استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

روشهای شناسایی خواستگار خسیس

روشهای شناسایی خواستگار خسیس
«چرا پول می‌خوای، همین دیروز بهت پول دادم. بازم یه خرج اضافی؟ از زنای مردم یاد بگیر که چطور مشتشون بسته‌ست؛ اما تو از خونه بابات یاد نگرفتی که پولو چطور باید خرج کرد؟...»


به گزارش سایت دوشیزه به نقل از شهرآرا؛ این دیالوگ دیگر در خانه اکرم‌خانم تکراری شده، هم خودش و هم بقال و چقال محله می‌دانند که از دست آقایِ این خانه آب هم نمی‌چکد. خلاصه اینکه اکرم خانم هرجا که می‌نشیند، با حسرت به خانم‌های مجلس نگاه می‌کند و می‌گوید: «کاش وقتی که پاشنه در خونه‌مون رو از جا درآورده بود واسه شنيدن «بله»، عقلم کار می‌کرد که امتحانش کنم ببینم خسیسه یا از اون مردهاست که قدر پول رو می‌دونن؛ اما براش زن و بچه رو نمی‌گذارن زیر منگنه.»





شاید این دغدغه بسیاری از دخترخانم‌های دم‌بخت باشد که بدانند آقای خواستگار یک اسکروچ است یا نه؟ الهام اعلمی، کارشناس‌ارشد روانشناسی‌بالینی در این زمینه معتقد است: به طور معمول هنگامی که صحبت از فرد خسیس می‌شود همه تصور می‌کنند این افراد را با پول خرج نکردن می‌توان شناسایی کرد؛ اما برخی رفتارها دیگر نیز وجود دارد که در تمام افراد خسیس مشترک است، از جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
رفتارهایی که باید در نظر داشته باشید:
این افراد به نظم و ترتیب و در نظر گرفتن جزئیات بسیار اهمیت می‌دهند و سعی می‌کنند همه چیز را تحت‌کنترل خود در بیاورند. به‌عنوان مثال چه ساعتی می‌روی؟ کجا؟ چرا می‌روی؟ و برای این افراد شخصیت افراد مهم نیست بلکه در پی تامین اهداف یا سود و ضرر این ازدواج هستند.
به شرایط آینده از جمله شرایط اقتصادی بدبين هستند.
حس شوخ طبعی ندارند. ذاتا افرادی خشک با عواطف محدود هستند.
به خاطر تیپ شخصیتی‌شان چندان محبوبیت ندارند و با دوستان زیادی در ارتباط نیستند. منزوی‌ هستند؛ زیرا نمی‌خواهند برای دوستانشان خرج کنند.
از نظر ظاهری به‌طور معمول از سطح خانوادگی‌شان پایین‌تر لباس‌ می‌پوشند، زیرا نمی‌خواهند برای لباس هزینه کنند؛ همچنین در مراسم خواستگاری هزینه چندانی برای گل و شیرینی نمی‌پردازند.
این پرسش‌ها را فراموش نکنید:
از او بپرسید برای غذا خوردن به تنهایی یا به همراه خانواده‌ و دوستانش بیرون می‌رود؟ چندبار در هفته یا ماه؟
به سفر می‌رود؟ هر چند وقت؟ آیا سوغاتی می‌خرد؟
مراسم ازدواج را چگونه برگزار خواهد کرد؟
از کجا خرید می‌کند؟ تا به حال شده برای دوستان یا خانواده‌اش بی‌دلیل هدیه بخرد؟ یا بدون نیاز به وسیله‌ای تنها برای اینکه از آن وسیله خوشش آمده آن را بخرد؟
آیا از ميهمانی دادن و ميهمانی رفتن خوشش می‌آید؟
درآمد واقعی‌اش را به شما یا خانواده‌اش می‌گوید؟
چقدر برای سلامتی خود هزینه می‌کند؟
سمیرا منشادی

تاریخ درج: 1395/01/19
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:
 

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله روشهای شناسایی خواستگار خسیس از مجموع 0 امتیاز