استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

چه روزی عروسی بگیریم بهتره

چه روزی عروسی بگیریم بهتره
چه روزی عروسی بگیریم بهتره ؟در مورد روزهای مناسب برای برگزاری عروسی ابتدا باید این نکته را در نظر بگیرید که تعطیلات در کل گزینه‌های بهتری برای برگزاری مراسم عروسی هستند. اگر این تعطیلات در اعیادی مانند قربان، غدیر و... باشند که قطعاً بهتر هم است. روزهای آخر هفته مانند چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه گزینه‌های دیگر هستند که برای بسیاری از عروس و دامادها مطلوب می‌باشند. اما باید این مسئله را نیز در نظر داشته باشید که ورودی تالارها و باغ‌های عروسی در اواخر هفته به نسبت روزهای عادی گران‌تر هستند. اگر بخواهید تا حدودی در هزینه‌های تشریفات عروسی خود صرفه جویی کنید، می توانید روزهای عادی را برای برگزاری مراسم عروسی خود انتخاب کنید.






با توجه به اقلیم منطقه‌ای که مراسم عروسی در آن برگزار می‌شود، باید فصول متفاوتی را برای این ‌کار انتخاب کرد. اگر در ایران و در مناطق گرم آن برای برگزاری مجلس عروسی خود اقدام می‌کنید، بهتر است در فصول بهار و پاییز مراسم عروسی خود را به پا کنید. در تابستان به دلیل گرمای هوا، امکان خراب شدن آرایش عروس و گل دست او، گل‌های ماشین عروس و گل‌های تشریفات عروسی وجود دارد و به همین دلیل جلوه های میهمانی از بین می‌رود. در زمستان نیز به دلیل هوای سرد و نبود پوشش سبز و رنگارنگ درختان در نهایت عکس‌های شما زیبا نخواهند شد.




انتخاب زمان مناسب برای برگزاری مراسم عروسی از نکاتی است که عروس و دامادها باید به آن دقت کافی داشته باشند. در راستای این انتخاب آن‌ها باید به شرایط خود و خانواده خود توجه زیادی کنند و به گونه‌ای برای مراسم ازدواج خود برنامه ریزی کنند که بیشتر میهمانان آن‌ها بتوانند در آن حضور داشته باشند. همچنین، اگر تاریخ خاصی مد ‌نظر باشد از حدود 5 یا 6 ماه پیش از آن نسبت به برنامه ریزی برای آن روز خاص باید اقدام کرد تا در این زمینه مشکلاتی ایجاد نشود. مکان برگزاری عروسی در انتخاب فصل مناسب اهمیت دارد مثلا برای استفاده از فضای باغ عروسی باید بهار و تابستان را انتخاب کنید. برای انتخاب باغ عروسی مناسب هم از متخصصان تشریفات مجالس کمک بگیرید.




مکان‌های مختلفی برای برگزاری یک مراسم عروسی وجود دارند که با توجه به بودجه، سلیقه و نوع شخصیتی عروس و دامادها می تواند با هم متفاوت باشد. عده زیادی از عروس و دامادها برگزاری مراسم در تالارها را ترجیح می‌دهند. تالارها به دلیل امکانات مناسبی که در ازای قیمت های مناسب و گاهی کم در اختیار افراد می‌گذارند، مکانی مطلوب برای برگزاری مراسمات و خصوصاً برگزاری مراسم عروسی هستند. در این میان نیز به دلیل وجود جذابیت‌های بصری تعداد زیادی از زوج‌ها تمایل دارند تا مراسم ازدواج خود را در باغ‌های عروسی برگزار کنند و از زیبایی های این باغ‌ها برای تشریفات مراسم عروسی خود بهره‌مند شوند؛ از زیبایی‌ گیاهان و گل‌های موجود در باغ عروسی در عکس‌ها نیز می توان استفاده کرد، این ویژگی‌ها در بالا بردن جذابیت عکس‌ها نیز تأثیرات فوق العاده‌ای خواهند داشت.

بهار و پاییز مراسم عروسی

برای برگزاری مراسم عروسی خوب باید فضایی بزرگ و خوب را در نظر بگیریم، تا علاوه بر آن‌که بتوانیم خدمات خوبی را به میهمانان خود ارائه دهیم، برای آن‌ها آسایش و راحتی را نیز در طول مدت میهمانی فراهم کنیم.



برگزاری مراسم عروسی و گرفتن جشن برای آن یک دلیل روانشناسانه هم دارد. بسیاری از متخصصان روانشناسی بر این باورند که دخترانی که آغاز زندگی مشترک خود را جشن می‌گیرند، رضایت و شادی بیشتری از زندگی مشترک را در طول آن احساس می‌کنند.


انسان‌ها از گذشته تا به امروز مراسم ازدواج خود را به شکل‌های مختلف جشن می‌گرفتند. برگزاری این جشن که نمادی برای عبور انسان از یک مرحله از زندگی به مرحله دیگر است، همواره با استقبال افراد زیادی در سراسر دنیا روبه‌رو شده است. هنوز هم تعداد افرادی که برای شروع زندگی خود جشن می‌گیرند، از تعدادی که از این کار صرف نظر می‌کنند، بیشتر هستند.




تاریخ درج: 1398/01/28
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله چه روزی عروسی بگیریم بهتره از مجموع 0 امتیاز