استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

آنچه در یک مراسم عروسی میگذرد ؟

آنچه در یک مراسم عروسی میگذرد ؟
آنچه در یک مراسم عروسی میگذرد ؟ زمانی که مهمانان وارد فضای مهمانی و جشن عروسی می شوند، به اولین جایی که نگاه می کنند، ورودی تالار یا باغ عروسی است.  بنابراین در زمان برگزاری عروسی، به هر میزان که این قسمت زیباتر باشد، تاثیر بیشتری بر فضای جشن خواهد داشت. از سوی دیگر معمولا از خروج عروس و داماد از باغ و یا تالار عروسی و نشستن آنها در ماشین عروس، فیلمبرداری می شود، در صورتی که نمای ورودی تالار یا باغ زیبا نباشد، در فیلم عروسی نیز تاثیر منفی دارد. لذا مهم است که برگزار کنندگان مراسم عروسی یک سری اقداماتی را جهت هر چه باشکوه تر کردن و زیبا سازی انجام دهند مثلا گل آرایی ورودیه به نحو درستی انجام شود و یا نورپردازی محوطه به بهترین صورت انجام شود.


 گل آرایی و تزئین فضای ورودی تالار یا باغ عروسی، به معنای محترم شمردن ورود مهمانها به فضای جشن عروسی است. این گل ها می توانند مصنوعی باشند تا در مقابل تغییرات آب و هوایی و یا بارش برف و باران از بین نروند. در عین حال زیبایی و شباهت گل های ورودی، به گل طبیعی اهمیت دارد.




سفره خانه سنتی مجالس عروسی همانطور که از اسم آن بر می آید، به شکل سنتی چیده می شود و تمام طراحی آن همانند سفره خانه های سنتی داخل شهر است. در سفره خانه سنتی پذیرایی ها شامل انواع آش، سرو قلیان، کباب ترکی، شکلات داغ، انواع چای و دمنوش و انواع تنقلات به همراه موسیقی کلاسیک و سنتی است.نشستن در چنین فضایی به همراه نوشیدن چای یا دمنوش های طبیعی و منظره زیبای فضای سنتی سفره خانه علاوه بر حفظ این بخش از فرهنگ زیبای کشورمان، آرامش و جلوه خاصی به مجلس عروسی می دهد.


 زمان خارج شدن عروس و داماد از محوطه تالار زمان مناسبی برای فیلمبرداری است. در این لحظه موزیک عروسی آرام و مناسبی پخش می شود که همزمان با نورپردازی محوطه، می تواند تصاویر و فیلم را برای عروس و داماد زیباتر ثبت کند. نورپردازی در محوطه باغ عروسی، بدون سایر تزئینات زیبا نیست و در کنار آن استفاده از اشیا تزئینی همچون سبدهای گل، زیبایی بیشتری را به فضا می بخشد. بدلیل اینکه اغلب بخش اصلی مراسم عروسی موقع شب انجام می شود، نورپردازی باغ عروسی اهمیت خاصی دارد و باید از وسایل و تجهیزات نورپردازی مناسب استفاده شود.




طراحی میز و صندلی ها، رنگ و نحوه قرار گرفتن آنها در کنار یکدیگر و بطور خلاصه چیدمان میز و صندلی عروسی، اهمیت زیادی در زیبایی دکوراسیون تالار عروسی دارد.

همانطور که می دانید، تزیین تالار نقش مهمی در اجرای هر چه بهتر عروسی دارد. گاهی سالن پذیرایی کوچک است اما به دلیل چیدمان زیبا و بکار گیری بهترین مدل تزیینات تالار عروسی، کوچک بودن فضا حس نمی شود. در واقع باید میز و صندلی ها به گونه ای چیده شوند که علاوه بر راحتی رفت و آمد مهمان ها، برای پذیرایی و سایر امور جشن فضای بیشتری ایجاد شود. بسیاری از مهمانان در صورتی که احساس آرامش و یا راحتی در این فضا نکنند یا مثلا تعداد صندلی ها و یا میزها کم باشد، ناراضی شده و از تزیین تالار عروس و داماد ناخشنود خواهند بود. مسلما این امر تاثیر منفی در اجرای مراسم می گذارد.

 زمان خارج شدن عروس و داماد از محوطه تالار

اما از طرف دیگر در صورت برگزاری مراسم عروسی در باغ، تزیین باغ عروسی اهمیت پیدا می کند. هر چند که بر خلاف تصور عموم، تزیین باغ برای مراسم عروسی در مقایسه با فضاهای بسته ای مثل تالار هم اهمیت زیادی داشته و کار حساسی است اما دیزاین جایگاه عروس و تزیین صندلی عروس و داماد در صورتی که مناسب و درست انجام شود، می تواند موجب زیباتر شدن و بهبود هر چه بیشتر برگزاری این مراسم شود.



 آتش بازی در نزدیکی جایگاه عروس و داماد زیبایی خاصی را به تالار و فضای جشن عروسی می بخشد. بویژه زمانی که چراغ ها خاموش و از نورپردازی استفاده شود، آتش بازی بیشتر در محوطه سالن انجام می شود که متناسب با موسیقی بوده و شور و شعف خاصی را در فضای جشن عروسی ایجاد می کند.


 استفاده از شمع ها به عنوان دکور در مکانهایی چون رستورانها، کافی شاپ ها، سالن های پذیرایی و تالارهای جشن عروسی به آنها نمای خاصی می بخشد. بنابراین برای دیزاین تالار عروسی و فضای جشن می توان از شمع های تزئینی استفاده نمود. این امر بویژه در جایگاه عروس و داماد موثرتر خواهد بود. البته می توان از شمع آرایی برای تزئین خارج از سالن و در راهرو نیز استفاده کرد که به صورت بار شمع، شمع آرایی میزهای میهمان، شمع آرایی سفره عقد، شمع آرایی در قسمت ورودی می باشد.





تاریخ درج: 1398/01/18
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله آنچه در یک مراسم عروسی میگذرد ؟ از مجموع 0 امتیاز