استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

شرایط عقد و انتخاب بهترین دفتر ازدواج

شرایط عقد و انتخاب بهترین دفتر ازدواج
شرایط عقد و انتخاب بهترین دفتر ازدواج : دانستن قانون های عقد محضری و پیدا کردن یک محضر ازدواج شیک کمک می کند تا با دغدغه کمتری برنامه ریزی مراسم نامزدی خود را انجام دهید . در گزارش امروز سایت دوشیزه به معرفی یکی از بهترین دفاتر عقد و ازدواج شمال تهران محدوده ونک ، پارک وی ، فرشته ، ولیعصر ، جردن و تجریش می پردازیم








هزینه و قیمت جشن عقد و نامزدی :
شاید فکر کنید که با بالا بردن بعضی هزینه ها بشود مراسم عقد و جشن باشکوه تری گرفت، اما تفاهم دو جانبه بین دختر و پسر از همه مهمتر است .مهم گرفتن جشن و اعلام شادترین روز زندگی به دوستدارانتان است و شریک کردن دیگران در این شادکامی.اینکه 5 نوع غذا سرو بشود یا اینکه فقط یک نوع غذا به خود شما مرتبط است چون هزینه ها را شما باید تقبل نمایید.گاهی چشم و هم چشمی باعث می شود داماد زیر قرض برود، با تفاهم با نامزدتان می توانید با توجه به توان مالی خود اقدام به برنامه ریزی نموده و بعد هزینه ها صورت برداری نموده سپس با قیمت کردن از چند جا و مقایسه کیفیت خدمات می توانید با انتخاب کیفیت خوب-عالی و قیمت مناسب مراسم به یاد ماندنی برای مهمانان ترتیب دهید.سعی کنید تمام هزینه ها را قبل از انجام با نامزدتان که به امید خدا در آینده نزدیک همسر دلبندتان خواهد شد از این جنبه که هر گونه هزینه امروز در زندگی آینده تان ممکن است نتیجه مثبت - منفی یا احیانا" سوء را ایجاد نماید، پس با مشورت با نامزدتان و کمک کرفتن نظر او ، علاوه بر سهیم نمودن ایشان می توانید با همراهی در این لحظات خاطراتی را برای او نیز ایجاد نمایید.


بهترین دفتر ازدواج



مدارک مورد نیاز برای عقد دائم در دفترخانه :
۱-شناسنامه زوج(داماد)+کارت ملی
۲-شناسنامه زوجه(عروس)+کارت ملی
۳-شناسنامه پدر زوجه(پدرعروس)
۴-جواب آزمایش قبل از ازدواج شامل تالاسمی وRPRواپیوم (عدم اعتیاد) ومشاوره قبل از ازدواج  زوجین وتزریق واکسن کزاز زوجه ممهور شده از مرکز بهداشت.



نکات مفید قبل از مراجعه به دفتر عقد و ازدواج : 
گام اول: انتخاب تاریخی برای روز عقد. اگر تاریخ پیشنهادی مقارن با اعیاد مذهبی یا اتفاقات مهمی باشد، باید حداقل یک ماه زودتر از محضرخانه وقت بگیرید به عنوان مثال در روز نیمه شعبان تمام محضرها وقت خالی ندارند.
گام دوم: تعداد مهمانانی که قرار است برای این اتفاق مهم دعوت شوند را یادداشت کنید و به دفترخانه اطلاع دهید. در نظر داشته باشید حضور بزرگان دو خانواده کافی است.
گام سوم: دفترخانه یا به تعبیر عموم محضرخانه‌ها برای ثبت ازدواج هزینه تعریف شده‌ای دریافت می‌کنند که این هزینه که از طرف سازمان ثبت برای آن‌ها تعریف می‌شود که  تا این تاریخ حدود ۷۰ هزار تومان است.
گام چهارم: آینه و شمعدان و قرآن، اصلی‌ترین و اولین مورد از خرید عروس و داماد به حساب می‌آید.
گام پنجم: چند کلید طلایی
1- در روز محضر جواب آزمایش‌های قبل از ازدواج‌تان را به همراه اصل شناسنامه به همراه داشته باشید.
2- ازدوست یا فامیلی که به تازگی ازدواج کرده بخواهید عقدنامه‌اش را به شما امانت بدهد تا با مطالعه دقیق و سر صبر تمام موارد مورد شک و تردید را بخوانید و با مشورت یک کارشناس یا ریش‌سفیدان آن را درک کنید.
۳- مدرک رسمی عقدتان که همان عقد‌نامه رسمی است چند روز بعد از عقد آماده می‌شود.
۴- اگر شرط ویژه‌ای دارید از قبل به محضردار اعلام کنید تا مورد قانونی نداشته باشد و اگر موردی داشته باشد بتوان آن را رفع و رجوع کرد مثلا اگر مهریه عروس خانم ملک مسکونی است باید مشخصات ثبتی ملک در زمان عقد به محضردار ارائه شود.
۵- بهتر است محضرخانه نزدیک محل سکونت‌تان را در نظر داشته باشید و از همین مکان برگه معرفی‌نامه بگیرید.



اگر شما فقط قصد دارید به محضر خانه بروید و عقد کنید و مراسمی نگیرید،برنامه اش فرق دارد .شما باید از قبل برای رفتن به محضر خانه به صورت دقیق برنامه ریزی کنید .اولین کار شما این است که محضرخانه ای را انتخاب کنید که رفت آمد به آنجا سخت نباشد و باعث اذیت شدن شما و همراهانتان نشود.

دومین کاری که شما باید انجام دهید این است که شما باید دقیق مشخص کنید که چند نفراز اقوام برای عقد شما در محضر حضور پیدا می کنند ،تا شما بتوانید محضر را بر اساس کوچکی و بزرگی ،امکانات و خدماتی که ارائه می دهند انتخاب کنید.اگر تصمیم دارید روزی که عقد می کنید در یکی ازمناسبت ها باشد مثل ولادت ها با ید یک قبل این روز را رزرو کنید،در غیر این صورت به هیچ عنوان در آن روز نمی توانید جایی را پیدا کنید که به شما وقت برای عقد بدهد .

بهتر است مراسم عقد خود را با مهمانان کمتری انجام دهید تا عقد راحت تر انجام شود و از بردن بچه ها به محضر خودداری نمائید و فقط بزرگتر های دو خانواده حضور داشته باشند.مسلما شما تنها عروس و داماد محضر مورد نظر نیستید، بنابراین خیلی زود یا خیلی دیر به آنجا نروید تا اگر قبل یا بعد از شما، عقد کنان دیگری در حال انجام بود، تداخل و بی نظمی ایجاد نشود.وقتی به محضر می روید یک سبد گل همراه داشته باشید. البته قطعا شما خودتان گل هستید، اما بودن یک سبد گل زیبا عکسهای شما را زیباتر خواهد کرد و به زیبایی مراسم نیز می افزاید.


دفتر ازدواج مهرگان یک دفتر ازدواج بزرگ در یک ساختمان شیک و لوکس در شمال تهران است . سالن عقد مهرگان با امکان انتخاب عاقد جوان و یا مسن ، عاقد با لباس روحانی ، عاقد کت شلواری ، انتخاب چیدمان گل آرایی توسط زوجین یک گزینه ایده ال برای زوج های در شرف ازدواج است که دنبال زیباترین و مجلل ترین محضر عقد و ازدواج در محدوده منطقه 1 و 3 هستند






تاریخ درج: 1398/05/17
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله شرایط عقد و انتخاب بهترین دفتر ازدواج از مجموع 0 امتیاز