استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

چیدمان جهیزیه ایرانی چشم کورکن

چیدمان جهیزیه ایرانی چشم کورکن

حتی درِ توالت هم چارتاق باز است تا سطل آشغال و بوگیر روبان زده دیده که نه ، فرو برود توی چشم بیننده.
دوشیزه به نقل از پارسینه : گوشت چرخ کرده را با روبان طلایی تزیین کرده اند . سر گوسفند و پای مرغ را توی ظرفهای طلایی و نقره ای چیده اند.


بوی گوشت خام با بوی تازگی وسایل و نور منعکس شده از آینه ها و ظرفهای کریستال و چینی و رنگ های طلایی و خردلی و قرمز قاطی می شود و کارعصب های ورودی را مختل می کند.
کادر اجرایی این شامورتی بازی ، به هدفشان رسیده اند... بیننده تا چند لحظه ، از دیدن این همه رنگ و لعاب ، گیج و منگ می شود..
هرگوشه که نگاه کنی یک شوی عجیب برپاست: فنجان و نعلبکی های گل درشت روی میز ناهارخوری کنار شمعدان ها و ساعت های طلایی پایه بلند. چراغهای دیواری مجلل آشپزخانه ، ست لوازم برقی که شاید تا سالها حتی به برق زده نشوند...



توی اتاق ، جانماز تزیین شده در کنار لباس خواب آنچنانی سرخابی ، چند دست لباس برای کودکی که وجود ندارد ، ویترین کفش ها و کیف های رنگ و وارنگ ... حتی درِ توالت هم چارتاق باز است تا سطل آشغال و بوگیر روبان زده دیده که نه ، فرو برود توی چشم بیننده.
توی یخچال جای سوزن انداختن نباید باشد. درِ یخچال از فشار شیشه های شربت در حال کنده شدن است: ما پول داریم که غذا بخوریم. ما توی این خانه و روی این تخت می خوابیم . تخت خراطی شده با روتختی های مخمل گران قیمت. زیر آبشاری از نور.
این عکسها یکی از چندین سری عکسی است که با عنوان «عکس های جهیزیه فلان دختر» در شبکه های اجتماعی پخش می شود . از مبلمان های مجلل و پر زرق و برق گرفته تا ست کامل لباس زیر و حوله عروس و داماد. بعید نیست کنار بوفه بزرگ طلایی رنگ توی اتاق پذیرایی ، بزودی یک درخت کریسمس هم گذاشته شود.احتمالا اولین نگرانی عروس و داماد در بدو ورود به کاخ رویایی شان ، راه اندازی ماهواره است تا نکند یک قسمت از سریال شبکه جم را از دست بدهند.
خشمی پنهان توی انتخاب اجناس و مدل تزیینات وجود دارد. یک گره باز نشده. یک عقده چند ساله. برق وسایل باید چشم بیننده را کور کند. این اطراف پر از چشم گرگهایی است که منتظردیدن جهیزیه دخترمان / عروسمان هستند. مراقب باشیم کم نگذاریم. دمپایی پلاستیکی حمام و لوله باز کن مستراح هم باید خریده و روبان کاری شوند. جنس خوب. زرق و برقی لطفاً. «درشت» و «چشم گیر»
دیس میوه خوری تندیس غول پیکر زنی است سفید پوست با مو وجامه طلایی. باسمه ای. دروغ. مجعول


تاریخ درج: 1394/10/22
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله چیدمان جهیزیه ایرانی چشم کورکن از مجموع 0 امتیاز