استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

آیین های ازدواج در جشنواره ملی ازدواج

آیین های ازدواج در جشنواره ملی ازدواج

دوشیزه به نقل از ایرنا : معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: با هدف حفظ و احیای سنت ها و آداب و رسوم قومیت های کشور، اولین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران به میزبانی گرگان برگزار می شود.








محمود متقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این جشنواره اقوام ساکن در استان گلستان و همچنین دیگر قومیت های کشور آیین های ازدواج قوم خود را با حفظ اصالت و فرهنگ بومی، دینی و اسلامی برای بازدید کنندگان به نمایش خواهند گذاشت.
وی بیان کرد: طرح اولیه برگزاری این جشنواره بزرگ ملی تهیه و به وزارت ورزش و جوانان ارسال می شود و با تامین هزینه های برگزاری آن توسط این وزارتخانه و مسئولان استانی در شهریور ماه سال 95 شاهد برگزاری جشنواره در گرگان خواهیم بود.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان افزود: علاوه بر نمایش آیین های ازدواج اقوام ، تلاش می کنیم جشن آغاز زندگی مشترک چند زوج جوان از اقوام ساکن گرگان را در این جشنواره میزبانی کنیم.
متقی ادامه داد: براساس آمار و پیشینه های موجود گلستان استان برتر کشور در زمینه برگزاری ازدواج های آسان است که امیدواریم با برگزاری این جشنواره، علاوه بر احیای آداب و رسوم این سنت حسنه، جوانان و خانواده های آنان را به برگزاری جشن های ازدواج به دور از تجملات مرسوم ترغیب کنیم.
 

تاریخ درج: 1394/10/28
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید: