استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

فاکتورهای انتخاب تالار و باغ عروسی

فاکتورهای انتخاب تالار و باغ عروسی
فاکتورهای انتخاب تالار و باغ عروسی ؟ از فاکتورهایی که زمان انتخاب باغ و تالار باید به آن توجه ویژه شود، تمیزی است. محیط و فضای پذیرایی باید تمیز باشد و در عین حال تمامی امکانات پذیرایی همچون سرویس غذا خوری، رومیزی ها، میز و صندلی ها، سرویس های بهداشتی، رختکن و حتا کف سالن تمیز باشند. هیچ نقطه ای از تالار یا باغ نباید آلوده و کثیف باشد. در جشن عروسی مهمانان زیادی دعوت می شوند که به تمامی نقاط سالن یا تالار سر می زنند. بنابراین برای حفظ آبرو باید به پاکیزگی تالار و باغ توجه ویژه ای شود.









توجه به سیستم گرمایشی و سرمایشی

متناسب با اینکه عروسی را در چه فصلی برگزار می کنید، باید به سیستم برودتی و حرارتی موجود در سالن هم توجه داشته باشید. اینکه فضای سالن به گونه ای باشد که هیچ یک از مهمانان احساس گرما یا سرما نکنند. همچنین داشتن سیستم تهویه مطبوع که هوای فضای سالن را تعویض کند، از دیگر نکاتی است که زمان انتخاب تالار عروسی باید به آن توجه داشته باشید.

نزدیکی تالار و باغ به شهر

اگر محل برگزاری جشن عروسی در مکانی خارج از شهر است، باید به موضوع ترافیک و حضور به موقع مهمانان در جشن توجه کنید. بهتر است به دنبال سالن هایی باشید که مهمانها برای حضور در جشن با مشکل ترافیک مواجه نشوند. دوری مسافت، دسترسی سالمندان و کسانی که فرزند کوچک دارند را به تالار یا باغ مشکل می کند و ممکن است از حضور در جشن خودداری کنند.

ظرفیت سالن عروسی

باغ یا تالار عروسی باید ظرفیت کافی برای پذیرایی از مهمانان را داشته باشد. به طوری که هیچ یک از مهمانان مجبور به ایستادن نباشند. امکاناتی همچون میز و صندلی و ظرف های پذیرایی باید در سالن به اندازه کافی مهیا باشد تا بتوان به نحو احسن از مهمانان پذیرایی کرد. بهتر است انتخاب باغ یا تالار پس از مشخص شدن تعداد مهمانان انجام شود تا با محدودیت فضا یا امکانات پذیرایی مواجهه نشوید.

داشتن امکانات فرعی

بهتر است اتاق رختکن، پارکینگ، نمازخانه، آسانسور و .... را هم به عنوان المان های دیگری برای انتخاب تالار یا باغ عروسی در نظر بگیرید. مهمانان بویژه بانوان زمان ورود به سالن قصد تعویض لباس را دارند که در این صورت باید مکان مجزایی برای آنها فراهم باشد. برخی از مهمانان هم به نماز خواندن مقید هستند که باید مکان برگزاری نماز برای آنها وجود داشته باشد. آسانسور برای رفت و آمد از پله ها هم ضروری است تا مهمانان دچار مشکل نشوند. با وجود پارکینگ هم مهمانان می توانند جای پارک ماشین خود را براحتی پیدا کنند.


انتخاب باغ و تالار در نزدیکی برگزاری جشن عروسی کمی دشوار است. بخصوص اینکه تعداد تالارها و باغ ها هم نسبت به گذشته زیاد شده اند  سلیقه ها هم بسیار متنوع و متفاوت است برخی به دنبال باغ ارزان برای عروسی، بعضی ها در پی باغ عروسی در گرمدره، و عده ای هم می خواهند مراسمشان را در باغ عروسی مختلط یا در سالن و تالار برگزار کنند که همین امر موجب شده تا در برخی مواقع زوج های جوان نتوانند یک انتخاب خوب داشته باشند. برخی از آنها هم زمان برگزاری جشن از سالن عروسی گلایه دارند.




تاریخ درج: 1398/01/29
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله فاکتورهای انتخاب تالار و باغ عروسی از مجموع 0 امتیاز