استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

عروس رفته گل بچينه....

عروس رفته گل بچينه....
دوشیزه به نقل از توکا : سكانس اول: يكي از هزاران مراسم عقد در سراسر ايران

لانگ شات از (عروس و داماد در اتاق عقد و اقوام و اطرافيان.سفره زيباي عقد با آيينه و شمعدان و ديگر مخلفات). بعد جناب عاقد از راه مي رسد و صداي صلوات و كف و لي لي لي لي و پخش نقل و سكه . و جمع و جور شدن خانوم ها در محضر حاج آقا!!

بسم الله الرحمن الرحيم. قال رسول الله: النكاح سنتي....



گل فروشی دل


واما بعد.... سركار دوشيزه خانوم .... آيا به بنده وكالت مي دهيد كه از طرف شما خطبه عقد را جاري كنم ؟ (سكوت عروس خانوم و صداي اطرافيان ): عروس رفته گل بچينه....
جناب عاقد مجددا حرفش را تكرار مي كند: دوشيزه خانوم....آيا...بنده از جانب شما وكالت دارم كه از آقاي داماد خواستگاري نمايم؟(سه بار اين قايم باشك و لوس بازي هاي معروف تكرار مي شود و دست آخر عروس خانوم با ناز مي گويد ...با اجازه پدر و مادرم بعله......).به مبارکی و میمنت!
آيا هيچ تا به حال پيش خودتون فكر كردين كه اين لوس بازي ها يعني چي؟ و چرا همه بدون توجه مدام اين قضيه بي ربط را تكرار مي كنند؟ بدون اين كه حتي يك بار در طول عمر از خودشون پرسيده باشند كه كه چي واقعا؟!
موضوع چيه؟ واين بازي الكي از چه زماني و چرا در اين مملكت باب شده و هميشه هم مثل حركت اسب عصاري مدام در حال درجا زدن است و تحصيل كرده و غیره نمي شناسد؟!
هيچكس تا به حال در مورد اين مساله فكر نكرده كه هيچ. بلكه حتي اجازه فكر كردن را هم به خودش نداده. در اين مملكت هركاري همه مي كنند بي چون و چرا ما هم مي كنيم. نعل بالنعل!! بدون تفكر و بدون تعقل!
اين قضيه مثل اين مي ماند كه شما به يك محضر اسناد مي روي تا به كسي وكالت تام بدهي براي انجام كاري.آن شخص هم در محضر همراه شماست.رئيس محضر از شما مي پرسد سركار خانوم.... آيا شما به اين شخص وكالت مي دهيد كه از اين پس در خصوص فلان كار يا فلان ملك كارهاي شمارا پي گيري كند؟ و شما سكوت كني و ديگران هم تا سه مرتبه وقت محضر و ديگران را بگيرند و هي بگويند خانوم فلاني رفته گل بچينه!
آيا به نظر شما اين واقعا حركت درست و عاقلانه اي است؟آيا آن صاحب محضر و ديگران به اين لوس بازي نمي خندند و شما را مسخره نمي كنند؟!
پس دليل چيست كه در يك محضر عقد هنگام وكالت گرفتن اين بازي بدون هيچ شك و شبهه اي انجام مي شود و هيچ كس هم ككش نمي گزد؟ اين اسمش يك بوم و دوهوا نيست؟ چطور يك حركت در جايي زشت است و در جايي ديگر پسنديده و خوب؟ اينجا هم مساله مساله وكالت است .تفويض وكالت به غير براي انجام كاري كه از عهده خود شخص خارج است؟!
خطبه عقد چيست؟
خطبه عقد نوعي قرارداد است بين زن و مرد.در اين قرار داد فروشنده زن و خريدار مرد مي باشد. (اين كه مي گويند زن كالا نيست كاملا دروغ است.اگر كالا نبود قرار داد خريد و فروش و مبلغي هم دركار نبود.اين هم به نوبه خود نوعي يك بوم و دوهواست)مورد قرار داد هم نفس ووجود زن است.منتهي چون مورد قرارداد خودش زبان دارد لذا مستقيما با خريدار يعني آقاي داماد وارد معامله و مذاكره مي شود و به عربي قرارداد را اعلام مي كند: زوجتك نفسي علي الصدلق المعلوم.(من خودم ووجودم را به زوجيت تو در مي آورم در قبال مهر و صداقي كه مشخص شده).آقاي داماد هم بايد بگويد: قبلت علي النكاح (قبول كردم اين نكاح و شرايطش را)اين عقد از نظر عرف و شرحع صحیح و کامل است .منتهي قانوني نيست كه آن هم در محضر و با زدن سند و قباله و ثبت در دفتر سنديت و رسميت ووجاهت قانوني پيدا مي كند.مساله مهم اين است كه براي دختر باكره حتما پيش از انجام خواندن خطبه رضايت و اذن پدر حتمي و واجب است. نباشد عقد درست نيست.
حالا سركار خانوم عروس خانوم تحصيل كرده ودانا؟ اگر شما خودت مي تواني اين خطبه ساده را بخواني و اگر آقاي داماد هم مي تواند خودش اين دو كلمه ساده را ادا كند ديگر نيازي به جناب عاقد و ناز كردن هاي ايشان نیست.بسم ابسم الله! اين بازي هاي عروس رفته گل بچينه و شهرداري جلبش كرده و اينهارا هم بريزيد دور. بعدش هم با هم وبه اتفاق پدر عروس به يك محضر برويد و ثبت قانوني نماييد و هزينه كمتري هم بپردازيد. به همين سادگي خداگواهه.

تاریخ درج: 1394/10/17
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله عروس رفته گل بچينه.... از مجموع 0 امتیاز