم‌بردار و گروهشان کاردارید که به‌طورکلی فراموش می‌کنید آن‌ها برخلاف ربات، به غذا، آب و استراحت احتیاج دارند. پس بهتر است از قبل این وظیفه را به یکی از نزدیکانتان محول کنید و سفارش کنید که یادشان نرود از آن‌ها هم برای شام پذیرایی شود. شک نکنید که نتیجه این کار را در کیفیت آلبوم عروسی که بعداً دستتان می‌رسد، خواهید دید.

مطالب مرتبط  مشاوره قبل از ازدواج
هدیه برای ساقدوش‌ها و یادگاری برای مهمانان عروسی
شاید هدیه دادن به مهمانان آن‌قدرها هم مهم به نظر نرسد ولی یکی از جزئیات خوشایندی است که در یاد دوستان، آشنایان و اقوامتان می‌ماند. در ضمن ساقدوش‌هایتان هم واقعاً مستحق تشکر شما و همسرتان هستند.

بیست سؤال مهم که از مدیر تالار پرسید:
این محل در چه تاریخ‌هایی قابل رزرو و برگزاری مراسم است؟
گنجایش فضای خارجی و داخلی این مکان چقدر است؟
هزینه‌ی اجاره و هرگونه خدمات اصلی و اضافه این محل چه میزان است؟
نحوه پرداخت این هزینه به صورتی است؟ چند درصد هزینه را باید بعد از برپایی جشن پرداخت می‌کنیم؟
آیا در اعیاد و آخر هفته هزینه‌ها افزایش می‌یابد؟
در صورت فسخ قرارداد چه درصدی خسارت پرداخت خواهیم کرد؟
آیا می‌توان از تزیینات دل خواه برای تالار استفاده کرد؟
یا پارکبان ،خدمت‌گزار و محافظ کافی وجود دارد؟
آیا برگزارکننده یا آشپز و میهمان‌داران مخصوص ما می‌توانند از آشپزخانه، اجاق و یخچال‌های استفاده کنند؟
آیا می‌توانیم دی جی و یا گروه موسیقی خودمان را به تالار یا باغ دعوت کنیم؟
پکیج‌های خدمات شما چیست؟ هزینه هرکدام چقدر است و اگر بخواهیم آیتمی از آن‌ها کم یا زیاد کنیم هزینه‌ها چه تغییری می‌کنند؟
آیا امکان تعویض روکش‌های صندلی، رومیزی‌ها و تزیین‌های سالن وجود دارد؟ درصورتی‌که این تزیینات را خودمان تقبل کنیم در هزینه‌مان چه تغییری ایجاد می‌شود؟
آیا در پخش موسیقی محدودیتی وجود دارد؟ چه سبک موسیقی‌هایی اجازه پخش دارند؟
وضعیت سالن ازنظر سرویس بهداشتی و امکانات بهداشتی چگونه است؟
جهت پذیرایی، به ازای هر ۱۰۰ مهمان چند خدمه وجود دارد؟
آیا مازاد غذاها را به میزبان تحویل داده می‌شود؟
مسئولیت تمیز کردن سالن بر عهده مسئولین باغ یا تالار است یا برگزارکننده؟
در صورت مفقود شدن اشیاء و یا دزدیده شدن، تالار یا باغ مسئول‌تر را متقبل می‌شود؟
آیا برای بچه‌ها پرستار یا محافظ و با فضای بازی کودک وجود دارد؟
آیا قبل از برگزاری مراسم می‌توان از کیفیت غذاها مطلع شد؟

تاریخ درج: 1398/07/22
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله باغ تالارهای نوساز و جدید عروسی از مجموع 0 امتیاز