استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

شرایط عقد و ازدواج آسان

شرایط عقد و ازدواج آسان

به گزارش سایت دوشیزه به نقل از شهروند| «گاهی خدا می‌خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد؛ وقتی دستی را به یاری می‌گیری، بدان که دست دیگرت در دست خداست.» این شعار یکی از خیریه‌هایی است که با هدف کمک‌رسـانی و دستگیـــــری از خانواده‌های کم‌توان مالی در زمینه‌های تأمیــن هزینــــه درمان بیماری‌های صعــــــب‌العلاج، هزینه‌تحصیلی، تأمیـن جهیزیه برای خانواده‌های ایتام و برگزاری مراسم عروسی برای زوج‌های بی‌بضاعت فعالیت می‌کند.



غیرت، همدلی، مشارکت، کمک به همنوع و... از دیرباز همراه ایران و ایرانی بوده و در فرهنگ و دین مبین اسلام نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است. در تاریخ این مرز و بوم در هر زمان و مکانی که مردم حضور پیدا کرده‌اند، تاثیرگذاری قابل‌توجهی از خود نشان داده‌اند و بارها و بارها در عرصه‌های مدرسه‌سازی، مسجدسازی و مسکن را از خود نشان داده‌اند و حالا جامعه نیازمند حضوری موثر در عرصه جوانان و ازدواج است.
جشن ازدواج‌شان یک عروس و داماد ندارد. صدها عروس با چادرهای سفید در کنار همسران‌شان نشسته‌اند. سفره عقد مشترک است و مهمان‌ها مختصر. این‌گونه مراسم‌ها بارها و بارها از تلویزیون پخش شده است.



مراسمی که در آن صدها زوج جوان با کمک یک موسسه خیریه همزمــــان پای سفره عقد می‌نشینند و به همین سادگی و زیبایی زندگی مشترک‌شان را آغاز می‌کنند. بسیاری از خیران با تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد در شهرها و روستاهای کشور شرایط ازدواج آسان را برای کسانی که قصد دارند تشکیل زندگی دهند، فراهم می‌کنند. یکی از این سازمان‌های مردم‌نهاد، «خیریه آبشار عاطفه‌ها» است که از بهمن‌ماه‌ سال ١٣٨٩ کار خود را در زمینه کمک به برگزاری مراسم ازدواج آسان آغاز کرده. این موسسه ۱۵۰۰خانواده که بالغ‌بر ۳۷۰۰ نفر هستند را تحت‌پوشش قرار داده است.

تاریخ درج: 1395/04/03
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید: