استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

بهترین مدلهای جاروبرقی برای خرید جهیزیه

بهترین مدلهای جاروبرقی برای خرید جهیزیه
اگرچه نظافت منزل و تمیزی و آراستگی آن به ویژه در میان خانواده های ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما انجام نظافت از نظر اکثر افراد کاری بسیار زمان بر، خسته کننده و حتی پر صدمه است. سال هاست که انواع لوازم نظافتی همچون تی ها، جاروبرقی ها، بخارشوی ها و … برای برطرف کردن چنین مشکلاتی روانه بازار شده و استقبال زیادی را نیز به سوی خود جلب نموده اند.
در این میان جارو برقی به سبب بیشترین سهولت و کارایی در استفاده، هنوز هم جزء پرطرفدارترین وسایل نظافت بوده و از اجزای اصلی لوازم خانگی به شمار می آید. اگرچه جاروبرقی خصوصاٌ با پیشرفت های اخیر تکنولوژی و برخوردار بودن از قابلیت های روز افزون، کار نظافت خانه را به راحتی انجام می دهد، اما اگر با دقت انتخاب نشود، خود می تواند خستگی و دردسر بیشتری را ایجاد نماید.
مهمترین نکاتی که برای خرید جارو برقی باید به آن ها توجه داشته باشید، قدرت جارو برقی، وزن جارو برقی، راحت بودنِ کشیدن، هل دادن و بلند کردن آن، سبک بودن دسته، میزان صدای جاروبرقی، طول سیم، ظرفیت کیسه یا مخزن جارو و همچنین سایر ویژگی هایی است که با شرایط خاص شما و مکانی که به نظافت آن می پردازید هماهنگی داشته باشد.

 







 



 
هنگام خرید جاروبرقی باید به چه توجه کنیم؟
به گزارش سایت دوشیزه از بهار نارنج ؛ برای خرید یک جارو برقی خوب با قیمت مناسب برای جهزیه اولین و مهم ترین ویژگی که باید به آن توجه کنیم قدرت موتور جارو برقی و یا همان میزان مکندگی جارو است. کمترین قدرت موتور ۱۶۰۰وات و بیشترین قدرت موتور ۲۵۰۰ وات برای مصرف خانگی است.
ویژگی دیگری که هنگام خرید بد نیست به آن توجه کنیم میزان مصرف انرژی آن است.جارو برقی به عنوان وسیله ای که ممکن است بارها در طول هفته و ساعت ها در طول روز برای سطوح مختلف مورد استفاده قرار بگیرد هر چه میزان مصرف انرژی کمتری داشته باشد یقینا قبض برق ارزان‌تری را در پی دارد.
خوشبختانه یا متاسفانه خانم ها بیشترین تماس را با جارو برقی منزل دارند، از این رو وزن و اندازه جارو برقی از جمله ویژگی‌های قابل توجه برای خرید یک جارو برقی محسوب می شود تا بتوان آن را به راحتی حمل کرد و حرکت داد. اما اینکه جارو برقی به صورت عمودی و ایستاده باشد و یا روی زمین کشیده شود بسته به نوع سلیقه افراد دارد.

بهترین مارک جاروبرقی برای جهزیه عروس

با وجود سرو صداهایی که در طول روز سوهان اعصاب شنوایی هستد انتظار می رود هنگامی که در خانه هستیم آرامش و سکوت نسبی را تجربه کنیم بنابراین یک جارو برقی پر سرو صدا می تواند حداقل آرامش روزانه‌مان در خانه را بر هم زند. با این حساب هنگام خرید حتما از فروشنده بخواهید تا جارو را برای شما امتحان کند تا میزان صدا را بسته به تشخیص خودتان تجربه و انتخاب کنید و در این زمینه صرفا به گفته فروشنده مبنی بر بی صدا بودن دستگاه اعتماد نکنید.

جارو برقی های موجود در بازار به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ جارو برقی‌هایی با کیسه دائم و جارو برقی هایی با کیسه های موقت که هریک معایب و مزایای خاص خود را دارند. کیسه های دائم جارو برقی را هرچند مدت باید تخلیه کرد و شست و شو داد که این امر ممکن است برای برخی خوشایند نباشد در عوض مدت زمان بیشتری می توان از این کیسه های دائم استفاده کرد در مقابل کیسه های موقت را پس از چند بار استفاده باید عوض کرد که البته خرید مجدد کیسه در طول زمان هزینه بر خواهد بود.
اگر از دسته افرادی هستید که دوست ندارید هنگام جارو کردن مدام سیم برق را جا به جا کنید تا به محل مورد نظرتان نزدیک تر شود هنگام خرید حتما به طول سیم برق جارو توجه لازم را داشته باشید. طول سیم جارو برقی به طور استاندارد حدود ۲تا ۳ متر است که با جست وجوی بیشتر در بازار ممکن است جارو برقی با طول سیم ۴ متر نیز پیداکنید.
از آن جایی که کاربری جارو برقی ها محدود به سطح فرش، موکت و سرامیک نمی شود، داشتن لوازم جانبی و برس های مختلف برای تمیزی شیارها وبخش های دور از دسترس مبلمان نیز از جمله نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

چه کنیم تا جارو برقی مان عمر بیشتری کند؟
از آن جایی که ممکن است بیش از یک مرتبه در طول هفته از جارو برقی استفاده کنید بهتر است در هر نوبت بیش از ۳۰ دقیقه به صورت ممتد از جارو استفاده نکنید زیرا موجب می‌شود تا فشار مضاعفی به موتور جارو برقی وارد شود.
برای صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور جارو برقی بر اثر نوسانات جریان برق، بهتراست در ساعات اوج مصرف یعنی حدود ۸ تا ۱۱ شب از جارو برقی استفاده نکنید. نکته مهم دیگر این‌که بهترین روش برای افزایش طول عمر جارو برقی این است که کیسه و فیلترآن را به طور منظم تمیز کنید.

 بهترین مارک جاروبرقی برای جهزیه عروس

نظافت بی صدا :
جارو برقی های بی صدا که در بازار ما هم چندان در دسترس نیستند، توسط ۲ یا چند شرکت محدود خارجی تولید می شوند و هنوز به بازار بسیاری از کشورها نرسیده اند.
این جارو برقی ها دارای یک مخزن پر از آب برای موتور دستگاه هستند. به این ترتیب موتور این جارو برقی ها مانند یک توربین آبی در داخل آب کار کرده و صدای بسیار کمتری در مقایسه با انواع معمولی جارو برقی ها تولید می کند.ضد میکروب،ضد باکتری،آشغال جمع کن پر مصرف و پر توان.
جارو برقی در زمره لوازم پر توان برقی است که میزان مصرف انرژی آن بستگی به نحوه استفاده از مشتری دارد.جاروبرقی های کوچک در حدود ۱۰۰۰ وات و جاروهای برقی بزرگ در حدود ۱۵۰۰ وات توان دارند.معمولا در دوره قرائت کنتور مشخص می شود جارو برقی ها کوچک حدود ۱۸ کیلو وات ساعت و جارو برقی های بزرگ در حدود ۳۰ کیلو وات ساعت برق مصرف می کنند.
با این اوصاف همیشه به خاطر داشته باشید که از استفاده از این کالا در ساعت اوج مصرف بپرهیزید.با این کار،هم در هزینه های خود صرفه جویی می کنید و هم مانع از تاثیر نوسانات ناشی از ساعات پر مصرف در کالای خود می شوید.
جارو برقی باید کاملا تمیز باشد و لوله های آن گرفتگی نداشته باشد تا فشار به موتور آن وارد نشود و انرژی بیش از اندازه نیز هدر نرود.برای این منظور،همواره کیسه آشغال جارو برقی را پیش از پر شدن عوض کرده و جارو را نیز لااقل ۲ بار در سال شسته یا عوض کنید.
هنگام استفاده از جارو،زباله های مرطوب،ته سیگار روشن،اشیای بزرگ و تیز،جوراب و کاغذ را از سر راه دور کنید.این اشیا می تواند به موتور جاروی شما ضربه وارد کنند و توان آن را کاهش دهند و البته مصرف برق را هم زیاد می کنند.
دقت کنید که این جاروهای برقی،معمولا دارای چندین درجه نشانگر قدرت مکندگی هستند که برای نظافت بخش های مختلف کاربرد دارند.
سعی کنید همیشه از درجه قدرت مکندگی مناسب برای نظافت اماکن مختلف و ریخت و پاش های مختلف استفاده کنید.
یادتان باشد جارو برقی را نزدیک منابع گرمازا نظیر شوفاژ،اجاق و همچنین منابع سوخت آتشزا قرار ندهید.ضمنا از کار مداوم با جارو برقی بپرهیزید چون روشن بودن دراز مدت جارو برقی (بیش از ۳۰ دقیقه متوالی) به موتور جارو برقی فشار زیادی وارد می کند.
سطوحی که امکان چسبندگی بالایی دارند مثل موکت و سطوح پرزدار به توان بالاتری برای جدا سازی خرده های اضافات نیاز دارند و این توان برای سطوح صاف کمتر است.دقت کنید که برای رفع بعضی از اضافات اصولا نیازی به استفاده از جارو برقی نیست؛مثلا جمع آوری قطعات بزرگ کاغذ و دستمال کاغذی با جارو،تنها توان بالایی از دستگاه می گیرند و باعث وارد شدن فشار بی جهت به موتور جاروی شما می شوند.
هیچ وقت برای خاموش و روشن کردن جارو از پا استفاده نکنید ،فشار این دگمه ها با پا،عمر جارو را بسیار کوتاه خواهد کرد.

 برترین برندها
 bosch
kenwood
lg
samsung
philips
hitachi
panasonic
delongi
daewoo
pars khazar
beko
simens

 
تاریخ درج: 1395/02/05
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:
 

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله بهترین مدلهای جاروبرقی برای خرید جهیزیه از مجموع 0 امتیاز