استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

برخورد قاطع با باغ و تالارهای عروسی فاقد مجوز

برخورد قاطع با باغ و تالارهای عروسی فاقد مجوز
رئیس‌ کل دادگستری خراسان جنوبی بر ساماندهی باغ و تالارهای عروسی تاکید کرد و افزود: در این بخش با واحدهایی که فاقد مجوز قانونی هستند با جدیت برخورد می شود.






به گزارش دوشیزه خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علیرضا صیفی شب گذشته (14 آبان) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: متاسفانه عده ای از مالکان باغ ها و تالارها بدون داشتن مجوز، اقدام به برگزاری مراسم عروسی می کنند و متاسفانه در این گونه اماکن، شاهد بسیاری از منکرات هستیم.
 
وی بر ساماندهی باغ و تالارهای عروسی تاکید کرد و افزود: در این بخش با واحدهایی که فاقد مجوز قانونی هستند با جدیت برخورد می شود.
 
رئیس‌ کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیاری از گروه‌های موسیقی غیرمجاز و خلاف ضوابط شرعی عمل می‌کنند، گفت: باید از فعالیت آنان جلوگیری و شناسنامه دار شوند.
 
صیفی ادامه داد: باید جهاد کشاورزی باغ هایی که با تغییر کاربری اقدام به برگزاری مجالس عروسی مختلط و غیرقانونی می‌کنند را شناسایی و به دادگستری برای برخورد اعلام کند.
 
سرهنگ مجید شجاع، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه صدور مجوز برگزاری مراسم سیکلی دارد و به کار بردن این کلمه که اماکن مجوز داده غلط است، تصریح کرد: اداره اماکن کاری که انجام می دهد اخذ تعهد و تایید صلاحیت متولی برگزاری مراسم است.
 
وی افزود: افرادی که مراسمی را برگزار می‌کنند باید مجوز از صنف مربوطه و یا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.
 
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عمده تخلفات در باغ سراها و باغ تالارهایی است که مجوز ندارند، گفت: تالارهای رسمی به خاطر تعهد و حفظ جایگاه خود بایستی مفاد قوانین را رعایت کنند.
 
شجاع با تاکید بر اینکه پلیس از برگزاری هرگونه مراسم این چنینی که شئونات اسلامی در آنها رعایت نمی‌شود جلوگیری به‌عمل خواهد آورد، بیان کرد: برای تعطیلی این موارد با هیچ کسی تعارف نداریم و با قاطعیت برخورد می‌شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه باید آسیب‌شناسی مراسم عزاداری استان خراسان جنوبی مصداقی انجام شود، عنوان کرد: امروز بحث‌هایی که در فضای مجازی پیرامون انواع سبک‌های عزاداری‌ جدید مانند راه رفتن روی شیشه و یا زغال مطرح می‌شود لطمه و آسیب آن بیشتر است.
 
محمدرضا قرائی، رئیس شوراهای اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با انتقاد از اینکه ماه محرم و صفر در حال اتمام است و باید این آسیب‌ها خیلی قبل در دستور کار قرار می‌گرفت، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی باید فراتر از این کار کند چرا که بسیاری موضوعات مهمتر داریم.
 
وی با اشاره به اینکه باید از قبل برنامه مدون به اعضای شورای فرهنگ عمومی داده شود تا فکر کنند، افزود: افراد به ندرت به بحث ها ورود کرده و در جلسه اظهار نظر می‌کنند.
 
رئیس شوراهای اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید جلسات این شورا نظام‌مند و در آن اولویت‌های استان مطرح شود، ادامه داد: آیا برای کار جوانان فکری کرده ایم که به سوی برخی جریانات و معضلات اجتماعی کشیده نشوند.
تاریخ درج: 1394/09/15
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید: