استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

نمایشگاه مؤسسات تشریفاتی مرتبط با ازدواج

نمایشگاه مؤسسات تشریفاتی مرتبط با ازدواج

به گزارش دوشیزه به نقل از اصفهان امروز ؛ اولین نمایشگاه تسهیلات و ملزومات ازدواج اصفهان، با حضور بیش از ۹۰ مشارکت کننده از بخش های متنوعی چون مؤسسات تشریفاتی مرتبط با ازدواج، مؤسسات مشاوره قبل از ازدواج آغاز شد.
به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، با توجه به اینکه نمایشگاه تسهیلات و ملزومات ازدواج اولین دوره برگزاری خود را تجربه می کند، تلاش شده است کلیه بخش های مرتبط با موضوع نمایشگاه، حضور داشته باشند تا بر اساس این تجربه در سال های آینده و دوره های آتی بتوان شکل هدفمندتر و تخصصی تری به این نمایشگاه داد.




علاوه بر مشارکت کنندگان حوزه لوازم خانگی و جهیزیه و مؤسسات تشریفاتی و یا مشاوره، حضور مؤسسات خیریه به ویژه مؤسسه نذر اشتغال امام حسین(ع) یکی از نکات جالب این نمایشگاه به شمار می رود.
به گفته اکبر اخوان مقدم، پیش از تشکیل خانواده، مرد به عنوان ستون این کانون باید بتواند معیشت خود و خانواده را تأمین کند، بنابراین ایجاد اشتغال پایدار برای تشکیل کانون خانواده از تهیه سایر ملزومات ازدواج ضروری تر است و این خیریه یکی از معدود خیریه های مردم نهاد و فعال در زمینه اصلاح و تغییر فرهنگ کار و رونق اشتغال است.
وی تاکید کرد: این مؤسسه با استخدام ۵۰ نفر متخصص به صورت تمام وقت و با به کارگیری تعداد زیادی همکار داوطلب سعی در ترویج فرهنگ کار، ایجاد اشتغال به طور مستقیم و انتقال خلأهای قانونی دارد.
مدیر مؤسسه نذر اشتغال امام حسین(ع) با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه تسهیلات و ملزومات ازدواج در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: برخی پراکندگی ها در مشارکت کنندگان سال اول این نمایشگاه طبیعی است چرا که حوزه ازدواج با ملزومات و بخش های زیادی سر و کار دارد.
اولین نمایشگاه تسهیلات و ملزومات ازدواج همچنین میزبان حضور مؤسسات فرهنگی و چاپ و انتشار کتب مرتبط با موضوع ازدواج و خانواده و نیز مراکز مشاوره قبل از ازدواج و خانواده است.
محمدرضا فکار، مدیر یکی از مراکز مشاوره ازدواج حاضر در نمایشگاه با اشاره به شرایط نه چندان مناسب روابط خانوادگی در کشور و ارایه آمارهای نگران کننده طلاق، افزود: برگزاری این نوع نمایشگاه ها با رویکرد فرهنگی تر و اختصاص آن به امر فرهنگ سازی و ریشه یابی عمده مسایل تهدید کننده خانواده های ایرانی، می تواند بسیار مفید باشد.
به گفته وی، با توجه به احتمال انتخاب های احساسی و هیجانی در بین جوانان که اثرات منفی بسیاری به جامعه وارد می کند، برگزاری این نمایشگاه ها و همچنین پیش بینی همایش های متعدد در این خصوص، امری ضروری است تا اهمیت مشاوره قبل از ازدواج بیشتر در میان مردم فرهنگ سازی شود.
از دیگر حاضران در این نمایشگاه، مؤسسات خیریه ای هستند که با دوخت انواع لوازم پارچه ای آشپزخانه و وسایل چوبی لیزری سعی در حمایت از زنان سرپرست خانوار دارند. این مؤسسات می کوشند علاوه بر جلب و جذب حمایت نهادهای حامی ایتام و زنان سرپرست خانوار و نیز کمک های نقدی و غیرنقدی مردم خیر، با آموزش و فراهم آوردن مواد اولیه، زنان را در تأمین هزینه زندگی خودکفا کنند.
این نمایشگاه همچنین با حضور مؤسسات تشریفاتی مرتبط با ازدواج، تالارها، آتلیه های عکاسی، آرایشگاه ها، مزون های لباس عروس و نیز فروشگاه های عرضه کننده انواع سفره عقد و آینه و شمعدان، انواع لوازم خانگی، فرش ماشینی، لوستر و مبل می تواند برای جوانانی که در آستانه آغاز زندگی مشترک قرار دارند، بسیار مورد توجه و جذاب باشد.
اولین نمایشگاه تسهیلات و ملزومات ازدواج اصفهان، از ۱۲ تا ۱۷ تیر ماه در محل نمایشگاه های اصفهان واقع در پل شهرستان طی ساعات بازدید ۱۷ تا ۲۳ برگزار می شود.
همچنین سه کارگاه آموزشی با عناوین کلیدهای عشق در ازدواج با سخنرانی استاد حسن پور، معیارهای ازدواج موفق با سخنرانی خانم دکتر عشقی و کارگاه ازدواج شاد و پایدار با سخنرانی استاد عشقی نژاد به ترتیب در ساعت ۲۲ روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ تیرماه به صورت رایگان در سالن همایش های محل برگزاری نمایشگاه برپا می شود که با جلسات پرسش و پاسخ نیز همراه خواهد بود.
مشارکت کنندگان بخش لوازم خانگی نمایشگاه نیز تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی در قالب وام قرض الحسنه را برای بازدیدکنندگان به ویژه زوج های جوان در نظر گرفته اند.


تاریخ درج: 1395/04/14
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید: