استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

توصیه های دوشیزه به همه اونهایی که می خوان به زودی جشن ازدواج بگیرن

توصیه های دوشیزه به همه اونهایی که می خوان به زودی جشن ازدواج بگیرن
همه اونهایی که می خوان به زودی جشن ازدواج بگیرن یا بعدها قرار این کار رو بکنند. تجربه ای که من میخوام در اختیارتون بزارم به درد کسایی می خوره که کیفیت کار به همراه حداقل هزینه مدنظرشونه وگرنه کسایی که پول زیادی دارند و هزینه زیاد براشون مهم نیست تا میتونن در برگزاریه به مراسم باشکوه تلاش کنند چون شبی میشه که تا همیشه به یادتون می مونه.







- توصیه می کنم برای رزرو همه موارد مربوط به عروسی حتما همراه همسرتون باشید.

- سالن یا باغی که می خواهید برای عروسی بگیرید حتما سالن جداگانه برای سرو غذا داشته باشه تا از وقت عروسی گرفته نشه که بخوان بیان وسایل شام رو از میزتون جمع کن.

- همیشه پایان وقت عروسی رو اختصاص بدین به دریافت هدایای عروسیتون تا از وقت عروسیتون گرفته نشه.

- در مورد آرایشگاه مربوط به عروس شدیدا بهتون به عنوان یه تازه عروس توصیه میکنم که هیچ وقت به عنوان عروس به آرایشگاه نروید چون شک نداشته باشید آرایشی که با مبلغ کمتر از ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزارتومن  میتونید انجام بدید رو ازتون بالای ۷۰۰ هزارتومن می گیرن. برید آرایشگاه و ازشون یه وقت برای میک آپ و شینیون بگیرید بگید که عقدکنون داداش یا خواهرتونه . شک نکنید همون لوازم آرایشی  رو براتون استفاده می کنند که برای عروسشون. چون این موضوع رو در نظر داشته باشیدکه اونها از شما همیشه به عنوان به تبلیغ استفاده می کنن پس کم کاری نمیکنن. بعد بیایید و خونه لباس عروستون رو بپوشید. من اینو تجربه کردم  برای عقدم رفتم و نگفتم که عقدکنان خودمه و برام به آرایش خوشگل و سنگین کرد و مبلغ ۴۰ هزارتومان دادم ولی برای عروسی رفتم و به عنوان عروس وقت گرفتم مبلغ ۵۰۰ هزار تومن دادم و منو روی همون صندلی نشوند که برای عقدم نشونده بود و از همون وسایلی استفاده کرد که برای آرایش قبلیم.از طرفی اینم بهتون بگم که خدا نکنه بدونند که عروسی دیگه همه نوع هنرشون رو میخوان روی عروس تموم کنن بدون در نظر گرفتن شکل و قیافه و تیپ عروس.

- در مورد لباس عروس نظر شخصیه من اینه که اصلا مهم نیست که لباس قبلا پوشیده شده باشه یا نه چون مطمئنا شما اولین نفری نیستیدکه این مدل لباس رو می پوشه حتی اگه اون مدل رو  از توی آخرین شماره  بوردا هم انتخاب کرده باشید. برید مزون و بگید که یه لباس می خواید و حداقل قیمت رو بهشون بگید. اصلا خجالت نکشید که وای زشته و آبروتون میره . چون اون شمارو نمی شناسه و دیگه هم همدیگرو ملاقات نمیکنید. اونا یا میگن دارن یا حتی در کمال ناباوری بهتون میگن اوه ه ه ه ه  نه خانم امکان نداره همچی لباسی رو پیداکنی. ولی پشیمون نشید چون اگه به همون طرف اصرار کنی ویا چند جای دیگه سربزنید شک نکنید که حتما حتما یکی از لباسهای خوشگلشون نصیبتون میشه.

-در مورد فیلمبردار و عکاس عروسیتون خیلی بیشتر دقت کنید به یکی از نزدیکاتون در عروسی بسپرید که حتما حواسش به عکاس و فیلمبردار عروسی باشه . اینو از همه بیشتر بهتون توصیه میکنم که مدنظر داشته باشید چون عروسی که تموم میشه فقط و فقط عکس و فیلم عروسیتونه که میمونه وشما رو همیشه به یاد اون روز میندازه . کاری که فیلمبردار ما ( عکاسی رخ واقع در رشت به مدیریت ترغیبی )کوچکترین توجهی بهش نداشت. چون علاوه براینکه خیلی بدقول و پشت گوش انداز بود متاسفانه اصلا کارم بلد نبود.پس حتما حتما یه فیلمبردار کار بلد و خوش قول انتخاب کنید

-دسته گل عروس یه چیز سلیقه ایه. در این مورد نمی تونم نظر خاصی داشته باشم. چون خیلی از عروسها گل طبیعی دوست دارن خیلی ها هم مثله من از گل مصنوعی خوششون میاد. ولی در این موردم  گل مصنوعی به صرفه تره چون بعدها میتونید به عنوان تزئین در خونتون استفاده کنید.

- اما در مورد گل آرایی ماشینتون هم بهتون توصیه می کنم اصلا دنبال اسم و رسم نباشید. چون در این مورد هم گل فروشیها فقط پول جاشونو میگیرن. در مورد ماشین خودمون رفتیم بالا شهر رشت (گلسار) همون مدلی که ما خواستیم گفت ۲۵۰ هزارتومن ولی دقیقا همون مدل رو در یه خیابون دیگه با مبلغ ۸۰ هزار تومن برامون انجام دادیم . تازه نحوه برخوردشون هم خیلی خیلی مودبانه تر و محترمانه تر از جای اولی بود. تو گلسار وقتی به آقای گل فروش گفتیم این مدل رو میخواییم با این مبلغ به حالت تمسخر مارو نگاه کرد و گفت این گل برای ماشین های ساقدوشه.

- و اما یه توصیه هم به آقا دامادها. حتما حتما این توصیه رو جدی بگیرید. درمورد آرایشگاهتون هیچ وقت هیچ وقت نگید که داماد هستید. چون اولا برای یه اصلاح و کوتاهی که همیشه ۵ تا ۱۰ هزارتومن هزینه میکردید حالا به عنوان داماد باید بالای ۱۰۰ هزارتومن هزینه کنید.تازه اگه مراعاتتونو بکنند.

دوما: اگه بدونند داماد هستید برای اینکه از قافله عروس عقب نمونید متوسل میشند به برداشتن زیرابرو و رنگ کردی ریش و سیبیلتون و گذاشتن رنگ مو براتون. بگذریم که از انواع و اقسام لوازم آرایش زنانه براتون استفاده می کنند مثله ریمل و سایه و پنکک و رژگونه و...

- موزیک عروسیتون رو هم اگه دارید جایی عروسی می گیرید که عروسیتون مختلطه که هیچ ولی در صورتیکه عروسیتون جداگونه است به جای اینکه مثله ما یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومن به خاطر چند ساعت هزینه کنید از دستگاه و خواننده دی جی استفاده کنید به خدا صد مرتبه از موزیک به قول خودشون زنده بهتره و دردسرشم کمتره.

در آخرم بگم که درسته که من عروسیمو در رشت برگزار کردم و شاید شمایی که این مطلب رو می خونید بگید که مثلا من تو یه جای بزرگتری مثله تهران نبودم ولی اینطوری نیست چون من خودم تهرانیم و همسرم رشت زندگی می کردند و توصیه هایی که کردم و تجربه هایی که در اختیارتون گذاشتم همشون با در نظر گرفتن شرایط  شهرهای بزرگی مثله تهرانه .

و مهمترین توصیه ای که داشت یادم میرفت اینه که :

حتما حتما حتما هر چیزی رو که در موردش با فیلمبردار ، موزیک ،تالار و... به توافق میرسید کتبا در قراردادتون ثبت کنید و حداقل مبلغ پیش پرداخت رو بهشون پرداخت کنید. با فیلمبردارتون هم در مورد زمان تحویل فیلم و عکس ۱۰۰٪ جدی برخورد کنید.






 
تاریخ درج: 1396/07/18
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:
 

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله توصیه های دوشیزه به همه اونهایی که می خوان به زودی جشن ازدواج بگیرن از مجموع 0 امتیاز