استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

راه های مقابله با استرس شب عروسی

راه های مقابله با استرس شب عروسی
به گزارش دوشیزه به نقل از سیمرغ : ازدواج يک پيشنهاد هيجان انگيز است و زندگي را تغيير مي دهد. ولي هميشه يک احساس ناشي از نگراني را به همراه دارد. نگراني از مقدمات برگزاري جشن عروسي. حتي اگر قرار باشد اين روز بزرگ در زندگي را يک سال ديگر و يا بيشتر جشن بگيريد،








دراجراي خيلي موارد ممکن است نقصان پيش آيد. خود من به عنوان کسي که اين مطالب را مينويسد، آرزو داشتم که اي کاش قبل از برگزاري مراسم عروسي ام اين موارد را ميدانستم. آينده نگري بهترين راهنما است. حتي با وجود لذتي که از جشن عروسي خود بردم، ولي اگر قرار بود آن روز دوباره تکرار شود در بعضي از موارد تغييرات کوچکي را لحاظ خواهم کرد.





1 - طي اين دوره شما حداقل با يک نفر مخالفيد، از او مي رنجيد و نسبت به او ابراز گناه خواهيد داشت
جشن عروسي شبيه به برگزاري يک مهماني بزرگ است (که طبيعتا استرس آور است). علاوه بر آن اين مهماني بزرگ مثل يک توپ خيالي است که هر که از راه مي رسد آن را به مسير مورد نظر و به صلاح خود شوت ميکند. بعضي افراد ذاتاً دوست دارند در مرکز توجه و برنامه ريزي هاي اينگونه باشند.
متوجه خواهيد شد که نامزدتان نسبت به رنگ دستمال روميزي يک ايده مضحک دارد که سر آن تا مرز جنگ با شما مخالفت مي کند. و يا بد تر اينکه وي هيچ علاقه اي ندارد که در مورد رنگ دستمال حتي ابراز نظر کند. شما ممکن است بدخواهانه اسم عده اي را از ليست مهمانان حذف کنيد يا مخارج هنگفتي را صرف تهيه لباس نماييد.

در ذهن خود موازنه اي ايجاد کنيد مبني بر اينکه جشن ازدواج تنها مختص به خود شما نيست و بدانيد که در پايان، اين روز متعلق به شماست. شما خيلي نسبت به اين موضوع نگران هستيد که ديگران در باره تصمياتي که براي اين جشن گرفته ايد چه فکري مي کنند و بسيار تلاش ميکنيد که اطرافيان دخيل در اين مراسم را راضي نگه داريد. مگر اينکه قصد داشته باشيد مخفيانه ازدواج کنيد، در غير اين صورت مي بايست به نظر اطرافيان به ويژه اعضاي نزديک خانواده که در اين رويداد مبارک با شما سهيم هستند احترام بگذاريد. اما در همين زمان تشخيص مي دهيد که آزرده مي شويد. نگاهي به عقب داشته باشيد، که اين يک روز مشترک بين شما و همسرتان است و نه ديگران، و به همين دليل نسبت به نظر ديگران و اينکه خواست آنها چيست نگران نباشيد.

2 - دو دل بودن هم به اندازه يک عروس خود پسند و خود محور بد است
از تصميم گيري متنفرم. حاضرم يک تي شرت کهنه بپوشم ولي در خصوص اينکه کجا و کي براي خريد برويم تصميم نگيرم و سعي ميکنم جايگزين داشته باشم. اما ازدواج با ميليونها تصميمي که مي بايست اتخاذ گردد براي من يک شکنجه واقعي بود. نه اينکه بگويم هر عروس و دامادي اين مشکل را خواهد داشت و با يک برنامه ريزي ابدي از پيش تعيين شده قدم در اين جشن خواهند نهاد، ولي اين ميليون ها تصميم مي تواند شما را از پاي درآورد.

3 – اگر شما در مورد هر تصميمي دو دل هستيد، دست نگه داريد يا تا جايي که زمان ايجاب مي کند به بهترين شکل تلاش خود را بکنيد
تا جايي که توان داريد، با هر چه در دسترس داريد و در هر جايي که هستيد تلاش خود را بکنيد.
من نميتوانستم در مورد مدل آرايش مو ساقدوش هايم بي تفاوت باشم ، اما وقتي نميدانستم دقيقا چه چيزي مي خواهم، به نگراني هاي عروسي ام افزوده شد. قبل از دخيل کردن ديگران، خواسته خود را مشخص کنيد. حداقل به خاطر مسائل مهمتر.

4 - مسائل مهمتر در اولويت باشند
جشن ازدواج يک رويداد به ياد ماندني و زيبايي است که يک بار و به بهترين نحو در زندگي شما رخ مي دهد. به همين دليل، شما که در مرکز اين رويداد زيبايي هستيد دوست داريد هر امر کوچکي به بهترين شکل انجام شود و هر کسي خوشحال باشد.
در آمد شما هر چه قدر که باشد، از صد دلار تا صد هزار دلار، فقط بر موارد به ياد ماندني و مهم تمرکز کنيد ( و پول براي انجام آنها پس انداز نماييد ) و در مورد مسائل جزيي تر ديگر نگران نباشيد. به عقب که برمي گردم، فکر کنم مهمترين تصميمي که من و همسرم گرفتيم در خصوص محل برگزاري مراسم بود : آنجا براي گردهم آيي تمام دوستان نزديک و اقوام مناسب بود. يک برنامه ريز عروسي با يک پيشنهاد خوب به ما پيوست و غذاي مراسم عالي بود. يک تجربه تکرار نشدني با کسي که به او عشق مي ورزيم، و اين اصل کار است.
اگر چه، قطعا ما ميتوانستيم کمي از هزينه هايي که صرف جايگاه عروس داماد، خريد ازاين سر شهر به آن سر شهر براي گل و ماشين عروس و دعوت نامه ها و کرايه لباس و تمام موارد جزيي ديگر شد صرفنظر کنيم، چرا که خيلي هم جز مسائل به ياد ماندني نبودند.( اگر چه که فقط در عکس هاي آن روز به يادشان مي افتيم.) مي توانيد با خريد و انجام کارهاي عروسي در محدوده خودتان و حتي الاامکان به وسيله خودتان و اولويت بندي عوامل تاثير گذار بر ازدواجتان که بيش از بقيه موارد به ياد مي مانند، در بودجه عروسي خود بيشتر صرفه جويي کنيد.

5 - بر متصديان برگزاري ازدواج خود نظارت کنيد
حتي اگر متصدي ازدواج شما از سوي يک فرد آشنا و يا برنامه ريز مراسمتان معرفي شده و کيفيت برگزاري مراسم به عملکرد وي بستگي دارد، مطمئن شويد که همسو با خواسته هاي شما اقدام خواهد کرد. شايد در اين خصوص براي ازدواج خودم ساده لوحانه عمل کردم. اما گمان ميکردم بعد از بحث با دي جي و موزيک هاي عروسي که مي پسنديديم اين بخش را از سر گذرانديم، در واقع مي بايست ويدوهاي قبلي آنها را ميديدم تا از نوع زنده اجرايشان مطمئن مي شدم، من هنگامي که مجري ناگهان موزيک را به هيپ هاپ تغيير داد و گفت ( متشکر از مهماناني که اين موزيک را درخواست کردند، اما به نظر ميرسيد درخواستي خارج از جمع مهمانان بود ) بهت زده شدم .
علاوه بر اينکه با آنها رودر رو صحبت مي کنيد و نمونه کارهايشان را مي بينيد، اگر امکان داشت اجراي زنده آنها را در يک موقعيت واقعي ببينيد.

6 - ليستي از عکس هايي که مي پسنديد و ساير موارد را تهيه نماييد
مطمئن شويد هرآنچه که مي خواهيد را در عملکرد متصدي مراسم خود مي يابيد و آنها را با فهرست خود مطابقت دهيد. تنها اعتماد به اينکه آنها کار خود را مي دانند کافي نيست. وقتي به گذشته فکر مي کنيد، ممکن است تصور کنيد و با خود بگوييد " چرا اين حاملان گل و حلقه را پذيرفتم".

7 – تشريفاتي که خيلي برايتان اهميت ندارد را از برنامه حذف کنيد
هيچ وقت پرتاپ دسته گل براي عروس آينده را فراموش نخواهم کرد، فقط صداي تق زمين خوردنش را شنيدم. ساقدوشها و مهمانان خانم علاقه اي به اين سنت نشان نداند. حالا اين يک موضوع خنده دار است و بايد در آن زمان مي بايست بهتر عمل ميکردم.

8 - در مورد هديه هاي يادگاري مهمانان عروسي سختگيري نکنيد
خيلي راحت مي توانيد از اين مرحله هم عبور کنيد، در نهايت سعي مي کنيد با پيشنهاد تنوع هدايا با قيمت هاي مختلف ميهمانان خود را راحت بگذاريد و اين بي دردسرترين خريدي است که مي توانيد تجربه کنيد. بدون زحمت.

9 - براي بدترين، برنامه ريزي کنيد
مهم نيست چقدر برنامه ريزي داريد، يک چيزي بالاخره آن روز از کنترل شما خارج مي شود. براي آن برنامه ريزي کنيد. قصد داريد مراسم در فضاي باز باشد؟ پس به دنبال مکاني باشيد که فضاي سربسته هم داشته باشد تا در مواقع طوفان احتمالي با مشکل مواجه نشويد. مي خواهيد غذايي سفارش دهيد که قبلا امتحان نکرده ايد؟ مطمئن شويد در آن اطراف کسي از همراهان مراقبت هاي دارويي ضد الرژي را به همراه دارد. من يک بار همچنين وضعيتي را تجربه کرده ام که دچار کهير پوستي شدم و از خواهرم به خاطر به همراه داشتن داروي ضد حساسيت متشکرم. براي اتفاق غيره منتظره هرچه که باشد ، از تغيير وضعيت آب و هوايي گرفته تا شلوغي و حتي آلرژي غذايي، هميشه آماده باشيد.

10 - هميار،هميار، هميار
هيچ وقت دوست ندارم از کسي کمک بگيرم. يک بار ميتوانستم اين کار را بکنم و آن زمان جشن عروسيم بود. همه پيشنهاد کمک و همياري مي دادند ولي من هنوز هنر همياري را ياد نگرفته بودم. مي توانيد در فهرست کارها به دنبال کوچکترين کار بگرديد و انجام ان را به يک شخص مطمئن که تمايل دارد به شما کمک کند بسپاريد.

11 - قبل از عروسي مراقب سلامتي خود باشيد
کار هاي غير معمول و خطرناک انجام ندهيد. مثل بازي بولينگ قبل از مراسم. ( مچ پاي من سر بازي بولينگ درست يک شب قبل از عروسي دچارپيچ خوردگي شد).
جداً مواظب سلامتي خود باشيد و به خود استرس راه ندهيد. روز عروسي شما با هر نوع برنامه ريزي که داشته ايد کم يا زياد،( چه کهير بزنيد و يا حتي بر پاي خود بلنگيد) قرار است يک رويداد خاطره انگيز و مهيج باشد.



تاریخ درج: 1396/01/26
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله راه های مقابله با استرس شب عروسی از مجموع 0 امتیاز