استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

بهترین زمان برای شروع کارهای عروسی

بهترین زمان برای شروع کارهای عروسی
بهترین زمان برای شروع کارهای عروسی ؟این طور نیست که امروز قصد گرفتن عروسی داشته باشید و هر زمان اراده کنید بتوانید در هر جایی مراسم خود را برگزار کنید. انتخاب باغ عروسی در تهران، باغ عروسی ارزان، سالن عروسی و یا تالار زمان بر است









همچنین برای داشتن بهترین انتخاب بهترین تشریفات عروسی در تهران، بهترین مراسم عروسی و بهترین باغ عروسی نیاز به یک مشاور و همراه دارید که در انتخاب آن باید نهایت دقت را به کار گیرید.یکی از سؤال‌هایی که عروس و دامادها در انتخاب فصل برگزاری عروسی خود ‌می‌پرسند این است که کی و چه فصلی را برای این کار در نظر بگیرند. شش ماه اول سال یعنی بهار و تابستان کار تالارها و باغ‌ها و تشریفات مجالس رونق بیشتری دارد و به‌طبع گران‌تر از شش ماه دوم سال است. تشریفات مجالس عروسی در فصل زمستان ارزان‌تر است. کمتر عروس و دامادی این فصل را برای عروسی انتخاب می‌کنند. ولی می‌توانید با رعایت یک سری نکات و با توجه به اینکه هزینه کمتری قرار است بدهید، مراسم خود را در یک شب برفی رومانتیک برگزار کنید. یکی از چیزهایی که رفت و آمدها و کارها را دچار مشکل می‌کند بارش برف و باران در این فصل است.



تعیین تاریخ عروسی بسیار مهم است. نخستین چیز برای تعیین این تاریخ یک تقویم ساده است که شما را در انتخاب روز مناسب یاری می‌رساند.

برای اینکه همه چیز با حوصله و سر وقت انجام شود، دست‌کم به شش ماه زمان نیاز دارید. خانواده‌های ایرانی اعیاد مذهبی را برای برگزاری مراسم عروسی خوش یمن می‌دانند. البته یکی از مزایای آن این است که در روز تعطیل خواهد بود و مهمانان همه در مراسم حضور خواهند داشت و این مورد را هم باید مد نظر داشته باشید که احتمالاً هزینه بیشتری را مجبور باشید در ایام خاص برای اجاره تالار و باغ پرداخت کنید. تشریفات و خدمات مجالس در این روزها سرشان شلوغ است و ممکن است همین امر باعث شود که نتوانند آن طور که باید به شما خدمات لازم را ارائه دهند.

  تعیین تاریخ عروسی

اگر با یک روز خاص خاطره داشته باشید، برای ماندگارتر شدن آن می‌توانید آن را برای تاریخ عروسی خود انتخاب کنید. اینکه فاصله بین عقد و عروسی چقدر باشد، برای برخی از خانواده‌ها به‌ویژه خانواده‌های سنتی‌تر مهم است. تعیین تاریخ عروسی به این مسائل فرهنگی نیز بستگی دارد.

اگر قرار است مهمانان شما از راه دور مثلاً شهرستان به عروسی شما بیایند، آسایش و راحتی آنها را مد نظر داشته باشید. تعطیلات رسمی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند. بهترین حالت چند روز تعطیلی پشت هم است که حتی افرادی که بچه مدرسه‌ای دارند بتوانند در شادی شما شریک شوند. از طرفی انتخاب فصل زمستان رفت و آمد این افراد را سخت می‌کند.

نه تنها اجاره تالار ممکن است در روزهای تعطیل و اعیاد مذهبی بیشتر باشد، دیگر هزینه‌ها مانند فیلم‌برداری و عکاسی و گل آرایی ماشین و دیگر کارهایی که در آن روز انجام می‌دهید متفاوت خواهد بود. در کل، اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی داشته باشید، قید روزهای خاص را بزنید. برگزاری مراسم عروسی در یكی از ایام وسط هفته صرفه‌جویی اساسی در هزینه‌ها در بر خواهد داشت.

نکته مهم دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که عروسی شما با دیگر افراد فامیل تداخلی نداشته باشد. مخصوصاً در مواردی که قرار باشد اقوام شما از راه دور برای عروسی شما بیایند و فردای همان روز مجبور باشند خود را با عجله به مراسم عروسی زوج دیگری از فامیل برسانند. تاریخ عروسی خود را پس از تثبیت به همه اعلام کنید تا دیگران هم در تعیین تاریخ مراسم خود آن را در نظر داشته باشند..




تاریخ درج: 1398/01/25
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله بهترین زمان برای شروع کارهای عروسی از مجموع 0 امتیاز