استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

انتخاب تخت خواب با فنگ شویی

انتخاب تخت خواب با فنگ شویی
فنگ شویی یك شیوه باستانی چینی است كه به ما كمك می‌كند تا در خانه خود تعادل ایجاد كنیم و زندگی خود را، اتاق به اتاق، شادتر و موفق‌تر كنیم. ما معمولا به اتاق‌خواب توجه می‌كنیم، پناهگاهی كه می‌توانیم در آن استراحت كنیم و به آرامش برسیم. به كارگیری صحیح فنگ‌شویی در اتاق‌خواب می‌تواند به زندگی عاشقانه و نیز توانایی شما در استراحت و احساس كنترل خویش كمك شایانی كند. شما باید بدانید كه چگونه جریان فنگ‌شویی را در خانه خود حفظ كنید و چگونه در برابر انرژی‌های منفی‌ای كه ممكن است وارد خانه و زندگی شما شود واكنش نشان دهید. اگر می‌خواهید بدانید كه چگونه از فنگ‌شویی در اتاق‌خواب خود استفاده كنید با ما همراه باشید تا نکاتی را در این رابطه با شما در میان بگذارد.





از یك تخته پشتی محكم در تخت‌خواب خود استفاده كنید.
به گزارش دوشیزه از چیدانه؛ بهترین‌ تخته‌های پشتی فنگ‌شویی آن‌هایی هستند كه مستحكم‌ و چوبی هستند. آن‌هایی كه روكش دارند باید مستحكم و در عین حال ظریف باشند تا انرژی فنگ‌شویی در اتاق‌خواب شما به خوبی جریان پیدا كند. وقتی شما در خواب هستید، بدن شما وارد یك كار ترمیمی بر روی خود در سطوح مختلف می‌شود. سر شما نیاز به یك پشتی خوب دارد، مانند پشتی یك صندلی كه وقتی زمان زیادی روی آن می‌نشینید پشت شما خسته نمی‌شود.

یك تشك خوب خریداری كنید.
انواع مختلفی از تشك در بازار وجود دارد، اما آن را هوشمندانه انتخاب كنید و روی تشكی سرمایه‌گذاری كنید كه بهترین خواب و استراحت را برای شما به ارمغان می‌آورد. هر چه در شب بهتر بخوابید، در روز انرژی و سلامتی بیش‌تری خواهید داشت. این كار واقعا ساده است. در مورد فنگ‌شویی دقت كنید و تشك دسته‌دوم نخرید، زیرا شما نمی‌دانید چه انرژی از مالك قبلی آن وارد تشك شده است.

از ارتفاع مناسب تخت‌خواب خود مطمئن شوید.
برای این‌كه جریان انرژی فنگ‌شویی متعادلی در زیر تخت‌خواب شما جریان پیدا كند، باید تخت‌خواب شما دارای ارتفاع معقولی باشد. به طور كلی، تخت‌خواب‌ها در قسمت زیرین خود دارای دراور و كشو هستند، اما این تخت‌خواب‌ها در فنگ‌شویی تخت‌خواب‌های خوبی به حساب نمی‌آیند. چرا؟ زیرا هنگام خواب باید انرژی پیرامون بدن شما در جریان باشد و اگر قسمت زیرین تخت‌خواب بسته باشد این جریان اتفاق نمی‌افتد.
 
سعی كنید تا آن‌جا كه امكان دارد تخت‌خواب از در دور باشد.
تخت‌خواب را در قسمتی از اتاق‌خواب قرار دهید كه به طور مورب از در دور باشد. بهتر است كه تخت‌خواب با در، در یك خط نباشند. به عبارت دیگر، وقتی در تخت‌خواب هستید باید قادر به دیدن در باشید، اما نباید در امتداد آن قرار بگیرید. این در می‌تواند در اتاق، در بالكن یا پاسیو، در حمام، و یا در كمد باشد. ایده‌آل این است كه تخت‌خواب به طور مورب نسبت به در و در گوشه‌ای از اتاق‌خواب قرار بگیرد.
اگر تخت‌خواب شما در نزدیكی در قرار بگیرد، ممكن است با حضور ناگهانی كسی به اتاق شما غافلگیر و شگفت‌زده شوید. هر چه از در دورتر باشید، بیش‌تر آماده چیزی هستید كه ممكن است اتفاق بیافتد. دلیل این‌كه تخت‌خواب باید دور از در قرار بگیرد همین مسئله است.
با این حال، ایده‌آل این است كه وقتی از خواب بیدار می‌شوید در، در خط مستقیم دید شما باشد تا این احساس را پیدا كنید كه به زندگی خود مسلط هستید.
انتخاب تختخواب مناسب با فنگ شویی

سعی كنید تخت‌خواب خود را پشت به دیوار قرار دهید. علاوه بر یك تخته پشتی خوب، همیشه تخت‌خواب شما باید پشت به یك دیوار مستحكم باشد. وقتی زیر پنجره خوابیده‌اید، انرژی شخصی شما ضعیف‌تر می‌شود چراكه نه پشتیبیان و نه حامی خوبی برای تخت‌خواب شما وجود دارد.
در دو طرف تخت‌خواب انرژی متوازنی ایجاد كنید. دو آباژور در دو طرف تخت‌خواب خود قرار دهید تا هنگام خواب در اتاق‌خواب شما تعادل ایجاد شود. سعی كنید نور این دو آباژور هم شبیه به هم و ملایم باشند. این تعادل برای ایجاد مركزیت در فضا و به ویژه برای ایجاد یك ارتباط مساوی و متعادل در اتاق‌هایی كه دو نفر در آن زندگی می‌كنند بسیار مهم است.
ایده‌آل این است كه آباژورها گرد باشند تا انرژی كه به سمت شما می‌آید را قطع كنند. به این انرژی‌های منفی «پیكان‌های سمی» می‌گویند.

تخت‌خواب خود را دور از تلویزیون، میز تحریر، و هر چیزی كه باعث حواس‌پرتی می‌شود قرار دهید.

بهتر است تلویزیون و میز تحریر را از اتاق‌خواب خود خارج كنید، تا اتاق‌خواب شما جایی شود كه به معنای واقعی كلمه بتوان در آن استراحت كرد و به آرامش رسید. با این حال، همه ما دچار كمبود فضا هستیم، بنابراین اگر در اتاق خود تلویزیون یا میز تحریر دارید، سعی كنید آن‌ها را تا آن‌جا كه ممكن است دور از تخت‌خواب قرار دهید تا مانعی در برابر انرژی‌های مثبت ایجاد نشود. اگر می‌توانید هنگام شب روی تلویزیون یا میز تحریر را با پارچه‌ای بپوشانید.

آینه را در جایی قرار ندهید كه تخت‌خواب یا درهای كمد در آن دیده شوند.
اگر از شر آینه‌ها نمی‌توانید خلاص شوید، روی آن‌ها را با پارچه‌ای بپوشانید. آینه‌ها باعث اختلال در خواب شما می‌شوند. به طور كلی، شما باید آینه‌ها را از اتاق‌خواب خود خارج كنید، به ویژه در اتاق‌خواب زوج‌ها این مسئله اهمیت بیش‌تری دارد زیرا آینه باعث خیانت می‌شود. آینه‌ها هم‌چنین برای چنین فضایی كه نیاز به آرامش دارد بیش از حد انرژی دارند.

از قرار دادن تخت‌خواب درست زیر تیرهای چوبی افقی موجود در سقف دوری كنید.
یك تیر چوبی افقی ممكن است احساس فشاری در شما به وجود بیاورد كه باعث اختلال در خواب شما شود. اگر انتخاب دیگری ندارید، سعی كنید روی این تیرها را با پارچه بپوشانید یا دو شیار از جنس بامبو را از آن‌ها آویزان كنید و سر آن‌ها را رو به پایین بگیرید. این كار باعث ایجاد مانع در برابر انرژی‌های غیرضروری می‌شود كه از سمت تیر افقی به سمت شما می‌آید.

از قرار دادن عناصر آبی یا آبشار در اتاق‌خواب خود خودداری كنید.
هم‌چنین تصاویری كه در آن‌ها عنصر آب وجود دارد را در اتاق نصب نكنید و نیز از قرار دادن آكواریوم در اتاق‌خواب خود بپرهیزید. این كار باعث مشكلات مالی یا دزدی از شما می‌شود. این‌گونه تابلوها و یا آكواریوم را از اتاق‌خواب خود خارج كنید تا طبق حرف‌های فنگ‌شویی عمل كرده باشید.

گل‌ها و گیاهان را از اتاق‌خواب خود خارج كنید.
گیاهان دارای مقادیر زیادی از عنصر یانگ در خود هستند و به همین دلیل انرژی زیادی در اتاق‌خواب ایجاد می‌كنند. اگر فضای دیگری برای نگهداری از گیاهان ندارید، سعی كنید هنگام خواب آن‌ها را از میدان دید خود خارج كنید.


تاریخ درج: 1395/04/29
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله انتخاب تخت خواب با فنگ شویی از مجموع 0 امتیاز