استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

ویژگی های مدیر موسسه تشریفات عروسی

ویژگی های مدیر موسسه تشریفات عروسی
ویژگی های مدیر موسسه تشریفات مجالس عروسی : برنامه ریزی ، طراحی و اجرای جشن عقد و عروسی را باید به مدیری سپرد که در کنار تجربه و تخصص توانایی سرپرستی پرسنل را نیز داشته باشد . لیستی از وظایف و خصوصیات مدیر موسسه خدمات مجالس را در سایت دوشیزه منتشر کردیم تا ملاک انتخاب عروس دامادهایی باشد که برای برگزاری مراسم عروسیشون بدنبال یک مدیر توانا ، متخصص و حرفه ای می گردند









به گزارش دوشیزه به نقل از تشریفات بهمن : خدمات مجالس به دليل پذيرايي از جمع وسيعي از مهمانان نياز به مديريت صحيح و نظارت دقيقي دارد تا تمامي برنامه ها طبق خواست ميزبان پيش رود. توانايي مدير تشريفات عروسي و مهارت او براي تهيه تمامي مايحتاج ميزبان و همچنين اجراي برنامه ها به نحوه احسن نقش زيادي در برگزاري يک جشن عروسي خاطره انگيز دارد. شخصيت مدير تشريفات بايد به گونه اي باشد تا بين پرسنل تقسيم کار انجام عادلانه و درستي را دهد و در عين حال آنها را براي انجام وظايفشان ياري دهد.

1- توانايي براي تقسيم کار
هر يک از کارهايي که در خدمات مجالس انجام مي شود، با توجه به تخصص کارکنان است. در اين صورت مدير تشريفات ضمن تقسيم کارها، بايد بتواند افراد ماهر و متخصص در هر يک از زمينه ها را استخدام کند. براي مثال در قسمت فيلمبرداري، به کار گرفتن فردي که به تمامي تکنيک هاي فيلمبرداري تسلط داشته باشد، ضرورت دارد.

2- نظارت بر نظافت محيط برگزاري جشن
قبل از اينکه جشن ها برگزار شوند، مدير بايد از محوطه برگزاري جشن بازديد کند. اين کار بايد شخصا توسط خود وي انجام شود و از فرستادن نماينده يا شخص ديگر خودداري کند. زيرا مشاهده هر گونه کم و کاست و يا بي نظمي در محيط از ديد مدير پنهان نمي ماند. بنابراين مسئوليت پذير بودن مدير براي نظارت بر پاکيزگي و رعايت بهداشت محيط برگزاري جشن عروسي اهميت زيادي دارد.

3- داشتن رفتار احترام آميز
يک مدير تشريفات عروسي بايد رفتار احترام آميزي با کارکنان و مراجعين و مشتريان داشته باشد. هر گونه بي احترامي به پرسنل حاضر در تشريفات عروسي موجب نارضايتي آنها و در نتيجه بي مسئوليتي نسبت به وظايفشان مي شود. در عين حال بي احترامي به مشتريان نيز آنها را رنجيده خاطر کرده و مطمئنا پس از برخوردهاي تحقيرآميز يا قرارداد منعقد نمي کنند و يا آن را فسخ مي کنند.

4- فراهم کردن تمامي نيازهاي مهمانان
مدير خدمات مجالس بايد تمامي نيازهاي مهمانان طبق ليستي که از سوي داماد مشخص شده است را تهيه کند. همچنين استفاده از پيشرفته ترين امکانات از قبيل سيستم هاي گرمايشي، سرمايشي، سيستم تهويه مطبوع، استفاده از ميز و صندلي هاي راحتي جهت پذيرايي و .... را در محوطه پذيرايي فراهم کند.

5- پايبندي به تعهدات
قراردادي که بين مشتريان و خدمات مجالس منعقد مي شود، دقيقا بايد به همان شکل اجرا شود. مديريت بايد به تمامي تعهدات خود پايبند باشد. اين تعهدات مي تواند شامل امکانات و تجهيزات، ساعات حضور مهمانان در سالن، نحوه پذيرايي، هزينه ها و ... باشد. مديراني که تعهدات قرارداد را زير پا مي گذارند، در مدت کوتاهي از تعداد مشتريان آنها کاسته مي شود.

6- قابليت برگزاري مراسمات مختلف
خدمات مجالس بايد بتواند براي تمامي مجالس برنامه هاي مختلفي را در نظر بگيرد. از جمله برگزاري مراسم ديني، ملي و مذهبي به مناسبت‌هاي مختلف که هر يک تشريفات خاصي را مي طلبند و در عين حال امکاناتي که براي مهمانان فراهم مي شود، در هر يک از مجالس با هم متفاوت است.

7- پيگيري به موقع امور تشريفات عروسي
مديريت خدمات مجالس بايد بتواند هماهنگي و پيگيري طراحي، چاپ و نصب پلاكارد به مناسبت‌هاي مختلف را انجام دهد. همچنين هماهنگي در انجام امور پذيرايي ميهمانان داخلي و خارجي و تهيه و تدارك محل اقامت، اياب و ذهاب و ... از ديگر وظايف يک مدير توانا مي باشد.

8- داشتن قوه تعامل با مشتريان
مديربرگزاري مجالس عروسي بايد بتواند به راحتي با مشتريان خود تعامل و گفتگو کند. گوش دادن به صحبت ها و خواست هاي آنها، استفاده از انتقادات و پيشنهادات و همچنين بررسي شکايات آنها نسبت به برخي از خدمات صورت گرفته، از جمله مهمترين ويژگي هاي شخصيتي يک مدير موفق مي باشد.



تاریخ درج: 1396/05/30
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله ویژگی های مدیر موسسه تشریفات عروسی از مجموع 0 امتیاز