استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

دسته گل در دست عروس نماد چیست ؟

دسته گل در دست عروس نماد چیست ؟
حتما شما هم شاهد پرتاب کردن دسته گلی که عروس به سمت مهمانان مجرد خود پرتاب می کند بوده اید. همان زمانی را که دست های افراد مجرد فامیل برای دریافت آن دسته گل بالا آمده و برای دریافت آن به شوخی و جدی تقلا می کنند.


شاید انتخاب دسته گل عروسی برای عروس و هماهنگی آن با سایر وسایل مراسم برای او از اهمیت برخوردار باشد؛ اینکه چه دسته گلی را در دست گرفته و با خود حمل کند برایش بسیار مهم است.




گل فروشی دل


اما شاید تمام عروس ها ندانند که هر کدام از گل ها مفهوم خاصی را با خود به همراه دارند و مسلم است که هیچ عروسی مایل نیست که پیام اشتباهی را برای اطرافیان خود با گرفتن گل های نامربوط داشته باشد. واقعیت آن است که عروس آنقدر درگیر سایر مسائل مرتبط با مراسم عروسی خود است که کمتر به این موضوع فکر می کند یا لااقل انتخاب دسته گل عروسی جزو انتخاب های اولیه و مهم ترین انتخاب او نیست.

دسته گل عروس در دست عروس

سنت در دست گرفتن گل به روم باستان بازمی گردد. گل ها اصلی ترین بخش تزئین مراسم عروسی در روم باستان به شمار می آمدند و سمبل آغاز، وفادارای و باروری بودند.

در قرون وسطی گیاهان جایگزین بیشتری برای گل ها بودند که در میان خصوصا از گیاهانی چون شوید و سیر استفاده می شد چرا که این تصور وجود داشت که این گیاهان شیطان را می رانند و بد یمنی را نیز را به دور می کنند.

دسته گل عروس جدید 96

گیاه شوید برای بالا بردن کیفیت معاشقه زوج جوان توصیه می شد. کاملا آشکار است که پیشینیان ما نیز به دنبال ترکیباتی برای افزایش قوای جنسی بودند.

در دوران ویکتوریا بود که استفاده از گل ها در مقایسه با گیاهان برای ابراز عشق کاربرد بیشتری پیدا کرد و گل ها با حفظ معنای عشق در مراسم ازدواج رواج پیدا کردند. اگر به زمان کنونی باز گردیم، گل ها اکنون نیز چنین رسالتی را به نشانه عشق بر عهده دارند و بسیاری از برنامه ریزان مراسم ازدواج آن را در مراسم و در دسته گل عروس از مصادیق مهم مراسم عروسی تلقی می کنند.

دسته گل عروس 2017

شایعه ای نیز در اینترنت پراکنده شده بود که در قرن ۱۵ ام میلادی عروس ها برای اینکه بوی بهتری داشته باشند این دسته گل ها را با خود حمل می کردند چرا که در آن زمان افراد تنها سالی یک بار به حمام می رفتند. البته این ادعا کاملا نقض شده و جای شکر آن باقی است که سندیتی برای واقعی بودن آن وجود ندارد و همان اندیشه اصلی رمانتیک و عاشقانه در پس در دست گرفتن دسته گل در مراسم عروسی تایید می شود.


تاریخ درج: 1396/01/27
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:
 

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله دسته گل در دست عروس نماد چیست ؟ از مجموع 0 امتیاز