استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

نرخ اجاره یک باغ در تهران برای عروسی

نرخ اجاره یک باغ در تهران برای عروسی
نرخ اجاره یک باغ در تهران برای عروسی : باید به این نکته توجه داشته باشیم که هزینه اجاره باغ عروسی در فصل های مختلف متفاوت است زیرا استقبال عروس و داماد ها متفاوت است هزینه اجاره یک باغ در تهران در فصل های بهار و تابستان مبلغ ۲۵ میلیون تومان باشد اما همان باغ در فصل های پاییز و زمستان هزینه ای تقریبا معادل با ۱۰ میلیون تومان دارد.


به صورت میانگین، هزینه اجاره باغ عروسی بسته به فصل و امکانات باغ حدود ۵ تا ۳۰ میلیون تومان متفاوت می باشد. در صورتی که بخواهیم کمی دقیق تر بیان کنیم، هزینه اجاره باغ عروسی در ۶ ماه اول سال، مبلغی بین ۷ تا ۲۰ میلیون تومان و در ۶ ماه دوم سال مبلغی بین ۴ تا ۱۰ میلیون تومان می باشد.





البته قیمت دقیق تر به موارد زیادی مربوط است که به عنوان مثال می توان به فصل برگزاری مراسم عروسی، مکان باغ، تعداد مهمانان، پکیج مربوط به پذیرایی، خدمات جانبی مانند شمع آرایی ، گل آرایی، موسیقی و … اشاره کرد.


 در اینجا برای انتخاب یک باغ عروسی مناسب جهت برگزاری جشن عروسی، برخی از بهترین معیار ها را بیان می کنیم.

– موقعیت و دسترسی شهری
باغ محل برگزاری جشن عروسی بایستی از نظر موقعیت جغرافیایی و دسترسی شهری، وضعیت مناسبی داشته باشد. هرچه مسیر دسترسی به باغ عروسی، از آرایشگاه عروس و آتلیه عکاسی دورتر باشد، برای خود عروس و داماد دردسر ساز خواهد بود.

– ظرفیت باغ
یکی از ویژگی های خیلی مهم که تعیین کننده تعداد مهمانان شما در جشن عروسی تان می باشد، ظرفیت باغ عروسی می باشد. اگر تعداد مهمانان شما کم هستند، بهتر است از باغ های کوچکتر استفاده نمایید تا مهمانان در سالن پراکنده نشوند.

– سقف سالن پذیرایی
سقف سالن یکی از پارامترهای مهم در انتخاب باغ یا تالار عروسی می باشد. سقف های اکثر سالن ها معمولا بزرگ هستند. سقف های کوچک معمولا دلگیرند.

– پارکینگ اتومبیل
باغ عروسی یا سالنی که برای برگزاری جشن عروسی، میخواهید انتخاب کنید حداقل یک پارکینگ اختصاصی برای مهمانان داشته باشد. این پارامتر از زمان پیدا کردن جای پارک مهمانان شما کاسته و به گرم بودن مجلس عروسی تان کمک خواهد کرد.

– میز شام عروس و داماد
برخی از باغ ها و تالار های عروسی، یک میز جداگانه برای صرف شام عروس و داماد در نظر می گیرند و آن را با گل های زیبا و شمع های متنوع تزئین می کنند. اما در برخی از باغ های عروسی، این مورد با دریافت هزینه جداگانه همراه است و برخی نیز به عنوان هدیه آن را در نظر می گیرند.

– سرویس بهداشتی
سرویس های بهداشتی نیز یکی از ملاک های مهم در انتخاب باغ عروسی می باشد که باید بدان توجه داشت. سرویس های بهداشتی باید تمیز و بهداشتی باشند. همچنین به محل سرویس ها و مسافت آنها تا محل برگزاری جشن عروسی نیز باید توجه داشت.

– سیستم گرمایشی و سرمایشی
یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت و خیلی مهم می باشد، سیستم گرمایشی و سرمایشی باغ های عروسی و سالن های پذیرایی خصوصا در فصل های تابستان و زمستان می باشد. همچنین باید به سیستم تهویه باغ عروسی یا سالن پذیرایی مورد نظر توجه لازم را داشت.
– رختکن

بهتر است یک تالار عروسی، دارای رختکن برای خانم ها و آقایان به صورت مجزا باشد تا اگر نیاز به تعویض لباس باشد، مشکلی بوجود نیاید.


باغ عروسی یکی از گزینه های پیش رو، برای زوجینی است که می خواهند مراسم عروسی خود را در محیطی جذاب برگزار نمایند. انتخاب باغ عروسی، یکی از مهم ترین مراحل برنامه ریزی برای جشن عروسی می باشد. حداقل ۶ ماه قبل از تاریخ برگزاری جشن عروسی باید نسبت به انتخاب باغ و رزرو آن اقدام نمایید.
برای انتخاب یک باغ عروسی یا تالار، نکات ریز و درشت بسیاری را می توان در نظر گرفت. همچنین این را باید مد نظر داشته باشیم، که باغ ها دارای شرایط و ویژگی های مختلفی می باشند که کیفیت هر کدام را تعیین می کنند.




تاریخ درج: 1398/01/30
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله نرخ اجاره یک باغ در تهران برای عروسی از مجموع 0 امتیاز