استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

راهنمای برگزاری جشن عقد و نامزدی

راهنمای برگزاری جشن عقد و نامزدی
راهنمای برگزاری جشن عقد و نامزدی : یکی از مهمترین و اولین نکات در برنامه ریزی برای گرفتن جشن نامزدی انتخاب و خرید حلقه است. انتخاب حلقه در تشریفات مراسم نامزدی می تواند توسط خانواده پسر انتخاب شود یا برخی از خانواده ها عروس خانم را نیز همراه خود می برند تا به سلیقه او حلقه را انتخاب کنند. از دیگر قسمت های تشریفات مراسم نامزدی ، خرید یک جای حلقه شیک و زیبا می باشد.








نامزدی بر اساس توافق دو خانواده و پسر و دختر دورانی قبل از ازدواج است که دو خانواده و دختر و پسر با هم آشنا می شوند و این دوران تا قبل از برگزاری مراسم عروسی ادامه پیدا می کند. گرفتن و برگزاری جشن نامزدی با توجه به رسم و رسوم خانواده ها متفاوت است. برخی از خانواده ها مراسم نامزدی را به صورت یک مهمانی خانوادگی برگزار می کنند و برخی دیگر جشن نامزدی را با جشن عقدکنان یکی کرده و جشن عقد مفصلی می گیرند. بنابراین جشن نامزدی می تواند یک مهمانی خصوصی یا یک جشن مفصل باشد. دوران نامزدی جز بهترین و شیرین ترین دوران زندگی است.




مراسم نامزدی یکی از بهترین و خاطره انگیزترین روز در زندگی هر دختر یا پسری است. همه افراد دوست دارند همه چیز در این روز عالی و بی نقص باشد. برای داشتن یک مراسم خوب و بیاد ماندنی باید برای تشریفات مراسم نامزدی از قبل برنامه ریزی کرد. اما برای خیلی ها این سوال پیش می آید که تشریفات مراسم نامزدی شامل چه چیزهایی است. با این مقاله همراه شوید تا با بخش های مختلف تشریفات مراسم نامزدی آشنا شوید.

مراسم نامزدی

انتخاب لباس برای این روز مهم نیز بسیار اهمیت دارد و باید در انتخاب آن دقت لازم به عمل آید. برای خرید لباس نامزدی بهتر است از رنگ های روشن مانند سفید، نباتی، صورتی، گلبهی، هلویی،آبی آسمانی و .. استفاده کنید. اولویت بیشتر عروس خانم ها رنگ سفید است که رنگی شیک و مخصوص عروس است و شما را از بقیه متمایز می کند اما اگر سفید را دوست ندارید می توانید از رنگ ها ذکر شده استفاده کنید. برای انتخاب لباس چون یکی از مهمترین قسمت های تشریفات مراسم نامزدی است، سعی کنید مدل های مختلف را ببینید و بعد تصمیم گیری کنید. سپس کفشی متناسب با لباستان نیز انتخاب کنید که بهتر است از کفش های بلند و پاشنه دار استفاده نمایید. بعد از خرید لباس نامزدی، نوبت انتخاب آرایشگاه است که بهتر است در این مورد از تجربه و نظر دیگران در مورد آرایشگر مورد نظر استفاده کنید. حتما از آرایشگرتان بخواهید که نوع آرایش و مدل مو را متناسب با نوع لباستان انتخاب کند در غیر اینصورت ظاهر شما زیبا نخواهد شد.




میز نامزدی یکی دیگر از قسمت های مهم در تشریفات مراسم نامزدی است. ابتدا باید با توجه به اندازه مهمان ها، اندازه میزتان را انتخاب کنید و سپس ایده ای برای تزیین آن را انتخاب کنید. می توانید برای عروس و داماد یک جایگاه درست کنید و میز را جلوی آنها قرار دهید یا می توانید میز را در گوشه ای قرار دهید. می توانید از میزهای با ارتفاع های مختلف استفاده کنید و آنها را کنار هم قرار دهید که نمای بسیار زیبایی را بوجود می آورد. برای روی میزها بهتر است از پارچه نباتی رنگی، تورهای اکلیلی و یا پارچه های سرمه دوزی استفاده کنید و برای زیباتر شدن میزها، پارچه را در قسمت فواصل میز فرو ببرید. وسایلی که بر روی میز نامزدی چیده می شود، سلیقه ای هستند و مانند سفره عقد نیست. معمولا بر روی میز نامزدی حلقه، چادر، قرآن، میوه، شیرینی و ... چیده می شود. برای زیبایی بهتر میز از گلبرگ های پرپر شده استفاده کنید. از شمع های گوناگون نیز می توانید برای زیباتر شدن میز استفاده کنید. در برخی مراسمات نامزدی، کیک هم بر روی میز گذاشته می شود. می توانید برای یادبود هم نقل یا چیز دیگری در نظر بگیرید تا در مراسم به مهمان ها بدهید.




تاریخ درج: 1398/01/28
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله راهنمای برگزاری جشن عقد و نامزدی از مجموع 0 امتیاز