استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

باغ عروسی شیک را چگونه پیدا کنیم ؟

باغ عروسی شیک را چگونه پیدا کنیم ؟
باغ عروسی شیک را چگونه پیدا کنیم ؟ ظرفيت پذيرش تعداد مهمانان ، هزينه ورودي باغ ، امکانات باغ ، طراحي و زيبايي باغ ،  تاريخ مراسم و ورودي باغ ،  قرار گرفتن باغ در منطقه خاص در مهمترین ویژگی هایی است که هر باغ عروسی شیک باید داشته باشد و قیمت های ورودی باغ و تالارهای عروسی بر اساس همین امتیازات تعیین می شود











به گزارش دوشیزه از تشریفات الف : زماني که قصد داريد تا براي برگزاري مجالس عروسي يک باغ را اجاره کنيد، قبل از انتخاب بهتر است به ورودي آن توجه کنيد. به طور کلي ورودي يک باغ عروسي بايد از ويژگي هاي زير برخوردار باشد:

1- ظرفيت پذيرش تعداد مهمانان
تمامي باغ ها قبل از عقد قرارداد در مورد تعداد پذيرش مهمانان يک ليست را در اختيار مشتريان قرار مي دهند. اما بايد توجه کنيد که تعداد مهماناني که از سوي مديريت عروسي تعيين شده و فضاي باغ با يکديگر مناسب باشد. ممکن است برخي براي سود بيشتر، بدون توجه به ظرفيت باغ، تعداد مهمانان را مشخص کرده باشند. اما شما به عنوان يک مشتري اين حق را داريد که فضاي باغ را بررسي کنيد و سپس آن را با تعداد مهمانان خود بسنجيد.

2- هزينه ورودي باغ
هزينه هايي که براي ورودي باغ عروسي دريافت مي شود در تمامي باغ ها يکسان نيست. از سوي ديگر نمي توان يک باغ را به دليل دريافت ورودي بيشتر به بي انصافي متهم کرد. ممکن است دلايل خود را داشته باشد. براي مثال باغ هاي بزرگ، با امکانات بيشتر، قرار گرفتن در يک جاي دنج، مديريت و پرسنل مسئوليت پذير و ... هزينه هاي بيشتري را دريافت مي کند. اين در حالي است که برخي ديگر از باغ ها به دليل کيفيت نازل خدمات، ورودي کمتري را دريافت مي کنند. بنابراين هزينه ها معيار مناسبي براي مقايسه باغ ها نيست و بايد به سطح کيفيت خدمات توجه داشت.

3- امکانات باغ
باغ به دليل داشتن فضاي باز براي پذيرايي مناسب تر است. اما برخي محدوديت هاي باغ ممکن است خدمات عروسي را مختل کند. از جمله فضاي باز باغ با شرايط آب و هواي باراني و سرد مناسب نيست. بنابراين باغ بايد از سيستم گرمايي و سرمايي برخودار باشد. همچنين داشتن سايه بان از ديگر امکانات يک باغ خوب است که قبل از بستن قرارداد بايد به آن توجه باشيد. با وجود سايه بان حتي با بارش باران هم جاي هيچ نگراني نيست و مي توان در زير سايبان جشن خود را برگزار کرد.

4- طراحي و زيبايي باغ
باغ بايد از نظر ظاهري نيز زيبا باشد. اين زيبايي از قسمت ورودي آغاز مي شود و در تمامي باغ بايد زيبايي آن چشم نواز و خيره کننده باشد. تزئين باغ سخت تر از سالن جشن عروسي است و وسايل تزئيني که براي باغ استفاده مي شود با سالن و تالار عروسي متفاوت است. نحوه طراحي و فضا سازي محوطه باغ علاوه بر اينکه مي تواند نوعي نظم را در باغ ايجاد کند، تاثير زيادي نيز بر هيجان جشن دارد. نورپردازي در باغ اهميت زيادي دارد که مي توان از ترکيب رنگ ها نيز استفاده کرد.

5- تاريخ مراسم و ورودي باغ
برخي از باغها تنها در ايام خاصي مشتري مي پذيرند. رزرو اين باغ ها دشوار است اما قبل از انتخاب تاريخ جشن، بهتر است ابتدا نگاهي به روزهايي که ورودي باغ باز است، داشت و سپس تاريخ دقيق عروسي را مشخص کرد. در بيشتر مواقع باغ ها در ايام تعطيل رسمي باز هستند و متقاضيان آنها نيز بيشتر است. به همين دليل بهتر است ماهها قبل از برگزاري جشن، باغ را انتخاب کرد.

6- قرار گرفتن باغ در منطقه خاص
اينکه باغ در کدام قسمت از شهر قرار دارد، اهميت زيادي دارد. بهتر است قبل از انتخاب باغ به موقعيت جغرافيايي آن هم توجه کنيد. باغ هايي که در يک منطقه دور افتاده قرار دارند و رفت و آمد مهمانان را با مشکل مواجه مي کنند، گزينه هاي مناسبي نيستند. در صورتي که باغ در داخل شهر باشد و نزديکي آن منازل مسکوني قرار گرفته باشد، نمي توان به راحتي شرايط مهيجي را فراهم کرد. زيرا براي همسايه ها مزاحمت ايجاد مي کند.






تاریخ درج: 1396/05/30
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله باغ عروسی شیک را چگونه پیدا کنیم ؟ از مجموع 0 امتیاز