استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

خرید برای عقد محضری

خرید برای عقد محضری
خرید برای عقد محضری : سالن عقد موژان یکی از زیباترین و خوشگل ترین دفاتر ازدواج سمت تجریش ، نیاوران است که لوکس ترین سفره عقد را در منطقه شمال تهران ارائه می دهد . برای خرید عقد محضری دفتر ازدواج موژان خیابان شریعتی کمک بگیرید

دفتر ازدواج تهران
















امروزه ابتدا عروس و داماد هر کدام با یک قطعه عکس و شناسنامه هایشان به دفتر ثبت ازدواج مراجعه می کنند تا در آن جا نامه ای برای انجام آزمایشات پزشکی قبل از ازدواج شامل( ایدز ، هپاتیت ، تالاسمی و ...) و شرکت در کلاس های توجیهی بهداشت و تنظیم خانواده صادر شود.بعد از انجام آزمایش عروس و داماد با در دست داشتن نتیجه آزمایش و شناسنامه های خود هم چنین دو شاهد مرد بالای هجده سال به همراه پدر عروس خانم می توانند برای عقد اقدام کنند . اگر بخواهند می توانند دو باره به دفتر ثبت ازدواج مراجعه کنند تا همان جا به عقد یکدیگر در بیایند که این حالت هزینه ی کم تری خواهد داشت . اما قطعا اقوام درجه ی یک می توانند هنگام عقد حضور داشته باشند. اگر هم دوست داشته باشند که مراسم را در خانه ی پدر عروس و یا در یک میهمانی برگزار کنند ، می توانند عاقد را به محل عقد دعوت کنند.

خطبه ی عقد توسط عاقد در حضور بزرگان مدعو در مراسم و در سکوت میهمانان خوانده می شود و بعد از امضای تعهدات مشترک عروس و داماد حلقه ی ازدواج را در دست یکدیگر کرده و سپس عسل در دهان هم می گذارند . پس از آن خانواده ی داماد هدیه ی عروس خانم را می دهند و خانواده ی عروس نیز به آقای داماد هدیه ای می دهند. سپس اقوام و آشنایان حاضر در مراسم عقد برای پیشکش کردن هدایایشان نزد عروس و داماد می ایند. معمولا هدایای مراسم عقد را سکه های طلا ، پول و جواهرات زینتی تشکیل می دهند که البته عروس و داماد بهتر است این هدایا را با رضایت یکدیگر و در جهت بهبود آینده ی زندگی خود استفاده کنند. بعد از مراسم عقد عروس و داماد وارد مرحله ی دیگری می شوند که عروسی نام دارد و میهمانانی که نسبت دورتری دارند در آن جا منتظر آن ها هستند. البته مراسم عروسی می تواند مدتی بعد از عقد نیز برگزار شود و معمولا در هتل ها ، تالارهای پذیرایی ، منازل و باغ ها برگزار می شود و معمولا مجلس میهمانان با رقص و پایکوبی ، شادی و خوش حالی خود را نسبت به مراسم ازدواج عروس وداماد ابراز می کنند و با شربت ، چای ، شیرینی و میوه و گاهی آجیل از آن های پذیرایی می شود . شب هنگام و بعد از شامی مناسب خواهر عروس یا داماد چاقوی کیک را برای داماد می برد و از او هدیه ای در قبال آن دریافت می کند که این هدیه معمولا پول است. سپس کیک را بین میهمانان تقسیم و از آن ها پذیرایی می کنند . مراسم عروسی در قدیم بین سه تا هفت روز طول می کشیده است که این رسم هنوز در بعضی از نقاط ایران مرسوم است. بعد از مراسم عروسی تعدادی از میهمانان که رابطه ی نزدیکی با عروس و داماد دارند عروس و داماد را تا خانه شان همراهی می کنند و دست آن ها را در دست یکدیگر گذاشته و به داخل خانه شان می فرستند و میهمانان نیز به خانه هاشان برمیگردند.


امروزه شرکت ها و یا افراد مختلفی وجود دارند که کارشان تهیه و تزئین سفره ی عقد است و هنگامی که به آن ها مراجعه کنید می توانید نمونه کارهاشان را در آلبوم هایی ببینید. تنوع سفره ی عقد معمولا به ظروف و رنگ تزئینات به کار برده شده در سفره می باشد . مثلا ظروف عقد می توانند از سفال ، نقره ، کریستال ، آنتیک ، پلی استر و ... باشد و می تواند رنگ های مختلفی داشته باشد. هزینه و مدل سفره ی عقد کاملا به سلیقه و بودجه ی زوج بستگی دارد . اگر سبک سنتی را بیشتر می پسندید می توانید سفره ی عقد خود را از جنس ترمه با ظروف نقره سفارش دهید که معمولا گران ترین سفره ها همین سفره های سنتی می باشد . اما اگر سبک مدرن را بیش تر می پسندید می توانید سفره ای از جنس تورهای رنگی و یا ساتن به همراه ظروف کریستال و ... را سفارش دهید. ظمنا هر چه گل آرایی سفره عقد را بیشتر کنید هزینه ی سفره عقد تان افزایش می یابد اما زیبایی آن چندین برابر خواهد بود .در حال حاضر استفاده از شمع های فانتزی و گل های طبیعی و مصنوعی در تزئین هر چه زیبا تر سفره بسیار نقش پررنگی را پیدا کرده است .


**banktalar.comچگونه مراسم عقد را به صورت مدرن و امروزی برگزار کنیم ؟


هنگام سفارش سفره ی عقد و یا درست کردن و چیدن آن به یک موضوع توجه کنید : سفره ی عقد نباید خیلی شلوغ باشد که هیج چیز حتی عروس در آن جلوه نکند و نباید خیلی خلوت باشد که خالی از شکوه به نظر برسد.

اگر به فکر پایین آوردن هزینه ی ازدواج تان هستید یکی از راه های آن استفاده از هنر خودتان برای سفره ی عقد است.

در  قدیم سفره ی عقد توسط خانواده ی عروس و داماد چیده می شد . بدین ترتیب که وسایل سفره ی عقد توسط خانواده ی داماد خریده می شد و در مراسم بله بران به منزل عروس برده می شد سپس خانواده ی عروس در روز عقد سفره را می چیدند.

در تهیه و چیدن سفره ی عقد توسط خودتان ممکن است کمی دردسر داشته باشید ولی از چند لحاظ به نفع تان است:

1- مقرون به صرفه است .

2- کاملا با سلیقه ی خودتان هماهنگ است.

3-هنر دست خودتان است.

4-تجربه ی چیدن آن به عنوان یک خاطره ی خوش تا آخر عمر همراه تان می ماند.

5-لذتی که در چیدن سفره ی عقد است در سفارش آن نیست.

6-خنچه ی عقد تان را می توانید در سفره های نوروز استفاده کنید و یا آن را یادگاری نگاه دارید.

برای چیدن سفره ی عقد حتما باید از چند نفر از دوستان یا اقوام نزدیک تان کمک بگیرید. بدین ترتیب هم زحمت شما کم می شود و هم دوستان تان را در شادی خود شریک کرده اید. قبل از این که اقدام به خرید یا چیدن وسایل سفره کنید ، حتما چند عکس از سفره ی عقد مختلف ببینیند تا به جزئیات آن آشنا شوید. برای گل آرایی سفره ی عقد هم نگران نباشید شما می توانید دو عدد سبد گل به گلفروشی سفارش دهید و آن ها را در دو طرف سفره بگذارید. برای زیبا تر کردن سفره تان به جز گل از شمع هم حتما استفاده کنید. می توانید تعداد زیادی شمع های وارمر که هزینه خیلی کمی دارند هم در سرتاسر سفره بگذارید و آن ها را موقع شروع مراسم روشن کنید و در عکس و فیلم هایتان جلوه ی زیبایی به سفره شما خواهند بخشید.

لطفا در گذاشتن شمع ها در سفره عقد دقت نمایید که در مسیر رفت و آمد میهمانان و نزدیک عروس و داماد نباشد که کسی دچار مشکل نشود. سعی کنید تمام چیزهایی که برای سفره تان استفاده می کنید طبیعی و قابل استفاده باشد. مثلا از گل مصنوعی ، تخم مرغ ، میوه و سبزیجات مصنوعی و ... استفاده نکنید . زیرا هر چه قدر سفره تان طبیعی تر باشد جلوه ی آن نیز بیشتر خواهد بود و هرگز از مد نمی افتد. ضمنا برای تهیه و خرید لوازم سفره ی عقد اگر ساکن تهران می باشید می توانید به کوچه ی مهران ، برلن و رفاهی سر بزنید.

 اگر همه کارهای عروسی‌تان را انجام داده‌اید و کاملا مهیای مراسم و جشن عروسی هستید، باز هم تا زمانی که عاقد صیغه عقد را جاری نکرده، هیچ چیز رسمی نشده است. بر همین اساس انتخاب محضر برای جاری شدن خطبه عقد و ثبت رسمی ازدواج یکی از ارکان اصلی هر ازدواجی است. ثبت عقد ازدواج در دفتر خانه در ایران برای همه اتباع ایرانی فارغ از دین و مذهب، اجباری است.


مدآنلاین: اگر همه کارهای عروسی‌تان را انجام داده‌اید و کاملا مهیای مراسم و جشن عروسی هستید،  باز هم تا زمانی که عاقد صیغه عقد را جاری نکرده، هیچ چیز رسمی نشده است. بر همین اساس انتخاب محضر برای جاری شدن خطبه عقد و ثبت رسمی ازدواج یکی از ارکان اصلی هر ازدواجی است.  ثبت عقد ازدواج در دفتر خانه در ایران برای همه اتباع ایرانی فارغ از دین و مذهب، اجباری است.

بنده وکیلم؟

اگر قصد دارید مراسم عقد را در خانه  برگزار کنید، کافی است با عاقد هماهنگ کنید تا سر ساعت مقرر با دفتر بزرگ ثبت به خانه شما بیاید. عاقد بعد از اینکه سه بار از عروس خانم وکالت گرفت و بله شنید،عقد را جاری می‌کند و در دفتر مخصوصی ثبت می‌کند و تمام.

 

اما اگر قصد دارید برای جاری شدن خطبه عقد به محضر بروید، نیاز به برنامه‌ریزی و حساب و کتاب دقیق‌تری دارید. اول از همه جایی را در نظر بگیرید که رفت و آمد به آن برای‌تان راحت باشد که نه خودتان اذیت شوید و نه همراهان‌تان. دوم اینکه از قبل مشخص کنید چه کسانی قرار است همراه شما در محضر حضور داشته باشند، آن وقت می‌توانید درباره بزرگی و کوچکی و امکانات محضر تصمیم‌گیری کنید.


آزمایش‌های قبل از ازدواج

 

اگر قرار است عقد کنان در مناسبت خاصی مثلا یکی از اعیاد یا جشن‌ها برگزار شود، حتما از یک ماه قبل به فکر انجام هماهنگی‌های لازم باشید و گرنه محال است بتوانید محضری پیدا کنید که وقت داشته باشد. هر چقدر تعداد میهمانانی که به محضر می‌آیند کمتر باشد، برگزاری مراسم راحت‌تر انجام خواهد شد. بهتر است برای جلوگیری از شلوغی و ازدحام از بردن بچه‌ها به محضر خودداری کنید و فقط بزرگ‌ترهای دو خانواده همراه‌تان باشند. مسلما شما تنها عروس و داماد محضر مورد نظر نیستید، بنابراین خیلی زود یا خیلی دیر به آنجا نروید تا اگر قبل یا بعد از شما، عقد کنان دیگری در حال انجام بود، تداخل و بی‌نظمی ایجاد نشود. وقتی به محضر می‌روید یک سبد گل همراه داشته باشید. بودن یک سبد گل زیبا عکس‌های شما را زیباتر خواهد کرد و به زیبایی مراسم نیز می‌افزاید.


بعضی از زوج‌ها دوست دارند موقع عقد قرآن و آینه و شمعدان خودشان را داشته باشند و اولین بار بعد از عقد تصویر دو نفره‌شان را در آن ببینند. اگر شما از این دسته هستید، قرآن و آینه و شمعدان‌تان را با خود به محضر ببرید و در کنار سفره بگذارید. اگر رسم دارید، چادر سفید عروس سر کنید، چادرتان را همراه داشته باشید و قبل از اینکه خطبه عقد خوانده شود، سرتان کنید. البته بعضی مادرشوهرها دوست دارند خودشان چادر را روی سر عروس بیندازند.

در بعضی خانواده ها هم بردن نان سنگک و پنیر و سبزی معمول است. بعضی خانواده‌ها هم پارچه سفید و قندی که روی سر عروس می‌سایند را خوش‌یمن می‌دانند و دوست دارند آنها را همراه خودشان ببرند و بعد تکه‌های آن پارچه را به دختران دم‌بخت بدهند، اگر شما هم چنین اعتقادی دارید، قند و پارچه را از خانه با خودتان ببرید. اگر برای پذیرایی بعد از عقد با محضر هماهنگ نکرده‌اید، خودتان یک جعبه شیرینی و یک سبد میوه همراه‌تان ببرید.

 

یادتان نرود که روز محضر جواب آزمایش‌های قبل از ازدواج‌تان را همراه داشته باشید. همین طور اصل شناسنامه عروس و داماد و شاهدان عقد مورد نیاز است. لطفا قبل از اینکه به محضر بروید، در مورد اینکه چه کسانی شاهد عقد باشند، تصمیم‌گیری کنید تا بعدا برای عمو و دایی و پدربزرگ و .... دلخوری پیش نیاید. کنترل کنید همه مدارک لازم را هم همراه داشته باشید. یک نکته بسیار مهم دیگر، آگاهی از شرایط عقد است. به نفع خودتان است قبل از اینکه راهی محضر شوید، عقد نامه دوست یا فامیلی را که به تازگی ازدواج کرده بخوانید و بدانید قرار است چه چیزهایی را امضا کنید و پای چه تعهداتی باید بمانید.

اگر علاوه بر آنچه در عقد نامه‌ها نوشته شده، می‌خواهید شرایط دیگری مثل حق انتخاب محل سکونت، حق کار، حق طلاق و ... داشته باشید، از قبل با همسرتان هماهنگ کنید و بعد از اینکه به نتیجه قطعی رسیدید، از عاقد بخواهید آن موارد را در صورتی که منع قانونی ندارند، در عقد نامه شما اضافه کند. آماده شدن سند ازدواج یا همان عقد نامه چند روزی طول می‌کشد معمولا بعدا آن‌را از دفتر خانه تحویل خواهید گرفت. قبل از جاری شدن خطبه عقد نیز عاقد درباره شرایط ازدواج و شرایط ضمن عقد، برای زوج توضیح می‌دهد. بهتر است در این زمان به جای رویابافی و بازیگوشی، به سخنان او گوش کنید و اگر چیزی برایتان جای سوال دارد یا مفهوم نیست، بپرسید.

یک عقد چند آب می خورد؟

اما در مورد هزینه ثبت ازدواج هم بد نیست نکاتی را بدانید. محضرها برای ثبت عقد ازدواج معمولا هزینه تعریف شده‌ای دریافت می‌کنند. این هزینه که از طرف سازمان ثبت برای آن‌ها تعریف می شود مبلغ ثابتی است . اما در دفاتر مختلف و بر اساس خدماتی که به شما ارائه می‌دهند هزینه‌های متفاوتی از شما دریافت می‌شود. برای مثال وجود اتاق عقد مجزا، سفره عقدی مفصل یا ساده، نیروی خدماتی پذیرایی کننده از میهمانان شما، عکاسی و فیلمبرداری و… از جمله خدمات اضافه‌ای است که در بعضی دفاتر ارائه می‌شود و طبیعتا هر چقدر مزایا و امکانات بیشتر و بهتری در اختیار شما گذاشته شود، هزینه‌ها نیز افزایش خواهند یافت.

 

اول از همه خیال‌تان را راحت کنیم که دفترداران معمولا به شما تخفیف نمی‌دهند و چه بسا شیرینی هم از شما بخواهند. بنابراین بهتر است از چند جا قیمت بگیرید و امکانات‌شان را بسنجید و مناسب‌ترین جا را انتخاب کنید. اگر قرار است روز عروسی تان هم در محل برگزاری مراسم اتاق عقد داشته باشید، بهتر است محضر را ساده‌تر انتخاب کنید تا هزینه زیادی به شما تحمیل نشود. به هر حال به طور متوسط حدود 200هزار تومان هزینه عقدتان خواهد شد و هر چه محضر مجلل‌تر باشد، قیمت افزایش خواهد یافت. به طور کلی محضرها در شمال و غرب تهران گران‌تر از شرق و مرکز هستند.

امروزه با توجه به آداب و رسوم و فرهنگ هر خانواده ای جشن نامزدی در بین اقوام مختلف ایرانی متفاوت برگزار می شود. جشن نامزدی از جشنهای واجب نیست و قابل حذف است

در ایران در دورانهای مختلف جشن نامزدی ( شاید گاهی با نامهای مختلف ) وجود داشته است. امروزه نیز با توجه به آداب و رسوم و فرهنگ هر خانواده ای این جشن به صورتی متفاوت در بین اقوام مختلف ایرانی برگزار می شود. البته قابل ذکر است که جشن نامزدی از آن رسوم واجب نیست و به دلایل مختلف بعضی از خانواده ها آن را حذف کرده اند.
تمام آنچه که در رابطه با جشن نامزدی و چگونگی برگزاری آن باید بدانید

جشن نامزدی معمولا برای اعلام وصلت بین دو خانواده و آشنایی اقوام دو طرف با یکدیگر برگزار می شود. البته این آشنایی که میگوییم مربوط به خانواده هایی است که قبل از وصلت شناختی از هم نداشته اند و با هم قوم و خویش نبوده اند. البته این جشن تنها برای آشنایی نیست، بلکه برای جشن و پایکوبی و شاد بودن از این ازدواج است. اما این جشن در بین هر خانواده ای تفاوتهایی دارد، بعضی ها جشنی خانوادگی و کوچک برگذار میکنند و عده ای دوست دارند جشنی با شکوه برگزار شود و خانواده هایی هم هستند که اعتقادی به برگزاری جشن نامزدی ندارند و آن را خرجی اضافه می دانند.
برگزاری جشن نامزدیخرید حلقه نامزدی

حلقه نامزدی انگشتری است که به عنوان نشان دست عروس خانم می کنند تا رابطه بین آن دو را به طور رسمی اعلام کنند. این حلقه گاهی به سلیقه خانواده داماد برای عروس خریداری می شود و در روز نامزدی و یا بله برون آورده می شود، و گاهی هم خود عروس و داماد به همراه هم برای خرید می روند تا هم به سلیقه خودشان خریداری شود و هم مطمئن باشند که انگشتر اندازه دست عروس است.
به هنگام خرید حلقه نامزدی این نکات را به خاطر بسپارید :

سعی کنید برای حلقه نامزدی حلقه ای را انتخاب کنید که متناسب با انگشتان عروس باشد. اگر انگشتانی ظریف و کوچک دارید حلقه هایی ظریف انتخاب کنید زیرا حلقه هایی که دارای نگین های درشت و بزرگ هستند متناسب با انگشتتان نیست.

سعی کنید رنگ حلقه را متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید، طلای زرد با پوست سفید جلوه و زیبایی دارد و ترکیبی از طلای سفید و زرد با پوستهای گندمی تناسب دارد.

میتوانید حلقه ای ساده برای نامزدی خریداری کنید تا حلقه عروسیتان خود را بیشتر نشان دهد و جلوه بیشتری داشته باشد. زیرا دو حلقه بزرگ و پر نگین در کنار هم جلوه و زیباییش را از دست می دهد.

خرید حلقه نامزدی بر اساس رنگ پوست
چه رنگ لباس نامزدی ؟!

برای انتخاب لباس نامزدی باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. اولین نکته اینکه سعی کنید رنگی را برای لباستان انتخاب کنید که با رنگ پوستتان هماهنگ باشد تا جذابیتتان را دو چندان کند. اگر به غیر از مراسم نامزدی جشن عقد هم دارید بهتر است لباسی ساده را برای مراسم نامزدیتان انتخاب کنید. نکته بعدی که اهمیت بسیاری دارد این است که بهتر است لباس نامزدی تان به رنگ سفید، شیری، کرم و … نباشد تا از لباس عروسیتان متمایز باشد.

اگر اندامی درشت و چاق دارید پیشنهاد می شود که از رنگهایی تیره چون آبی و بنفش تیره استفاده کنید و فراموش نکنید که لباستان ساده باشد چون مدلهای پف دار و چین دار متناسب با اندامتان نیست.

با داشتن اندامی لاغر و باریک انتخاب رنگی بیشتری خواهید داشت. همچنین میتوانید لباس مدل عروسکی و دامن پف دار انتخاب کنید. البته اینها پیشنهاداتی کلی است و برای انتخاب مدلی مناسب حتما باید به فرم اندامتان توجه داشته باشید.

رنگ لباس نامزدی نباید سفید باشد شما می توانید از رنگهای دیگر استفاده کنید

اگر مراسم نامزدی شما در جمعی خانوادگی و دوستانه است میتوانید به سراغ بلوز و دامن و یا کت و دامنی شیک بروید، حتی می توانید انتخابی از انواع پیراهن های مدل کوتاه داشته باشید. لباسی را انتخاب کنید که کاملا سایز خودتان باشد. لباسهای خیلی تنگ و یا گشاد مناسب نامزدیتان نیست.

مدل لباس نامزدی برای اندامهای مختلف

باز هم قید میکنیم که لباسی را انتخاب کنید که سایز خودتان باشد، اگر اندامی درشت و چاق دارید با این تصور که اگر مدلی گشاد انتخاب کنید عیوب اندامتان را می پوشاند، سخت در اشتباهید.

همیشه لباسی را انتخاب کنید که زیبایی اندامتان را نشان دهد و عیبی اگر وجود دارد را بپوشاند.

باید لباسی را انتخاب کنید که عیبهای بدنتان را بپوشاند.
اول شناخت اندام بعد انتخاب لباس

اگر خیلی قدبلند و یا خیلی قد کوتاه هستید لباسی را انتخاب کنید که این کوتاهی و بلندی را به صورت بارز نمایان نسازد. یکی از انتخابهای مناسب برای افراد قد بلند لباسی پف دار است و برای افراد قد کوتاه لباسی با کمر افتاده پیشنهاد می شود.

شکل و فرم بدنتان را در نظر بگیرید و بعد لباستان را انتخاب کنید.

برای اندام سیبی شکل لباسی با یقه هفت پیشنهاد می شود، سعی کنید مدل لباستان را ساده انتخاب کنید.

برای اندام گلابی شکل پیشنهاد ما با شما انتخاب لباسی بالاتنه تنگ با دامنی بلند است.

اگر اندام شما ساعت شنی است بهترین انتخاب برای شما لباس مدل ماهی است.
آرایش عروس در مراسم نامزدی

برای جشن نامزدی به سراغ آرایشهای غلیظ و گریم نروید، بهترین آرایش برای جشن نامزدی آرایشی لایت و ملایم است تا با آرایش جشن عروسی تفاوت بسیار داشته باشد. سعی کنید چهره دخترانه خود را حفظ کنید و آرایشی را انتخاب کنید که سنتان را بیش از چیزی که هست نشان ندهد.
عروس خانم از یک آرایش ملایم و کم رنگ استفاده کند ضمن آنکه باید طوری آرایش نماید که با آرایش جشن عروسی متفاوت باشدمحل برگزاری جشن نامزدی

با توجه به اینکه قرار است جشن نامزدی ای ساده و یا بزرگ و تجملی داشته باشید میتوانید محل برگزاری مراسم در منزل و یا در تالار و باغی بزرگ برگزار کنید. اینکه بخواهید جشنی تجملاتی داشته باشید و یا ساده بنا به سلیقه خودتان است. اگر قرار است مراسم را در خانه برگزار کنید میتوانید خودتان غذا را تهیه کنید و یا اینکه با یکی از جاهایی که کار تهیه غذا و پذیرایی را بر عهده دارند قرارداد ببندید. برای نوشیدنی هم با توجه به فصل چای و قهوه و یا آبمیوه و انواع اسموتی را انتخاب کنید.



بهترین کادو برای مراسم عقد


بهترین کادو برای مراسم عقد می تواند یک شاخه گل یا میلیون ها تومان پول نقد و طلا باشد که انتخاب هر کدام بستگی به رسم و رسومات ، بودجه فعلی و نسبت فامیلی شما با عروس و داماد دارد. طبق پیشینه و اطلاعات به دست آمده در مورد هدیه سر سفره عقد می توان به چند نمونه رایج اشاره کرد: سکه طلا، سکه گرمی، پول نقد، کارت هدیه، تکه ای طلا و شاخه گل هایی از جنس نقره و طلا. در واقع بهترین کادو برای مراسم عقد موارد ذکر شده می باشند.

البته افرادی که عقد محضری می گیرند و بعد از آن مهمان های خود را برای صرف شام و کمی خوشحالی بابت این وصلت فرخنده به جای دیگری مانند باغ تالار دعوت می کنند، مهمان هایشان می توانند نصفی از کادوی خود را سر عقد و نصفی را در جشن عقد به عروس و داماد تقدیم کنند و یا تمامی کادوی مد نظر را سر سفره عقد و یا در جشن تقدیم کنند. انتخاب هر کدام به سلیقه و خواست خودتان می باشد.

به طور کلی هیچ قانونی در مورد بهترین کادو برای مراسم عقد وجود ندارد و شما هرچیزی که دوست دارید می توانید به عنوان هدیه تقدیم عروس و داماد کنید.
کمی خلاق باشید!

برای این که هدیه ای خاص تقدیم عروس و داماد کنید و آن ها تا آخر عمرشان کادوی شما را فراموش نکنند می توانید کمی سلیقه به خرج دهید و هدیه تان را به صورت خاص بپیچید و تزیین کند. به طور مثال اگر هدیه تان نقدی است می توانید تراول ها را به صورت یک دسته گل زیبا همراه با روبان های رنگی یا مروارید تزیین کنید.

اگر کادویتان طلا و کارت هدیه است می توانید آن را درون یک جعبه موزیکال با موسیقی مورد علاقه داماد یا عروس بگذارید! نمی دانید این قبیل هدیه ها تا چه حد طرف مقابل را تحت تاثیر قرار می دهد و او را هیجان زده می کند زیرا مقدار پولی که درون آن کارت است اصلا به چشم نمی آید بلکه از این که آهنگ مورد علاقه او را می دانستید و بابت پیدا کردنن آن وقت گذاشته اید مهم است، پس همیشه هم به دنبال هزینه های سنگین نباشید.
متوقع نباشیم!

هم این که بزرگانی در فامیل و اقوام خود دارید و آن ها را به حضور برکتشان با دهای خیرشان برای خوشبختی شما به بهترین و شگفت انگیز ترین شب زندگیتان دعوت کرده اید کافیست! توقع نداشته باشید آن ها هدیه های سنگین و گران قیمتی برایتان بیاورند و اگر نیاوردند از دست آن ها ناراحت شوید. همین که یک خانواده ای بزرگ و شاد دارید و در تمامی مراسم های خود اصالتتان را نشان می دهید به نظر ما بهترین هدیه است.

نکته قابل توجه این که فضای محضرخانه ها محدود است و شما تنها به تعدادی زیر 50 نفر مهمان باید بسنده کنید، تنها بزرگ ترهای فامیل و افرادی که از خوشبختی شما خوشحال می شوند را دعوت کنید و از آن ها بخواهید برای آغاز زندگی مشترک پر عشقتان دعای خیر کنند.




از زمان های قدیم مهمانان دعوت شده به مراسم عروسی، برای شروع زندگی عروس و داماد هدایایی به آنها پیشکش می کردند. در واقع مراسمی تحت عنوان پاتختی مرسوم بود که یک یا چند روز پس از عروسی در خانه عروس برگزار می شد و مهمانان که اغلب آن ها را خانم ها تشکیل می دادند، به این مراسم دعوت می شدند و فردی از اقوام نزدیک عروس یا داماد هدایا را اعلام می کرد و از طرف عروس و داماد تشکر می نمود.

چند سالی است که رسم پاتختی در بین رسوم ازدواج کم رنگ تر شده است و عروس و داماد در کارت عروسی قید می کنند که مراسم پاتختی هم زمان با عروسی برگزار می شود تا مهمانان بدانند جشن پاتختی در میان نیست. بعضی از زوجین نیز برای این که مهمانان در دادن هدیه در معذوریات قرار نگیرند، در کارت عروسی نیز چیزی نمی نویسند.

در گذشته هدایای غیر نقدی مرسوم بود؛ چیزهایی مانند پتو، ساعت دیواری، شیرینی خوری، پشتی، گلدان و .... از هدایای معمول در مراسم های پاتختی گذشته بودند. به همین دلیل پس از مراسم پاتختی، تعدادی ساعت دیواری، پتو و اقلامی که شاید عروس خانم در جهیزیه با خود به همراه آورده بود، روی دست عروس خانم و آقا داماد می ماند. از این رو کم‌کم و با گذشت زمان این رسم تغییر کرد و مهمانان غالبا از آوردن کالا به عنوان کادوی عروسی خودداری می کنند.
اگر عروس و داماد هستید:

اگر در شرف ازدواج هستید هیچ گاه به امید گرفتن هدایای عروسی و جبران مخارج عروسی با هدایای مهمانان برنامه ریزی عروسی را انجام ندهید؛ چرا که ممکن است هدایایی که می گیرید با انتظارات شما متفاوت باشد و شما بمانید و هزینه هایی که صرف عروسی کرده اید. علاوه بر این مهمترین نکته ای که می توان در زمینه هدایای عروسی اشاره کرد این است که مهمانان شما با حضور خود، به مجلس عروسی شما شکوه و گرما می بخشند، بنابراین اگر تنها حضور آن ها برای شما کافی باشد به این موضوع زیباتر نگاه کرده اید.
اگر مهمان هستید:

در صورتی که به یک مراسم عروسی دعوت شده اید بهتر است جهت یادبود و تبریک، مطابق سنت هدیه ای هرچند کوچک تقدیم عروس خانم و آقا داماد کنید. البته بسیاری از مهمان ها دقیقا نمی دانند بهتر است چقدر برای کادوی عروسی هزینه کنند؛ اما در ادامه نکاتی که باید در تهیه کادوی عروسی به آن توجه کنید آورده شده است.
درآمدتان چقدر است؟

شما از دعوت به یک جشن عروسی باید خوشحال باشید و از رفتن به این مهمانی لذت ببرید. بعضی افراد وقتی متوجه دعوت شدنشان به مراسم عروسی می شوند اولین نکته ای که به یاد می آورند زحمت خرید هدیه است. لازم نیست خارج از توان مالی خود هدیه بگیرید. مطمئنا اگر عروس و داماد شما را دوست داشته باشند ، حضور شما را در مراسم کافی می دانند. اگر درآمد و وضعیت مالی خیلی خوبی دارید و با خانواده عروس و داماد اختلاف طبقاتی دارید، باز هم بهتر است هدیه ای متعادل و معقول تهیه کنید تا اگر عروس و داماد و خانواده ها به مراسم ها و جشن های شما دعوت شدند، برای تهیه هدیه ای در سطح هدیه شما معذب نباشند.
نسبت شما با عروس خانم و آقا داماد چیست؟

این که شما از اقوام درجه یک هستید یا درجات دیگر در میزان و ارزش کادوی عروسی تاثیر خواهد گذاشت. بدون شک انتظاری که از پدر عروس و پدر داماد وجود دارد، با یک دوست یا یکی از اقوام دور بسیار متفاوت است. به طور معمول هدیه پدر و مادرها کمکی جهت جبران هزینه ها و مخارج پیش و پس از عروسی است. پس اگر از اقوام نزدیک هستید، باید در انتخاب کادو کمی دست و دلبازی به خرج دهید.
مجرد یا متاهل؟!

این که شما متاهل هستید یا مجرد در کادوی شما تفاوت ایجاد می کند. دقت کنید که در صورتی که با همسر خود در مراسم عروسی حاضر می شوید، نیازی به دو کادو نیست، بلکه یک هدیه را از طرف هر دو نفر به عروس خانم یا آقا داماد تقدیم کنید. اگر مجرد هستید معمولا توقع از شما کمتر از یک خانواده دو نفره و افراد متاهل است.
کادوی نقدی یا وسایل منزل

سوالی که معمولا برای مهمانان پیش می آید این است که: بهتر است کادوی نقدی بدهیم یا لوازم و وسایل منزل؟ اگر از جهیزیه عروس خانم با خبرید و می دانید کدام وسیله را در جهیزیه ندارد یا شخصا از شما خواسته وسیله خاصی را به عنوان کادوی عروسی هدیه دهید، می توانید به جای کادوی نقدی، آن وسیله را تهیه کنید. در این حالت کادوی شما به عنوان یادگاری نیز تلقی می شود؛ که تا سالها در منزل عروس و داماد مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر از لوازم مورد نیاز آن ها باخبر نیستید هدیه نقدی مناسب‌تر است. اگر علاقه ای به قرار دادن پول در پاکت های تزئین شده ندارید، می توانید کارت هدیه، سکه های گرمی، گل طلا، گل نقره، سکه نقره، طلا، دلار و یا پول های تزئین شده هدیه دهید. در صورتی که در جریان برنامه های بعد از عروسی آن ها هستید می توانید به عنوان هدیه، تورهای مسافرتی و یا هزینه اقامت در هتل یا بلیط رفت و برگشت جهت ماه عسل عروس و داماد را تهیه کنید.


سالن عقد در غرب تهران
سالن عقد در قم
سالن عقد در اهواز
سالن عقد در تبریز
سالن عقد در تهرانپارس
سالن عقد در اندیشه
سالن عقد در اسلامشهر
سالن عقد در اراک
سالن عقد در امل
سالن عقد در انزلی
سالن عقد در ایذه
سالن عقد در بوشهر
سالن عقد در برازجان
اتاق عقد در بابل
سالن عقد در فضای باز
سالن عقد با شام
سالن عقد با پذیرایی شام
سالن عقد بوشهر
سالن عقد بهشت برازجان
سالن عقد بزمینه
محضر با اتاق عقد در تهران
سالن عقد در پونک
سالن عقد در پیروزی
اتاق عقد در پیروزی
اتاق عقد در پاسداران
اتاق عقد در پاکدشت
سالن عقد شیک در پونک
سالن عقد در خیابان پیروزی
سالن عقد پاسداران
سالن عقد در تهرانسر
اتاق عقد در تهرانپارس
اتاق عقد در تهران
اتاق عقد در تبریز
سالن عقد خاطره در تبریز
سالن عقد در جهانشهر کرج
سالن عقد در جهرم
اتاق عقد در جمکران
سالن عقد شیک در جنوب تهران
سالن عقد جنوب تهران
سالن عقد جهرم
سالن عقد جهانشهر
سالن عقد جنت اباد
سالن عقد ژالان جهرم
سالن عقد در چالوس
سالن عقد چهاردانگه
سالن عقد چالوس
اتاق عقد در حرم امام رضا
اتاق عقد در حرم حضرت معصومه
سالن عقد حرم حضرت معصومه
سالن عقد حرم شاهچراغ
سالن عقد حرم امام رضا
سالن عقد حاج آقا طلایی
سالن عقد حکیمیه
سالن عقد حرم
رزرو اتاق عقد در حرم حضرت معصومه
سالن عقد در خیابان دماوند
سالن عقد خاطره در شیراز
سالن عقد خاطره در قم
سالن عقد خاطره در اهواز
سالن عقد خوانی در اردبیل
سالن عقد در دفتر ازدواج
سالن عقد دیت در شیراز
سالن عقد دیت شیراز
سالن عقد دوشیزه
سالن عقد دیت
سالن عقد دانیال
اتاق عقد در رشت
اتاق عقد در رسالت
سالن های عقد در رشت
اجاره سالن عقد در رشت
سالن عقد آزالیا در رشت
سالن عقد شیک در رشت
سالن عقد در گلسار رشت
سالن عقد گلستانه در رشت
سالن عقد راد کرج
سالن عقد در زنجان
سالن عقد زیبا در تهران
سالن عقد زرین
سالن عقد زرین تهرانپارس
سالن عقد زنجان
سالن عقد زرین تهران
سالن عقد زیبا
سالن عقد زیتون
سالن عقد زنبق
سالن عقد ژالان
سالن عقد در ساری
سالن عقد در ستارخان
سالن عقد در سبزوار
سالن عقد در سمنان
سالن عقد شیک در سعادت آباد
سالن عقد سپید تهرانپارس
سالن عقد سپید
سالن عقد ساری
سالن عقد سروش کرج
سالن عقد در شریعتی
سالن عقد در شرق
سالن عقد در شهرکرد
سالن عقد در شهرک غرب
سالن عقد در شهران
سالن عقد صدف
سالن عقد صادقیه
اتاق عقد صدف
سالن عقد طلایی پاسداران
سالن عقد طلایی
اتاق عقد طلایی
سالن عقد ظرفیت بالا
سالن عقد با ظرفیت بالا
سالن عقد عمارت ماندگار مشهد
سالن عقد عرشیان
سالن عقد عرشیان کرج
سالن عقد عمارت ماندگار
سالن عقد علوی
سالن عقد عظیمیه کرج
سالن عقد و عروسی ایرانیان استان آذربایجان شرقی، تبریز
سالن عقد آسمان عظیمیه
سالن عقد و عروسی ایرانیان
سالن عقد در غرب
اتاق عقد در غرب تهران
قیمت سالن عقد در غرب تهران
سالن عقد غرب تهران
سالن عقد غرب
سالن عقد شهرک غرب
اتاق عقد شیک در غرب تهران
سالن عقد در فضاي باز
سالن عقد در فردیس کرج
اتاق عقد در فضای باز
سالن عقد فضای باز
سالن عقد فلکه اول تهرانپارس
سالن عقد فرش قرمز خمینی شهر
سالن عقد فرنیک اصفهان
سالن عقد فرمانیه
سالن عقد فردیس
سالن عقد تشریفاتی فرمانیه
سالن عقد در قزوین
سالن عقد در قلهک
اتاق عقد در قم
اتاق عقد در قرچک
سالن های عقد در قم
سالن عقد قم
سالن عقد در کرمانشاه
اتاق عقد در کرج
سالن تشریفات عقد در کرج
سالن عقد در مهرشهر کرج
سالن عقد آسمان در کرج
سالن عقد در گرگان
سالن عقد گلستانه رشت
سالن عقد گرگان
سالن عقد گلستانه
سالن عقد رز گلد
اتاق عقد گلسار رشت
سالن عقد در لاهیجان
سالن عقد در لواسان
سالن عقد لاکچری در تهران
اتاق عقد در لاهیجان
سالن عقد لیلیان
سالن عقد لیندا قم
سالن عقد لاریس
سالن عقد لاکچری تهران
سالن عقد لاکچری
سالن عقد در مرزداران
سالن عقد در ملاصدرا
سالن عقد در مرکز تهران
سالن عقد در مازندران
سالن عقد مجلل در تهران
سالن عقد مجلل در تبریز
اتاق عقد در مشهد
سالن عقد در نارمک
سالن عقد در نیاوران
اتاق عقد در نیرو هوایی
سالن عقد نشان
سالن عقد نشان نیروی هوایی
سالن عقد نفس
سالن عقد نسیم برازجان
سالن عقد در ونک
اتاق عقد در ورامین
سالن عقد وصال رشت
سالن عقد وی ای پی
سالن عقد و ازدواج
سالن عقد و دفتر ازدواج نشان
سالن عقد و ازدواج آدخت
سالن عقد و دفتر ازدواج نشان استان تهران، تهران
سالن عقد در همدان
سالن عقد در هروی
سالن عقد هرمس
سالن عقد هیرمان
سالن عقد هیرمان (شهرک غرب)
سالن عقد همراه با شام
سالن عقد همدم
سالن عقد هور
سالن عقد هرمس اینستاگرام
سالن عقد در یزد
سالن عقد یاسین
سالن عقد یاقوت ارومیه
سالن عقد یاسین تهرانپارس
سالن عقد یزد
سالن عقد یادمان کرج
سالن عقد کلبه ی خوشبختی
سالن عقد عطر یاس

تاریخ درج: 1398/09/07
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله خرید برای عقد محضری از مجموع 0 امتیاز