استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

لیست هزینه های عروسی و اختلاف سلیقه ها

لیست هزینه های عروسی و اختلاف سلیقه ها
در فرهنگ ما خرج و مخارج مراسم عروسی به عهده داماد است و اغلب آقایان از هر طبقه اقتصادی که باشند از مخارج زیاد این مراسم راضی نیستند. می‌توان گفت عمده مشکلات و اختلاف‌نظر‌ها نیز بر سر مخارج عروسی است. برای حل این مشکل می‌توان قبل از هر چیز راجع آن صحبت کرد و تصمیم گرفت.







به گزارش دوشیزه به نقل از جام جم ؛ بهتر است که مرد توانایی مالی خود را راجع به برگزاری مراسم عروسی به همسرش بگوید و زن نیز توقعات خود را به مرد بگوید و انتظارات طرفین قبل از هر چیز با هم متعادل شود. مثلا اگر توانایی داماد برای برگزاری عروسی 10 میلیون تومان باشد و توقعات عروس بیش از 20 میلیون تومان باشد، مسلما اختلافات زیادی به وجود می‌آید پس بهتر است قبلا راجع به آن صحبت شود. وقتی عروس بداند که توانایی همسر آینده‌اش برای برگزاری عروسی چقدر است و توقعاتش را با آن متناسب کند و بعکس داماد نیز توقعات همسر آینده‌اش را بداند، دیگر بر سر مسائل مالی مشکلی پیش نمی‌آید. برخی خانواده‌ها مراسم عروسی را آنقدر مهم می‌دانند که حاضرند با قرض و دریافت وام آن را هر چه باشکوه‌تر برگزار کنند. بهتر است هر کس براساس توانایی مالی خود برای این مراسم هزینه کند و بیشتر از زرق و برق به خاطره‌انگیز شدن آن مراسم بیندیشد. خاطره مراسم عروسی تا آخر عمر با ماست و بهتر است که این شب بهترین شب زندگی ما و آغازی زیبا برای یک زندگی مشترک ایده‌آل باشد.

اختلاف‌سلیقه‌ها

همه عروس و دامادها برای انجام امورات عروسی با اختلاف‌سلیقه‌هایی روبه‌رو می‌شوند. قبل از هر چیز بهتر است که از حداقل دو سه ماه قبل، تاریخ برگزاری عروسی را مشخص کنید تا هم وقت کافی داشته باشید و هم گزینه‌های خوب و مناسب را از دست ندهید، مثلا ممکن است سالن عروسی مورد نظرتان که هم با بودجه و هم باسلیقه‌تان تطابق دارد در زمان مورد نظر شما وقت نداشته باشد پس بهتر است که از قبل به فکر همه چیز باشید.

برای پیشگیری از بروز اختلاف‌نظرها می‌توان تقسیم کار کرد، یعنی مسائل را دسته‌بندی کرده و هر کدام را به یکی بسپریم. اولین مرحله در تقسیم کار اولویت‌بندی کارها و اختصاص هزینه به هر کدام است، مثلا اگر عروس می‌خواهد به آرایشگاه خاصی برود که هزینه آن گران است، می‌تواند در مسائلی نظیر لباس و... کمی صرفه‌جویی کند که به داماد فشار وارد نیاید. داماد نیز باید درک کند که مراسم عروسی برای همسرش اهمیت ویژه‌ای دارد و هر دختری علاقه‌مند است که عروسی‌اش همانند آنچه که در رویاهایش بوده، باشد. مساله دیگر این است که به هیچ وجه بدون همفکری همدیگر تصمیم‌گیری نکنید، حتما قبل از انجام کارها از قبیل خرید لباس، کفش، انتخاب آرایشگاه، سالن، گل و... حتما با همسرتان مشورت کنید، چراکه ممکن است پس از تصمیم‌گیری و حتی پرداخت هزینه همسرتان آن را نپسندد و مجبور به پرداخت خسارت شوید یا باعث بروز اختلاف بین شما و همسرتان شود.

نقش خانواده‌ها

گاهی خانواده‌ها از سر دلسوزی باعث بروز مشکل می‌شوند. نگذارید خانواده‌تان روی شما تاثیر منفی بگذارد. از بزرگ‌ترها مشورت بخواهید و نظراتشان را محترم بشمارید و از تجربه آنها استفاده کنید اما به همسرتان بیشتر اهمیت بدهید. اگر مادرتان به شما می‌گوید که همسرت برای عروسی خرج کمی می‌کند و تو لایق بیشتر از اینهایی، برای او توضیح دهید که توان او همین قدر است و ارزش شما با پول قابل سنجش نیست و او می‌کوشد تا مراسمی در خور شما برگزار کند. اگر مادرتان به شما می‌گوید که همسرتان در انتخاب لباس و آرایشگاه خیلی دارد ولخرجی می‌کند، برایش توضیح دهید که شما برای هزینه‌هایتان برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کرده‌اید و نظر همسرتان را نیز مهم شمرده‌اید و با همفکری هم تصمیم گرفته‌اید و اجازه ندهید که این حرف‌ها باعث بروز اختلاف بین شما و همسرتان شود در عین حال مراقب باشید که خانواده‌هایتان را ناراحت نکنید و با احترام با آنها صحبت کنید، چرا که آنها نیز آرزوی عروسی فرزندانشان را داشته‌اند.





تاریخ درج: 1395/07/10
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله لیست هزینه های عروسی و اختلاف سلیقه ها از مجموع 0 امتیاز