استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

چندبار در خواستگاری سرتان کلاه رفته؟

چندبار  در خواستگاری سرتان کلاه رفته؟
به گزارش سایت دوشیزه از سلمان یزدی- در زندگی، فینال‌های بسیاری برای انسان وجود دارد که در هر دوره‌ای این فینال‌ها می‌تواند با هم متفاوت باشد. یک‌بار امتحانات نهایی، یک‌بار کنکور، یک بار هم ازدواج!ازدواج با مراسم خواستگاری آغاز می‌شود، آغازی که به نوعی فینال و پایان یک راه مهم هم هست.





 گاه فردی از خانه‌ای به خانه‌ای در جستجوی یار گمشده می‌گردد و ناگاه یار را در جایی یافت می‌کند که انتظارش را نداشته و ناگاه در اولین نگاه، چغک دلش با پلخمون نگاه طرف شکار می‌شود و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...برای اینکه بدانیم، بعد از اسیر شدن چغُک دل، باید به چه نکات دیگری توجه کرد و با چه راهکارهایی می‌توان انتخاب موفق‌تری داشت‌ به سراغ حجت‌الاسلام سیدمهدی واعظ موسوی کارشناس مسائل خانواده رفتیم.

نقاط پررنگ کجاست؟
باید توجه کرد که فرد موردنظر روی چه چیزهایی حساسیت بیشتری نشان می‌دهد. این حساسیت‌ها را می‌توان از خلال صحبت‌ها، سؤال‌ها یا اولین سؤال‌ها متوجه شد. پاسخ‌ها و اظهارنظرهایی که می‌کند نشانگر حساسیت و نقاط پررنگِ مدنظر خواستگار می‌باشد؛ البته این حساسیت‌ها نیاز به تحلیل دارد . باید به افراد با تجربه این حساسیت‌ها را منتقل کرد تا تحلیل و معنای این حساسیت‌ها و نقاط پررنگ را برای ما روشن کنند.

نگاه اول
اولین نگاه خیلی مهم است. اینکه کسی که هیچ سابقه ذهنی از او نداریم آیا در اولین نگاه به دل ما می‌نشیند یا نه؟ اگر کسی در اولین نگاه به دل نشست می‌تواند مژده و نشانه‌ای باشد. به دل نشستن در نگاه اول شرط کافی نیست؛ اما می‌تواند شرط لازم باشد.در قرآن هم داریم‌؛ با زنانی ازدواج کنید که دلچسب و گوارایتان هستند.در روایات هم ذکر شده است که؛ «بپرهیزید از کسی که دل‌های شما او را دشمن دارد.»بدون شک دل یک قطب‌نما و مِهرنماست.

تیپ‌شناسی
درباره تیپ‌شناسی و شخصیت‌شناسی در کتاب‌های روان‌شناسی بحث‌هایی شده است. بحث‌هایی درباره شیوه نگاه، نوع برخورد، نوع کاربرد جملات و... می‌تواند در تیپ‌شناسی افراد کمک کند؛ اما این‌ها نمی‌تواند عمومیت داشته باشد و فرد را به اطمینان کامل برساند. در کنار این اطلاعات باید تحقیقات محلی ازمحل کار و خانواده‌هایی که با فرد موردنظر و خانواد‌ه‌اش به صورت سببی وصلت کرده‌اند انجام شود.

چندبار سرتان کلاه رفته؟
در روز خواستگاری باید از افراد باتجربه و مردم‌شناس خانواده، تیپ‌هایی همانند بازاری‌ها که با آدم‌های مختلفی سروکار داشته‌اند، دعوت کرد تا با حضور در مراسم بتوانند به شناخت شخصیت فرد کمک کنند. این افراد شاید تحصیلات بالایی نداشته باشند؛ اما چون به قول معروف سرشان زیاد کلاه رفته است و آزمون و خطا کرده‌اند و احساساتی نیستند، می‌توانند راجع به افراد به‌خوبی قضاوت کنند.
مشاور امروز: حجت‌الاسلام سیدمهدی واعظ موسوی









تاریخ درج: 1395/01/19
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:
 

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله چندبار در خواستگاری سرتان کلاه رفته؟ از مجموع 0 امتیاز