استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

هزینه های واقعی مراسم عروسی در سال 1398

هزینه های واقعی مراسم عروسی در سال 1398
هزینه های واقعی مراسم عروسی در سال 1398 ؟اگر بتوانید تعداد مهمانان را نسبتاً دقیق حساب کنید، در برآورد هزینه‌های پذیرایی موفق‌تر خواهید بود. یکی از بهترین‌ راه‌ها این است که از مدعوین به طور مستقیم سؤال کنید که برای مهمانی تشریف می‌آورند یا نه، ولی ممکن است زمان این کار را نداشته باشید یا اصلاً نتوانید این کار را بکنید. ما در اینجا راه حل دیگری را برای شما آورده‌ایم که بتوانید تعداد مهمانان خود را حدوداً محاسبه کنید.


بتدا تعداد دعوت‌نامه‌هایی که دارید ضربدر دو کنید، زیرا در حالت معمول هر کارت برای دو نفر است. سپس این تعداد را در 33 درصد ضرب کنید که تعداد افرادی است که احتمالاً در عروسی حضور نخواهند یافت.







بعد برای تخمین تعداد مهمان‌های قابل انتظار، تعداد مورد انتظار دعوت‌های رد شده را از عدد کل مهمان‌ها کسر کنید. این عدد به دست آمده در انتخاب محل، پذیرایی و خیلی چیزها کاربرد دارد.

البته این مورد را مد نظر داشته باشید که اگر کارت‌های دعوت را حدود هشت هفته پیش از مراسم بفرستید، بیشتر مهمانان‌ها به مراسم شما خواهند آمد. برای برآورد مهمان‌های خارج از شهر، ۹۰ درصد روی اعضای خانواده و ۴۰ درصد دوستان قدیمی حساب کنید.

شاید با تمام این محاسبات نتوانید تعداد دقیق مهمانان را به دست آورید. نکته دیگری که باید بدانید این است که برخی هزینه با بالا رفتن تعداد مهمانان کم می‌شود، اما معیاری برای اندازه‌گیری دقیق هزینه‌های سرشکن شده وجود ندارد. برخی مؤسسات مبلغی را به عنوان تخفیف برای تعداد مهمانان بالای ۳۰۰ نفر مد نظر دارند.


دانستن هزینه‌های عروسی پیش از اقدام برای هر کاری، یکی از مواردی است که همیشه برای عروس و دامادها سؤال بوده است. هزینه‌های این مراسم به خیلی چیزها بستگی دارد؛ اینکه شما کجا زندگی می‌کنید، قرار است با چه کیفیتی مهمانی را برگزار کنید و اصلاً چه تعداد مهمان دارید.

برای محاسبه این هزینه یک سری موارد است که می‌توانید مد نظر داشته باشید و با آن به یک رقم حدودی برسید که شاید کمک خوبی برای عروس و دامادهای کم‌تجربه باشد. ولی هیچ چیز قطعی نیست و همه موارد حدودی است.

 اجاره ماشین عروس

مهم‌ترین مسئله‌ای که شاید بیشترین هزینه را به خود اختصاص دهد مکان برگزاری مراسم است. این مسئله هم به مکان انتخابی شما که باغ عروسی باشد یا تالار و تعداد مهمانان بستگی دارد. پکیج شما علاوه بر مکان برقراری مراسم می‌تواند شامل شام عروسی، میوه و شیرینی، کیک عروسی، نوشیدنی و دسر و حتی گل آرایی و دکوراسیون داخلی شود. اگر همه این موارد را در پکیج خود داشته باشید، خیلی از مواردی که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند، حل می‌شود. ولی اگر شما بتوانید این موارد را با دقت انتخاب کنید یا خودتان آن را تهیه کنید، به نفعتان است. اگر قیمت هر پکیج برای هر نفر مثلاً 80000 تومان باشد، این مبلغ را باید ضرب در تعداد مهمانانتان کنید.

هزینه موسیقی و ارکستر از یک میلیون تومان به بالا شروع می‌شود و البته این مورد بسیار به سلیقه شما بستگی دارد و اینکه چقدر سرگرم کردن مهمانان برای شما مهم است.

هزینه عکاسی و فیلم‌بردای هم از دو میلیون تومان شروع می‌شود که این مورد برای برخی عروس و دامادها خیلی مهم است و حاضرند پول بیشتری برای آن بپردازند.

هزینه دسته گل عروس و تزئین ماشین عروسی از پانصد هزار تومان شروع می‌شود.

برای آرایش عروس هزینه‌ها از هشتصد هزار تومان شروع می‌شود و برای داماد از دویست هزار تومن.

هزینه‌های دیگری هم وجود دارد که می‌تواند شامل اجاره ماشین عروس، خرید لباس عروس و کت و شلوار دامادی، طلا و جواهرات، کفش و... باشد که این موارد را هم باید مد نظر داشته باشید.



تاریخ درج: 1398/01/30
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله هزینه های واقعی مراسم عروسی در سال 1398 از مجموع 0 امتیاز